1394-07-15 02:30
4640
0
21613
ظهر امروز برگزار شد:

افتتاح نمایشگاه بین المللی ادوات کشاورزی در گرگان با حضور 15 استان داخلی و 8 کشور خارجی

با حضور رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی و همچنین مشارکت 15 استان داخلی و 8 کشور خارجی نمایشگاه بین المللی ادوات کشاورزی در گرگان افتتاح شد .

به گزارش گلستان ما ؛ مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی ساعت 11 امروز سه شنبه 14 مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی گرگان واقع در جاده آق قلا برگزار شد.

در این مراسم کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ، مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی حضور داشتند.

مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در این مراسم گفت : این نمایشگاه 6 هزار متر مربع وسعت دارد و شامل 70 غرفه می شود که در آن ادوات و ماشین الات مخصوص کشاورزی به نمایش گذاشته شده است .

مهاجر با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا 17 مهرماه سال جاری در مرکز استان دایر است تصریح کرد: نزدیک به 15 استان داخلی و 8 کشور خارجی در این نمایشگاه اظهار امادگی کرده و جدیدترین دستاوردهای خود را در زمینه کشاورزی به معرض نمایش گذاشته اند.

وی تاکید کرد: یکی از بخش های جنبی نمایشگاه برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی برای علاقه مندان است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اعتبار سال گذشته بخش مکانیزاسیون در استان گلستان را 110 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : هر کجا که از ادوات و ماشین الات کشاورزی و سیستم های آبیاری مناسب با روش کشاورزی مدرن استفاده شد ، بهره برداری در واحد سطح بالا رفت .

همچنین کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه سالانه در کشور به 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی نیاز داریم، تصریح کرد: در 2 سال گذشته نزدیک به 2 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات به این حوزه اختصاص یافته که بیش از 1700 میلیارد تومان آن جذب و تبدیل به ماشین‌های کشاورزی شده  است.

 عباسی افزود:  با حمایت شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصاد و وزارت جهادکشاورزی نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی 18 درصد شده است.

 عباسی تصریح کرد: تاکنون بیش از 750 میلیارد تومان متقاضی به بانک‌های کشور مراجعه کردند و 110 میلیارد تومان هم از این منابع هزینه و تبدیل به ماشین آلات کشاورزی شده و به عرصه مزارع ورود پیدا کرده  است.

 انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.