1398-02-08 10:46
580
0
62853
مدیرعامل نمایشگاه‎های بین‎المللی گلستان:

اسکان 5 هزار نفر از سیل‎زدگان در نمایشگاه بین‎المللی گلستان

مدیرعامل نمایشگاه‎های بین‎المللی گلستان گفت: حدود 700 خانوار برابر 5 هزار نفر از سیل‎زدگان در این نمایشگاه طی حدود 19 روز اسکان داشتند و با کاهش آبگرفتگی و بازگشت سیل‎زدگان به منازل به‎تدریج از تعداد افراد اسکان‎یافته کم می‎‎شد.

به گزارش گلستان ما ؛ مهرداد یزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در تدارکات و خدماتی که به سیل‎زدگان استان گلستان صورت گرفت بخش‎های مختلف اعم از مردمی و دستگاه‎های اجرایی و خدمات‎رسان، سپاه و ارتش مشارکت داشتند و با تمام توان به کمک سیل‎زدگان شتافتند و نمایشگاه بین‎المللی استان گلستان نیز محل اسکان سیل‎زدگان بود.

وی تصریح کرد: طی روزهای وقوع سیلاب، حدود 700 خانوار برابر 5 هزار نفر از مردم سیل‎زده طی حدود 19 روز در نمایشگاه بین‎المللی گلستان اسکان داشتند و با کاهش آبگرفتگی و بازگشت سیل‎زدگان به منازل به‎تدریج از تعداد سیل‎زدگان اسکان‎یافته کم می‎شد.

مدیرعامل نمایشگاه‎های بین‎المللی گلستان با بیان اینکه در هر استانی مقرر شد یک سایت نمایشگاهی وجود داشته باشد، بیان کرد: نمایشگاه‎های بین‎المللی باید قابلیت‎هایی داشته باشند و به ضوابط سازمان توسعه تجارت را رعایت کنند.

یزدی با بیان اینکه صنعتی بودن، کشاورزی بودن و حمایت‎ها موجب ارتقای کیفیت نمایشگاه بین‎المللی گلستان می‎شود، یادآور شد: شرکت ما خصوصی است گرچه حمایت مسؤولان وجود دارد اما طبیعی است که مانند بخش‎های دولتی از حمایت ویژه و امکانات لازم برخوردار نباشد و ما برای حفظ جایگاه نیاز به حمایت داریم.

وی از عضویت شرکت نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان به عضویت بزرگترین انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی «UFI» خبر داد و افزود: تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز و گلستان از جمله استان‎هایی هستند که به عضویت این انجمن درآمدند، در واقع استان گلستان ششمین مرکز نمایشگاهی است که به عضو مرکز بین‎المللی نمایشگاهی درآمده است که امتیاز خوبی است.

مدیرعامل نمایشگاه‎های بین‎المللی گلستان بر لزوم جذب فرصت‎های سرمایه‎گذاری در نمایشگاه‎ها تأکید کرد و یادآور شد: جذب سرمایه‎گذار، اشتغالزایی و طرح‎های جدیدی و نوآوری را به دنبال دارد و درصدد هستیم در حوزه استارتاپ‎ها و شرکت‎های دانش‎بنیان برنامه‎ریزی کنیم.

یزدی نمایشگاه بین‎المللی استان گلستان را دروازه توسعه تجارت آسیای میانه دانست و گفت: بسیاری از استان‎های همجوار از این امتیاز برخوردار نیستند و فراهم بودن مسیرهای دسترسی هوایی، دریایی، ریلی و زمینی در استان گلستان به کشورهای همسایه یک امتیاز ویژه برای ما محسوب می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1395، 16 رویداد و در سال 1396، 16 و سال 1397، 14 رویداد در نمایشگاه بین‎المللی استان گلستان برگزار شد و با وجود آنکه سال گذشته سال سختی بود اما ما سه نمایشگاه مازاد برگزار کردیم و از لحاظ تعداد برگزاری و کیفیت عملکرد مطلوبی داشتیم.

مدیرعامل نمایشگاه‎های بین‎المللی گلستان با بیان اینکه طی سال‎های اخیر بدهی‎های گذشته شرکت را پرداخت کردیم، افزود: شرکت سهامی خاص و ثبت گرگان است و در شرایط فعلی 72 نفر سهام‎دار هستند.

یزدی با بیان اینکه هر ساله حدود 7 هزار و 500 نفر در نمایشگاه بین‎المللی گلستان مشارکت دارند، اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه‎ها و رویدادها براساس ارزیابی ظرفیت‎ها و امکانات موجود استان انجام می‎شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود، نوع رویداد برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: در نمایشگاه بین‎المللی استان گلستان هیچ ناامنی از لحاظ امنیتی و سیاسی وجود ندارد، از طرفی قابل کنترل است و از نظر ترافیکی و دسترسی آسان مشکلی ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.