1394-09-02 20:20
3615
1
23453
از سوی اکبر ترکان:

حمیدرضا قالیباف به عنوان مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون در استان گلستان منصوب شد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با صدور حکمی 'حمیدرضا قالیباف' را به عنوان مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون در استان گلستان منصوب کرد.

 به گزارش گلستان ما ؛ در بخشی از حکم اکبر ترکان آمده است که با عنایت به پیشنهاد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون به مجلس شورای اسلامی و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای فراهم آوردن مقدمات راه اندازی و استقرار این منطقه و نظر به سوابق و تجربیات جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان 'مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون' منصوب می شوید.

در ادامه حکم از قالیباف خواسته شده است با بهره گیری از توانمندی های موجود و انجام هماهنگی لازم با نهادهای ذیربط، ساز و کار پیشنهادی برای منطقه و پیش بینی برنامه ها و اعتبارات جاری و عمرانی منطقه در اسرع وقت تنظیم تا با طی مراحل قانونی امکان عملیاتی سازی ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون در زمان ممکن فراهم شود.

حمیدرضا قالیباف پیش از این مشاور استاندار در امور سرمایه گذاری و تنظیم ارتباطات خارجی در اداره امور دفتر استانداری گلستان در تهران بود.

کارشناس امور اتباع و مهاجران خارجی، معاون اداره کل امور مرزی وزارت کشور، معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس اداره دوم سیاسی وزارت امور خارجه، رایزن سیاسی سفارت ایران در آلمان، مشاور استاندار در امور سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) و تنظیم ارتباطات خارجی بخشی از سوابق اجرایی مدیر پروژه منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون است.

منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون قرار است در حوزه استان گلستان و در مرز ایران و ترکمنستان اجرایی شود

در این خصوص ارتباط زمینی با کشورهای آسیای میانه و گشایش مسیر ریلی بین المللی ایران- ترکمنستان - قزاقستان در مرز اینچه برون گلستان و تلاش برای دستیابی به حوزه خلیج فارس و بازارهای دنیا، وجود زمین های شوره زار کم بازده در شمال استان و بهره گیری از آن در بخش صنعت، ضرورت ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون را در شرق گلستان دو چندان کرده است.

وجود چنین شرایطی باعث شد تا رئیس جمهوری در سفر آذرماه سال 93 به گلستان به خواسته بخش صنعت استان توجه کرده و از ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی اینچه برون به عنوان هشتمین منطقه آزاد کشور یاد کند.

ایجاد این منطقه تاکنون در شورای عالی مناطق آزاد و برخی کمیسیون های مجلس بررسی و تصویب و منتظر ارائه در صحن مجلس شورای اسلامی است.

شهر اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس در مرز ایران و ترکمنستان واقع است و به سبب بازارچه و گمرک مرزی در حوزه مبادلات تجاری و ترانزیت کالا منطقه راهبردی محسوب می شود./ایرنا

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

نافعی

تبریک به گلستانی ها

0
0
پاسخ
1394-09-02 20:04

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.