1398-01-20 09:49
400
0
62451
مدیرکل منابع‌ طبیعی گلستان:

بارش های بی سابقه سبب رانش زمین در شرق گلستان شد/ برخی عرصه‌های منابع‌طبیعی برای ساخت و ساز در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد

مدیرکل منابع‌ طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: متاسفانه با بارش ای بی سابقه و وجود سیلاب در استان و اشباع شدن خاک برخی از محورهای استان گلستان در معرض رانش زمین قرار دارند.

به گزارش گلستان ما، ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار کرد: محورهای گلستان همچنان در معرض تهدید رانش زمین قرار دارند و چشمه‌ها در حال پر شدن هستند و شهروندان از تردد غیر ضروری در این محورها خودداری کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های کم‌سابقه‌ای در روزهای 20 روز گذشته در استان، افزود:  ایستگاه هواشناسی «توسکاچال» شهرستان مینودشت با بارندگی بیش از 350 میلیمتر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص داد.

مدیرکل منابع‌ طبیعی وآبخیزداری گلستان تصریح کرد: شدت بارش باران درعرصه‌های جنگلی استان گلستان مشکلاتی را ایجاد کرده و متاسفانه در جنگل‌های بکر استان گلستان رانش‌هایی اتفاق افتاد .

قزلسفلو با بیان اینکه در عرصه‌های جنگلی دارای شیب‌های تند در اثر اشباع شدن خاک و پرآب شدن چشمه‌ها در جنگل رانش اتفاق افتاد، گفت:  متاسفانه در شهرستان‌های شرق استان گلستان همچون آزادشهر، رامیان، مینودشت، گلیداغ، گالیکش و مراوه‌تپه لغزش‌های متعددی اتفاق افتاد به طوریکه برخی روستاها نیز آسیب دیدند.

پروژه های آبخیزداری  در غرب گلستان از خسارات سیل جلوگیری کرد

وی بیان کرد: عرصه‌های منابع‌طبیعی که امکان و قابلیت جابه جایی برای اسکان مردم سیل‌زده استان را دارا باشد برای ساخت و ساز در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌دهد.

مدیرکل منابع‌ طبیعی وآبخیزداری گلستان گلستان به فعالیت های مطلوب در حوزه  آبخیزداری در غرب استان اشاره کرد و گفت: هنوز تاثیر استفاده از پروژه‌های آبخیزداری در شهر نوکنده مشاهده می شود که چگونه این پروژه‌ها از وجود خسارت در این شهر بر اثر سیل جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.