1394-04-14 09:03
1352
0
17129
در جشن گلریزان شب گذشته جمع آوری شد / تصاویر؛

کمک 1,188,200,000ریالی خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در گنبد

به مناسبت ماه مبارک رمضان جشن گلریزان با حضور جمعی از خیرین استان شب گذشته در گنبد برگزار شد و خیرین 1,188,200,000 ریال در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، کمک کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، مدیرکل زندانهای استان گلستان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: آمار زندانیان استان گلستان ۵۰۹۰ نفر است که از این میزان ۳۱۹نفر زندانیان جرائم غیر عمد هستند و شامل تصادف ،مهریه،نفقه،بدهی مالی چک و امثالهم می شود.

IMG_0969

محمود امینی افزود: بر اساس احکام دادگاه برای آزادی سازی زندانیان جرائم غیرعمد ۱۴۰میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم تاپایان ماه مبارک رمضان، با کمک خیرین بتوانیم تعداد ۱۰۰ نفر از این زندانیان را آزاد کنیم.

امینی همچنین گفت: در سه ماهه اول سال با مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از منابع کشوری و از صندوق تامین خسارت های مالی ۵۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شدند.

وی برگزاری این گلریزان و جمع آوری کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در وهله اول، در راستای کمک به خانواده های مقتول و آسیب دیده در این جرائم و در وهله دوم کمک به زندانی عنوان کرد.

IMG_0978

مدیرکل اداره زندان های گلستان همچنین در این گفتگو به برخی فعالیت های فرهنگی و آموزش های ویژه زندانیان اشاره و تصریح کرد: از سالهای گذشته آموزش هایی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای ویژه زندانیان در زندان ها آغاز شده است که به تناسب مدت تحمل زندانی حرفه هایی آموزش داده می شود تا بتواند بعد از آزادی به عنوان حرفه در اشتغال از آن بهره مند شود و از آن کسب درآمد کند.

IMG_0973

محمود امینی افزود: در راستای تسهیل در ایجاد اشتغال و کمک مالی، به این زندانیان وام هم داده می شود. در بحث فرهنگی نیز آموزش های قرآن از جزء سی تا ۳۰ جزء را هم در زندان ها اجرا می شود که امتیازاتی چون عفو و مرخصی برای زندانی دارد و در حال حاضرعلاوه به حافظ چند جزء ما دو زندانی حافظ کل قرآن در استان داریم.

IMG_0976

IMG_0962

IMG_0979

IMG_0964

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.