1393-12-13 18:12
1240
1
11404
قاسم سمیعی :

بررسی 213 پرونده تخلفات ساخت و ساز روستایی تا کنون در کمیسیون ماده 99 استان انجام شد

دبیر کمیسیون ماده 99 استان گفت: از ابتدای سال جاری 213 پرونده تخلفات ساخت و ساز در مناطق روستایی استان در این کمیسیون بررسی شده است.

 
به گزارش گلستان ما ؛ مهندس قاسم سمیعی اظهار کرد: از این تعداد برای مالکان 186 پرونده جریمه نقدی صادر شده و جهت 20 بنا رأی تخریب قطعی شده است، همچنین 7 بنا نیز تواماً مشمول جریمه و تخریب شده اند از تعداد پرونده های بررسی شده شهرستان گرگان با 69 پرونده، شهرستان علی آباد کتول با 40 پرونده و شهرستان آق قلا با 18 پرونده دارای بیشترین تعداد در این کمیسیون می باشند.

وی خاطر نشان کرد انتظار است دهیاران و شوراهای همۀ شهرستان های استان با بررسی کامل تخلفات ساخت وساز و یا احداث بناهای بدون پروانه در اسرع وقت نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع آن به کمیسیون ماده 99 از طریق بخشداری ها اقدام نمایند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اعضای کمیسیون مذکور را نماینده وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دادگستری با دبیری اداره کل امور روستایی اعلام کرد.

قاسم سمیعی به کسانی که قصد ایجاد بنا در روستاها را دارند توصیه کرد پیش از هرگونه اقدامی از قرار داشتن زمین در بافت روستا و نوع کاربری آن با مراجعه به دهیاری مطلع شوند.

وی افزود: پس از آن در صورت نبود منع جهت دریافت پروانه از طریق دهیاری اقدام نمایند.

وی توصیه کرد ساخت و سازها در روستاها نیز باید با رعایت ضوابط فنی ساخت و ساز صورت پذیرد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.