1394-07-17 14:57
1302
0
21717
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری گالیکش:

پنج حلقه چاه آب شرب در گالیکش آماده بهره‌برداری شد / گالیکش باکیفیت‌ترین آب شرب منطقه را دارد

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری گالیکش گفت: در راستای رفع مشکل کمبود آب شرب شهروندان، پنج حلقه چاه آب آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش گلستان ما، مظاهر ملکان در گفت‌وگو با خبرنگار نیلکوه گفت: در پی کاهش نزولات آسمانی و برداشت‌های غیرمجاز در بخش کشاورزی از سفره‌های زیرزمینی، مقدار 20 لیتر بر ثانیه آب شرب مردم این شهر کاهش‌یافته است.

وی، مقدار آب موردنیاز هفت هزار و 600 خانوار تحت پوشش این شرکت را 120 لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: برای جبران کمبود آب شرب شهروندان در شرایط کنونی و آینده، حفر پنج حلقه چاه آب در دستور کار قرار گرفت.

ملکان اضافه کرد: حفر این تعداد چاه آب با مجموع دبی 75 لیتر در ثانیه و با هزینه 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری و اتصال به شبکه است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری گالیکش گفت: برای جبران کمبود آب این شهر در صورت تأمین اعتبار آب چشمه‌های خانسوار و کاظما روستای فارسیان فرنگ به گالیکش انتقال داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم خشک‌سالی و کاهش نزولات آسمانی از تمامی مشترکین تقاضای مدیریت مصرف بهینه آب راداریم تا با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.

مدیر آب و فاضلاب گالیکش اضافه کرد: هم‌اکنون آب موردنیاز شهروندان این شهر از هشت حلقه چاه آب و پنج مخزن ذخیره با ظرفیت 12 هزار و 200 مترمکعب تأمین می‌شود که یک حلقه آن از مدار خارج‌شده است.

به گفته ملکان آب شرب شهری گالیکش با آزمایش‌های روزانه یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب منطقه است و هنگام جیزه بندی و قطع و وصل آب شرب به دلیل فرسودگی بخشی از شبکه آب آلوده و کدر در شبکه مشاهده می‌شود اما جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.