1393-12-08 18:45
2510
5
11062
انتقاد به یک انتصاب فراجناحی ؛

مگر دستمرد ترکمن نیست ! / تندروهای اصلاح طلب در قوم ترکمن دنبال چه هستند؟

در روزهای اخیر همزمان با انتصاب احمد دستمرد به عنوان معاون عمرانی فرمانداری گنبد برخی از فعالان به نقد این انتصاب پرداختند .

به گزارش گلستان ما به نقل از ترکمن سسی ؛ همزمان با انتصاب احمد دستمرد به عنوان معاون عمرانی فرمانداری گنبد برخی از فعالان به نقد این انتصاب پرداختند . این نقدها بیشتر در این مسیر بود که چرا نورمحمد جعفری رفت و چرا احمد دستمرد آمد .

نکته جالب در رابطه با این منتقدان این است که غالب آنها افرادی هستند که در ماه های گذشته فریاد ترکمن - ترکمن آنها گوش فلک را کر کرده است . این افراد در جلسات و دیدارهای مختلف خواهان استفاده از نیروهای ترکمن در مناصب مختلف بودند .

اما حال که دولت و نظام به این خواست منطقی توجه نموده و احترام گذاشته و یک ترکمن را در پست معاونت فرمانداری شهرستان گنبد گمارده است این افراد باز هم معترضند که چرا این ترکمن !

شاید بهتر بود مطالبه گری برخی از فعالان در زمینه انتصاب نیروهای ترکمن به شکل دقیق تر این گونه بیان می گردید . " ما خواهان انتصاب ترکمن ها در مناصب مختلف هستیم اما ترکمن هایی که با ما و اهداف ما همسو هستند ! "

در این زمینه گره زدن برخی از اهداف شخصی به اهداف دولت تدبیر و امید خنده دارترین جوک آخر سال است .

دولت یازدهم فراگیرترین دولت از جهت استفاده از ظرفیت همه توان مدیریتی جامعه سوای از عقبه فکری آنهاست . این دولت بر این باور است باید از ظرفیت همه افراد توانمند در مسیر رشد و توسعه کشور استفاده کرد.

تاکید مشهود دولت تدبیر و امید هم بر استفاده از نیروهای مجرب تر در عرصه مدیریتی است و شاید یکی از دلایل ترجیح دستمرد بر جعفری هم همین نکته باشد.

تنها گناه دستمرد این است که در دولت گذشته هم از او به عنوان معاون فرماندار گنبد استفاده شد . شاید این را بتوان مزیت مدیریتی یک فرد دانست که در هر دو دولت بکار گرفته شود و نمونه های دیگر این گونه افراد در استان و کشور زیاد هستند .

دو نمونه بارز این ادعا انتصاب آقایان حیدر علی احمدی و نوراللهی در تیم جدید مدیریتی استانداری (علیرغم سابقه مدیریتی آنها در دولت های نهم و دهم ) است.

بنابراین باید با نگاهی فراخ تر به این تحول نگاه کنیم و طوری رفتار نکنیم که افکار عمومی بر واقعی بودن مطالبه گری های قومی افراد با دیده تردید نگاه کنند . برای اولین بار یاد بگیریم از یک مدیر ترکمن حمایت کنیم هر چند با ما خوب نباشد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ش

دستمرد نیرویی سالم متعهد مجرب توانمند و فراقومیتی دلسوز و شایسته خدمت به نظام است ایشان لیاقت جایگاه های عالی تر را داردایشان خدمات زیادی را به شهرستان گنبد و منطقه ارائه داده است

0
0
پاسخ
1393-12-07 07:07
کیا

با سلام.خود آقای مهندس حمیدی بعنوان فرماندار ویژه و معاون استاندار هم چهره ای فنی و متخصص و فارغ از حاشیه های سیاسی است.ایشان هم در دولت گذشته معاون دفتر فنی استانداری و شهردار رامیان بوده است

0
0
پاسخ
1393-12-07 14:04
اشکان

با سلامدر تایید مطلب شما مگر آقای ضمیر بخشدار اینچه برون در دولت احمدی نژاد نبودند ؟ که اینک فرماندار گمیشان هستند . از سوی دیگر با آمدن دستمرد شاید منافع افراد تندرو و انحصار طلب که تعدادشان نیز انگشت شمار و مشخص هستند به خطر افتاده است؟ و نیز مگر آقای جعفری انتصاب شده دوران احمدی نژاد نیستند؟ و در آخر بایست به این توجه کرد که آقای دستمرد در زمان آقای گلیانی ( فرماندار دوران اصلاحات ) معاون شدند و برای مجلس هشتم استعفاء دادند . توجه اندک به این مسایل دقیقا فرا قومیتی و فرا جناحی عمل کردن دولت تدبیر و امید را نشان می دهد

0
0
پاسخ
1393-12-07 16:09
توصیه

بنام خداباسلام ،چرا یک عده محدود بنام ترکمن خود را قیم ترکمن ها می دانند؟ سوابق آنان را ورق بزنی غیرازسو استفاده و ضررتا حال به قوم ترکمن هیچ منفتی نداشته اند.........اگر انتصاب مسئولی غیراز خودشان یا از قوم و خویش یا همپیمانه آنان نباشد . قمپوز در می آورند وفضا سازی رسانه ای می کنند ویا سهم خواهی از نوع قوم گرایی دامن میزنند و حاشیه سازی را به متن جامعه می کشند . تا به خواسته های نامشروع خود برسند . این عده محدود جایگاه در بین ترکمن ها ندارند. و تلاش دارند به انحاء های مختلف رای مردم را به گونه ای جلوه دهند که خودشان تاثیر گذار منطقه اند در واقع هیچگونه تاثیری ندارند بلکه در ریزش رای و در فضا سازی رتبه اول دارند از رای مردم به نحو خودشان برای رسیدن به قدرت سو استفاده می کنند که نمونه آن مشهود است اگر چنانچه به این منوال پیشروند مجبوریم اسامی آنها را افشا کنیم گر چند در سایت ها برخی از آنان دست به قلم می شوند و خودشان را مطرح می کنند . توصیه آخر به این عده این است با افکار نا درست وغلط با مارک جناح بندی پیشرفت جوانان و افراد مستعد را نگیرند. لطفا بدون تغییر درج کنید.

0
0
پاسخ
1393-12-07 16:51
هوشیاری

ممنون از سایت بی طرف شما عزیزان لطفا این مطلب را در بروز رسانی کنید. با تشکر

0
0
پاسخ
1393-12-08 18:46

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.