1393-12-14 15:14
1202
0
11455
سمیعی :

توزیع مرغ منجمد کیلویی 6 هزار تومان در گلستان / 70 درصد مرغ تولیدی در گلستان صادر می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با هدف تنظیم بازار مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان در بازار توزیع شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ؛ رحمت الله سمیعی اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار مرغ و تامین مرغ منجمد در استان گلستان، ذخیره‌سازی از مدتی قبل آغاز شده و هم‌اکنون به میزان کافی مرغ در استان موجود است.

وی افزود: مرغ منجمد با قیمت هر کیلو 5هزار و 500 تومان برای عاملان فروش و 6 هزار تومان برای مصرف کننده در بازار وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد:مرغ‌های سطح بازار با کیفیت مورد تائید دامپزشکی و سازمان جهادکشاورزی است.

به گفته وی، برای افرادی که به خرید مرغ گرم تمایل دارند نیز در سطح بازار و نمایشگاه بهاره، مرغ گرم با قیمت هر کیلو 7 هزار و 800 تومان و 5 تا 10 درصد ارزان‌تر از قیمت بازار توزیع می‌کنیم.

سمیعی گفت: ظرفیت تولید مرغ استان گلستان بسیار بالا است و 70 درصد تولید را به خارج از استان صادر می‌کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون ماهانه 13 هزار تن تولید مرغ در استان گلستان داریم که 10 هزار تن آن به استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، اصفهان و سمنان صادر شده و بخشی از آن نیز به عنوان ذخیره استراتژیک در استان ذخیره می‌شود.

سمیعی گفت: گلستان 900 واحد مرغداری با تولید سالیانه 160 هزار تن دارد و هم‌اکنون قیمت مرغ برای تولید کننده 4600 تا 4هزار و 700 تومان است که برای مصرف‌کننده 7هزار و 200 تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما با شرایط  پیش‌بینی شده در چند روز آینده این قیمت تعدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: در استان گلستان 15 کشتارگاه مرغ داریم که 5 کشتارگاه مجهز به آخرین سیستم‌های کشتارگاهی و خط 2 کشتاری هستند و ظرفیت آنها در ساعت 45 هزار قطعه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.