1393-12-15 19:11
1800
0
11498
نصیبی خبر داد:

تشکیل دبیرخانه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، ورزشی و هنری حوزه مشاوران جوان

مشاور جوانان استاندار گلستان از تشکیل دبیرخانه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی، ورزشی و هنری حوزه مشاوران جوان خبر داد و گفت: نیمی از اعضای این دبیرخانه با رای اعضاء کارگروه و نیمی دیگر از سوی مشاور جوان استانداری انتخاب می شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ علی نصیبی در ششمین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مشاوران جوان با بیان این که اعضای این دبیرخانه استراتِژی، برنامه ها و رویکردهای این کارگروه را تدوین می کنند، گفت: این دبیرخانه در راستای تمرکز زدایی و استفاده از خرد جمعی و تأثیر گذاری بیشتر کارگروه تشکیل می گیرد.

وی اظهار کرد: تصور اشتباه در رابطه با حوزه مشاور جوان این است که همه گمان می کنند مشاوران جوان تنها باید در حوزه جوان و جوانان نظر دهد ولی اصل وظیفه ما ایجاد زمینه و بستر برای ایده پردازی جوانان در موضوعات مختلف و به تبع آن توانمند سازی آنها، و استفاده از اندیشه های نو و افکار خلاقانه این قشر در گذر زمان است.

تشکیل دبیرخانه کارگروه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی حوزه مشاور جوان استانداری گلستان

نصیبی افزود: تشکیل شورای مشورتی جوانان استان، تشکیل کارگروه های تخصصی، انتخاب مشاوران جوان نهادها و سازمان ها، و فرمانداری ها بخشی از اقدامات این حوزه تا به اکنون بوده است.

وی با بیان این که هدف اصلی ما در تشکیل کارگروه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی ابتدا همگرایی و توانمند سازی جوانان هر حوزه و ارائه ایده های جوانان در حوزه تخصصی ذکر شده بود گفت: گستره فعالیت ما استان گلستان است و این کارگروه ها هم با دستور مستقیم استاندار تشکیل شده است و بر این اساس نقش تشریفاتی و کلیشه ای نخواهد داشت.

رئیس گروه مشاوران جوان استان اظهار داشت: در نشست های برگزار شده این کارگروه در سال 93 و تا پیش از این جلسه میزبان دکتر صادقلو استاندار و مرگدری و مروتی معاونان برنامه ریزی و عمرانی ایشان، مدیرکل ورزش و جوانان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاون اجتماعی نیروی انتظامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل بانوان و امور خانواده، رئیس پلیس فتا، و ... بوده ایم.

تشکیل دبیرخانه کارگروه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی حوزه مشاور جوان استانداری گلستان

مشاور استاندار در امور جوانان در ادامه بازدید های خاص از مراکز مربوط به جوانان و در حوزه کار جوانان، بررسی طرح های فرهنگی اجتماعی و ورزشی استان درکارگروه و بررسی تخصصی آسیب ها و تهدیدها وپتانسیل هارا در حوزه های ذکر شده از جمله برنامه های این کارگروه در سال ۹۴ عنوان کرد.

هدف مااستفاده بیشتر از ظرفیت سمن ها است

وی در ادامه افزود: ما می خواهیم از بستر ایجاد شده برای فعالیت بیشتر جوانان و نقش آفرینی سمن ها، بهره ببریم و بر همین اساس کارگروه باید پویایی بیشتری داشته باشد.

نصیبی تصریح کرد: ما در حوزه فعالان غیر دولتی وارد شده ایم و قصد داریم از اندیشه خلاقانه جوانان فعال غیردولتی در این کارگروه ها بهره مند شویم.

وی با بیان این که این مجموعه ها و کارگروه ها در گذر زمان به تکامل می رسند گفت: علیرغم اختلافات نظر طبیعی بین اعضای کارگروه، مطمئنا با همگرایی به اهداف مدنظر دست پیدا خواهیم کرد.

مشاور استاندار گلستان در امور جوانان با اشاره به این که استان گلستان در راه اندازی ارکان مشاور جوان از استان های نمونه کشور است گفت: انتظار از مجموعه مشاوران باید معقول باشد و فعالیت هایی که طی این مدت صورت گرفته است در بسیاری از استان های کشور به عنوان الگو استفاده می شود.

نصیبی عنوان کرد: استاندار گلستان در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی جوانان استان دو پرسش مطرح کرد که برای این پرسش ها نزدیک به ۱۵۰ جواب تحلیلی در خصوص اشتغال و توسعه ارسال شد که برای ما بسیار جالب توجه بود.

تشکیل دبیرخانه کارگروه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی حوزه مشاور جوان استانداری گلستان

مسئول طرح سلامت جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت استان هم که میهمان ویژه این مراسم بود، گفت: در استان حدود ۵۰۰ هزار جوان و نوجوان زندگی می کند و سلامت جسمی و روحی این جوانان و نوجوانان برای ما بسیار مهم و در سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار است.

طیبه امینایی افزود: برنامه هایی برای سلامت این گروه از طرف وزارتخانه برای ما ابلاغ شده است که از جمله این برنامه ها خود مراقبتی در دوره جوانی و نوجوانی، کاهش آسیب های اجتماعی و ... است.

وی اظهار کرد: نوجوانان به ویژه در مدرسه شناسنامه سلامت دارند و معاینات جسمانی و روانی برای شان انجام می شود ولی نتایج آن هم وجود دارد ولی مساله این جاست که این شناسنامه سلامت در مراحل بالاتر مانند دانشگاه و .. به دست فراموشی سپرده می شود و پیگیری نمی شود.

محتوای آموزش های مهارت زندگی یکسان سازی شود

امینایی بیان کرد: در جامعه در حال حاضر آموزش های زیادی در خصوص سبک زندگی و مهارت های ازدواج و غیره به جوانان داده می شود که بر این آموزش ها نظارت کافی نمی شود و بعضا بازخوردی نیز ندارد.

وی تصریح کرد: اگر قرار است مهارت های زندگی به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود باید با محتوی یکسان و مربیان مشخص و آموزش دیده باشد تا نتیجه لازم هم داشته باشد.

تشکیل دبیرخانه کارگروه فرهنگی، ورزشی، اجتماعی حوزه مشاور جوان استانداری گلستان

جوانان بدون مهارت صاحب شغل نمی شوند

یک کارآفرین برتر استانی هم در این جلسه گفت: جوانان باید برای موفقیت ابتدا خود را بشناسند و مهارت کسب کنند چرا که بدون مهارت نمی توان صاحب شغل شد.

غریب افزود: استفاده از مهارت های فنی و حرفه ای، استفاده از افراد متخصص در کار و کار گروهی و تیمی از جمله مواردی است که می تواند به جوانان کمک کند.

این کارآفرین برتر استانی افزود: در حوزه صنعت مرتبط با خودرو فعالیت خود را از سال های گذشته آغاز کرده ام و توانسته ام دستگاه عیب یاب خودور و شستشوی انژکتور تولید کنم که با این فعالیت ها  برای دو هزار و۷۰۰ نفر در کشور و ۳۵ نفر در استان  شغل ایجاد کنم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.