1394-07-15 06:49
2270
1
21620
اظهارات تکان دهنده عبدالکریم آخوند جاور از حادثه منا:

وقتی در حادثه منا مجروح شدم به تصور اینکه مرده‌ام مرا درون کاور اجساد قرار دادند/ سعودی‌ها می‌گفتند به ايراني‌ها اعتنا نکنید، اول به غیر ايراني‌ها برسید

عبدالکریم آخوند جاور از حاجیانی بود که در حادثه رمی جمرات منا حضور داشت و مصدوم شد، ایشان اظهارات تکان دهنده ای از اتفاقات منا بازگو کرد که قلب هر انسانی را به درد می آورد.

به گزارش گلستان ما ، در روزهای اخیر اظهارات عبدالکریم آخوند جاور از چند شبکه صدا و سیما پخش شد. آخوند جاور اتفاقات روز حادثه که برایشان رخ داد اینگونه تشریح می کند:وقتی مجروح شدم به تصور اینکه از دنیا رفته ام مرا درون کاوری که اجساد را در آن قرار می دهند جای دادند،می توانستم صدایشان را بشنوم ولیکن توان سخن و گشودن چشم نداشتم.

درون کاور که نفس می کشیدم لحظه به لحظه بازدم من در کاور بخار تولید می کرد،تقریبا نفس های آخرم بود که توانستم دستم را حرکتی کوچک بدهم که سربازی حرکت دستم را دید و کاور را از رویم برداشتند.

چون حرفی کوتاه به زبان عربی زدم فکر کردند که عرب هستم، در آن لحظه صدایشان را که با همدیگر مشغول سخن گفتن بودن می شنیدم، آنها می گفتند: به ایرانی ها زیاد اعتنایی نکنید،اول به غیر ایرانی ها برسید،شاید اگر من هم عربی صحبت نمی کردم به من هم اعتنایی نمی شد.

این اظهارات عبدالکریم آخوند جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس توسط سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در هشتمین سالگرد وفات پدرشان بازگو شد که از زبان ایشان نقل شد ودر شبکه استانی گلستان پخش شد.

البته این اظهارات بوسیله خود آخوند جاور هم مستقیما نقل شده و دوشنبه شب در ویژه برنامه شبکه یک سیما هم پخش شد.

از اظهارات تکان دهنده عبدالکریم آخوند جاور می توان به دو نکته اساسی رسید اولا خصومت و رقابت سیاسی عربستان با ایران در رفتار متولیان حج در این کشور با حجاج ایرانی تاثیرگذار بوده است که در رفتار با حجاج ایرانی حتی در مسئله ای حیاتی که جان آنان در خطر است به دیده تبعیض به حجاج ایرانی می نگرند.

در ثانی اگر به اظهارات عبدالکریم آخوند جاور استناد کنیم می توانیم نتیجه بگیریم بسیاری از حجاج شهید ایرانی به دلیل همین نگاه تبعیض آمیز از دنیا رفته اند چرا که به عمد کمکی به آنها نشده است،حال باید بسیاری از خانواده های داغدار شهدای منا که می توانستند حاجیان خویش را در آغوش گرفته برای بازگشت وی شادی کنند باید لباس عزا بر تن کرده و پیکر بی جان حاجی خود را در آغوش گرفته اشک بریزد./ ترکمن سسی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حمید

ایشان در مصاحبه تلوزیونی گفت: آنها گفتند ایرانی هست بگذار بمیره

0
0
پاسخ
1394-07-17 02:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.