1393-12-10 19:04
2149
10
11194
یادداشتی به قلم محمدمهدی اورسجی :

" زنده باد مخالف من " پیشکش ، صدایش بشنوید

یادداشتی برای دوستانم که دوست دارند سبز بمانند .

 به گزارش گلستان ما ؛ محمدمهدی اورسجی فعال فرهنگی اجتماعی در خصوص مواجهات به وجود آمده میان برخی از اعضای شورای شهر با شهردار گرگان نوشت :

گامهای درخت سرخدار ، در جنگلی می روید و سبز می شود که ریشه اش پر از خون است و برگ هایش توان سبز شدن را ندارند .

دوستانم می خواهند سبز باشند اما گستردگی خاک را تحمل ندارند و بوی جالیز را ... اما در تعفن باتلاقی شناور ... نمی دانم چرا می خواهند بمانند بی ریشه ...

گاندی مي گفت: « براي كسي كه انديشه عدم خشونت را در خود پرورده است تمام عالم يك خانواده است . نه ترسي به دل دارد و نه كسي از او مي ترسد »

اما به راستي تا چه ميزان اين سخن گاندي و در كل نداشتن ترس از شنيدن عقيده مخالف به ويژه در نزد مدعيان دموكراسي محترم و قابل قبول است ؟

به راستي اگر اين سخن محمد خاتمي كه می گفت: « زنده باد مخالف من » بنابر هر دليلي از سوي دوستداران وي به وادي فراموشي سپرده شده ، مي توان اميدي به ديگران داشت ؟

بیش از دو ماه است سوالاتی را اکثریت اعضای محترم شورای شهر ازجناب آقای حسین صادقلو دارند که با مقاومت اقلیت مواجه شده است و مانع شدن از ایجاد این گفتمان و پرسش و فرسایشی شدن و گذر زمان و دخالت مستقیم عوامل دولتی و مدیران سایه و دوستان اصلاح طلبی که باید به حقوق مدنی و اجتماعی اعضای پارلمان محلی احترام بگذارند .

دوستانی که امروز در سنگری که دیروز هدف شان بود جبهه گرفته اند و صدای مخالف را نمی شنوند و هیچ حقی را برای اعتراض قائل نمی شوند .

سوال اینجاست:

آيا تمام تلاش فعالان مدني و اجتماعي در انتخابات اين نیست كه بتوان در آزادي كامل در چهارچوب قانون به عملکرد منتخبین اعتراض كرد ؟

آيا محترم بودن حق اعتراض تنها براي عقيده خويش و نه براي عقيده مخالف پسنديده است ؟

گاندي بزرگ الگوي آزادي خواهان جهان گفته است: « عدم خشونت فقط وقتي خواهد بود كه ما كساني را دوست بداريم كه از ما نفرت دارند. مي دانيم كه عمل كردن به اين قانون بزرگ محبت چقدر دشوار است. اما آيا انجام تمام كارهاي بزرگ دشوار نيست ؟ »

 

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

یک دوست

باز هم آقا مهدییه تلنگر به این به ظاهر مدعیان آزادی اندیشه ، آزادی بیان ، آزادی قلم زد .اینهایی که این همه ادعای اصلاح طلبی دارند ، جایی که پای منافع شان باشد همه شعارها را قربانی می کنند .

0
0
پاسخ
1393-12-09 12:40
ساوری

شورا و شهردار فرقی هم نمی کند همه شان end استبداد و خودخواهی و خودرایی هستند .روشنفکری و اصلاح طلبی شان فقط برای پز دادن است .وقتی پای پول و منافع در میان باشد ؛ سرکوب مخالف که سهل است ، اینها دوستان را هم له می کنند .

0
0
پاسخ
1393-12-09 12:48
kaka

به نظر من روي سخن اين نوشته با كلاتي است . چون سابقه اصلاح طلبي و مدت شورا بودنش از همه بيشتر است . ولي در اين مناقشه چه ها كه نمي كند . فقط در يوم تبلي السرائر مشخص خواهد شد .

0
0
پاسخ
1393-12-09 13:08
زین العابدین مقصودلو

با سلام و دعای خیر احتراماً جناب مهدی اورسجی از جمله عاشقان فوتبال و داوری است سالهای متمادی این عزیز را می شناسم واقعا با این که اینجانب سالها از شهرم گرگان دور هستم لیکن به دقت مراتب را رصد می نمایم جناب اورسجی می تواند موجب تعالی فوتبال استان شود.

0
0
پاسخ
1393-12-09 13:38
پيمان كلاگر

دست مريزاد آقا مهدي ، جانا سخن از زبان ما مي گويي. متاسفانه اين دوستان فقط در زمان انتخابات اصلاح طلب مي شوند وگرنه به آرمانهاي اصلاح طلبي خيانت نمي كردند

0
0
پاسخ
1393-12-09 16:16
م . رضایی

کجان آقایان کلاتی ، هزارجریبی ، ربیعی و ... جواب بدید دیگه که دارید چکار می کنید .آبروی هر چی اصلاح طلبه در گرگان بردید ، شما مثلا جزء بزرگان این تفکر سیاسی بودید .والله با این کارا ، آدم شرمش میاد که دیگه خودش رو اصلاح طلب بدونه .این نوجوونا و جوونای علاقمند به اصلاح طلبی چه حالی میشن وقتی حرص عجیب شما به منفعت طلبی رو می بینند .ای داد !!!

0
0
پاسخ
1393-12-09 18:18
رضا میرابی

سلامفکر می کنم نگاه شخص خاصی باشد اگر ایشان حمایت نکند شورای شهر کار خودش رو می کند

0
0
پاسخ
1393-12-10 02:23
رضا ازادشهر

مهدی دوست داریم

0
0
پاسخ
1393-12-10 06:10
سهرابی

سلام حق این است که شخص اول اداری استان این بحران شهرداری را دامن نمیزد و این مطلب احتمال میدهم به ایشان و طیف ایشان باشد

0
0
پاسخ
1393-12-10 11:45

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.