1394-07-14 11:36
1138
0
21577

هجوم رسانه های عبری به نتانیاهو/ انتفاضه سوم فلسطین شروع شده است و مسبب آن تویی!

وحشت سرزمینهای اشغالی را فرا گرفته و هراس از آغاز انتفاضه سوم به عاملی برای نگرانی و هراس بین تحلیلگران و نویسندگان اسرائیلی تبدیل شده است آنها این روزها به سرزنش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می پردازند.

به گزارش گلستان ما به نقل از رهیاب، وحشت سرزمینهای اشغالی را فرا گرفته و هراس از آغاز انتفاضه سوم به عاملی برای نگرانی و هراس بین تحلیلگران و نویسندگان اسرائیلی تبدیل شده است آنها این روزها به سرزنش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می پردازند.

روزنامه "هاآرتص ”در یادداشت اول خود نتانیاهو را شخصی " دور از واقعیت" توصیف می کند. این روزنامه می نویسد: این روزها که از کرانه باختری تا نوار غزه همه مناطق ملتهب هستند نتانیاهو وقت خودش را به سخنرانی بی فایده در سازمان ملل متحد و پرداختن به موضوع هسته ای ایران که دیگر کسی به آن اهمیتی نمی دهد می گذراند.

این روزنامه در ادامه می نویسد : انتفاضه سوم فلسطینیان در آستانه شعله ور شدن قرار دارد و علت آن نیز علاوه بر فقدان اقدامات سیاسی مناسب، رفتارهایی مانند کشتن بی هدف فلسطینیها ، مصادره اراضی و ویران کردن خانه ها می باشد. اسرائیل باید جلوی این اقدامات را بگیرد، ساخت و ساز در شهرک ها را متوقف سازد و حملات انتقام جویانه ، بازداشتها و مسدود کردن راهها را خاتمه دهد.

"هاآرتص ” با هشدار در مورد عواقب عدم اتخاذ تدابیر مناسب تاکید کرد که در غیر این صورت خطر بزرگ و گسترده ای در انتظار ماست و در صورتی که انتفاضه ای آغاز شود مسبب آن بدون تردید کسی جز خود نتانیاهو نیست.

همچنین روزنامه "یدیعوت احرونوت"در گزارشی وقایع جدید را آغاز انتفاضه سوم فلسطین دانست و ضمن تاکید بر لزوم پذیرش این نام نوشت: بسیار مهم است که وقایع جدید را به نام خودشان بنامیم – انتفاضه سوم- تا بدین ترتیب مسولین از زیر مسولیتهای خود شانه خالی نکنند.

احرونوت می نویسد : آنچه در قدس و کرانه باختری رخ می دهد مشابه وقایع انتفاضه اول در سال 1987 می باشد و این روند ادامه خواهد داشت تا بعدها به اسرائیل کشیده شود و دور نیست روزی که چاقو ، سنگ و کوکتل مولوتوف به عملیات انتحاری تبدیل شود."

این روزنامه نوشت: ارتش می گوید که این جریانات انتفاضه نیست؛ قبل از انتفاضه اول هم همین حرفها را می زدند!

یدیعوت احرنوت با متکبرانه توصیف کردن اقدامات نتانیاهو تاکید کرد که وی بر این باور بود که شهرک سازی و اعمال فشار بر فلسطینی ها آنها را تسلیم خواهد کرد .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.