1394-02-16 05:18
1011
2
14290
چرا اصلاح طلبان از جلیلی می ترسند؟

کارنامه نامناسب مدعیان آزادی بیان در گلستان

در روزهای اخیر خبر سفر دکتر سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و عضو کنونی این شورا به استان گلستان با واکنش قابل تعمق برخی از افراد و جریانات سیاسی در سطح استان مواجه شد .این افراد و جریانات با انتقاد از این سفر، حضور وی در استان گلستان را محل سوال قلمداد می کردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تركمن سسي نکته جالب در رابطه با برخی از این افراد این است که در سایتها و هفته نامه های منتسب به خود صراحتا نوشتند که دکتر جلیلی نباید به استان بیاید.تو گویی مهمان استان ما دکتر جلیلی نیست و مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین است !!!

این عکس العمل رسانه ای و سیاسی در برابر فردی که از جهت جایگاه وی در نظام و پایبندی وی به اصول انقلاب هیچ شکی وجود ندارد، باعث حیرت خیلی از افراد شد .این رسانه ها و سایتهای به ظاهر مدافع آزادی در جریان سفر و روزهای قبل از انجام سفر نیز با بایکوت خبری رویدادهای آن تلاش کردند از کنار آن عبور کنند.

نکته بسیار جالب توجه در رابطه با عکس العمل رسانه ای و موضع گیری سیاسی برخی از فعالان در قبال این سفر این است که مخالفان این سفر در چارچوب جریان سیاسی فعالیت می کنند که همیشه ندای آزادی بیان آن گوش فلک را کر کرده است .ندایی که در صورت صداقت گویندگان آن از ضرورتهای اولیه و بنیادی هر جامعه ای است .

این افرد درموقعیتهای دیگر همواره از این سخن رانده اند که ما باید در جامعه فضا را به گونه ای باز کنیم که همه صداهای متنوع شنیده شود .حال باید سوال کرد که مدافعان این تفکر چرا در مورد دکتر جلیلی این اصل همیشگی خود را فراموش کرده ا ند .باید از این افراد و گروهها سوال کرد که آیا صدا و تفکر دکتر جلیلی حتی در شرایطی که شما آن را قبول نداشته باشید حق بیان و انتشار ندارد .قطعا دارد .

رویکرد رسانه ای و سیاسی برخی از افراد و جریانات نسبت به سفر اخیر نشان دهنده این بود که بر خلاف ادعاهای مطرح شده از جانب این محافل در زمینه اعتقاد به گردش آزاد نظرات و آزادی بیان در جامعه ، دیکتاتوری رسانه ای و ایدئولوژیک آنها بسیار بدتر از سایر جریانات سیاسی است .

حالت سلامت اجتماع این است که ظرفیت و تحمل شنیدن نقطه نظرات و دیدگاههای مختلف در بستر آن فراهم گردد و ما به بهانه برخی از حوادث پیش آمده به فکر تلافی و تکرار رویه های نامناسب نباشیم .پس بیاییم برای اولین بار در حوزه عمل نیز به شعارهای زیبا و جوان پسند مان پایبند باشیم و هر منتقدی را به لقب دلواپس و متحجر به گوشه عزلت نرانیم .

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

اسماعیلی-خان ببین

متاسفانه دوستان تندرو چه از چپ چه از راست اصلا سیاسی نیستند و فکر سیاسی ندارند ولی مدام ژست سیاسی میگیرند و مدام در حال نظر دادن هستند و همین ضعف باعث شده کمی جو استان رو بهم بریزند.من یک سوال دارم و اون این هست که اگه همه ایرانی ها چپی باشند یا بلعکس اصلا رقابتی بوجود میاد؟ اصلا ایده و نظر و سلیقه ای ایجاد میشه؟برا همین بهتره به طرف های مقابل احترام بگذاریم. آقای جلیلی فردی هستند که چه قبل و چه بعد انقلاب دارند به کشور خدمت می کنند و کسی هم شکی در اون نمیتونه بیاره اما بعضی از تند رو ها در استان ما به قول عدالت خواهان جوری وانمود کردن که انگار ... داره میاد.امیدوارم یک مقدار توان و قدرت سیاسی این دوستان بالا بره.

0
0
پاسخ
1394-02-16 06:09
سیستانی کتول

مدعیان اصلاحات و آزادی بیان آیه شریفه ی " فبشرعبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه " را چگونه ترجمه و تفسیر میکنید؟چه کسانی شعار درود بر مخالف مان را میدادند؟آیا حق در شعار وسیعترین حوزه و در عمل کمترین حوزه و منزلت را دارد؟سفره انقلاب ونظام آنقدر وسیع است که برای همه جا باشد.از نجابت فرزندان انقلاب سوءاستفاده نکنید. هر آنچه که داریم مرهون جانفشانی نیروههای ارزشی وانقلابی است که در مقابل زیاده خواهیهای استکبار جهانی با صلابت واقتدار از غرور ملی وعزت ایران اسلامی دفاع جانانه نموده اند.

0
0
پاسخ
1394-02-16 08:10

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.