1393-12-06 17:25
709
0
11057
رییس کل دادگستری گلستان؛

نوک تیز قوانین باید به سمت عوامل اصلی تولید و توزیع مواد مخدر باشد

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: نوک تیز قوانین باید به سمت عوامل اصلی تولید و توزیع مواد مخدر باشد.

به گزارش گلستان ما؛ احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان گلستان با تاکید برضرورت دستگیری عوامل پشت پرده تولید و عرضه مواد مخدر، گفت: این افراد غالبا با قوانین آشنا هستند و با سوء استفاده از ناآگاهی و ضعف اقتصادی و فرهنگی برخی از اقشار جامعه خصوصا جوانان ، آنان را قربانی اهداف شوم خود می کنند.

فاضلیان با بیان این که بدیهی ترین و اصولی ترین شیوه مبارزه با یک پدیده مجرمانه را باید در نظام کیفری آن جستجو کرد افزود: کلیه اعمال و رفتارهای قابل تصور در زمینه مواد مخدر جرم تلقی می شود در حالیکه قانون فعلی مواد مخدر از جامعیت لازم برخوردار نیست و برخی از جرایم پیش بینی شده با جرم تناسب ندارد و دارای وصف بازدارندگی نیست.

وی با اشاره به این که تولید و توزیع مواد مخدر از یک پشتوانه عظیم تکنولوژیک، علمی و سرمایه های هنگفت برخوردار است و گفت: مبارزه با این موضوع نیز باید از چنین ظرفیت هایی برخوردار باشد در حالیکه اقدامات انجام شده از قبیل پیشگیری ، درمان و مقابله با سطح خطری که از ناحیه باندهای موادمخدر جامعه را تهدید می کند ، برابر نیست.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به مبارزه نفس گیر ایران با سوداگران مرگ در منطقه ،مواد مخدر را تهدیدی فرا ملی خواند و گفت: هم اکنون فقط در گلستان ، جرم 75 درصد زندانیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم و نیز 80 درصد سرقت های خرد ، مرتبط با مواد مخدر است.

وی با بیان این که دولت به تنهایی نمی تواند در عرصه مبارزه با مواد مخدر حرکت کند افزود: دولت وظیفه سیاستگذاری، هدایت و برنامه ریزی دارد و در این مسیر نیازمند مشارکت های فکری، عملی، مالی و مردمی است./روابط عمومی دادگستری گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.