1396-01-19 18:50
986
0
37563
با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلستان؛

طرح اینترنت پرسرعت در 669 روستای گلستان به بهره برداری رسید

طرح اینترنت پرسرعت امروز با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور همزمان در 669 روستای استان گلستان به بهره برداری رسید.

به گزارش گلستان ما ؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین افتتاح طرح اینترنت پرسرعت روستایی که در روستای محمد آباد گرگان برگزار شد، در خصوص طرح تکاپو با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال؛ اظهار کرد: طرح تکاپو امسال در 3 استان مازندران ، خوزستان و گلستان به صورت پایلوت (آزمایشی) اجرایی شده است و امروز تفاهم نامه همکاری این طرح در گلستان به امضا خواهد رسید.

دکتر محمود واعظی با بیان اینکه طی 15 روز اخیر این طرح در این استانها اجرایی شده است تصریح کرد: این طرح از پروژه های مهم دولت یازدهم است که تمام امکانات دولت برای اجرای آن بکار گرفته می شود.

وی افزود: هم اکنون قریب به 27هزار روستای کشور به اینترنت متصل است و تا پایان دولت یازدهم 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور به سیستم اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.

دکتر واعظی خاطر نشان کرد: برای اتصال اینترنت 27 هزار روستای کشور در 3.5 سال اخیر 5هزار و 500میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی امکانات نباید در تهران متمرکز باشد ،یادآور شد: یکی از سیاست های دولت یازدهم تقسیم و توسعه امکانات و اعتبارات در مناطق روستایی، محروم و مرزی است.

به گفته وی؛ در ابتدای دولت یازدهم هیچ روستای کشور متصل به اینترنت نبوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به خدمات دولت یازدهم در مناطق روستایی گفت: در بخش گازرسانی در مجموع ده دولت گذشته 9 هزار روستا از این خدمات بهره مند بودند، درحالی که تنها در دولت یازدهم به 14 هزار روستا گازرسانی شده است.

وی به خدمات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات پست و پست بانک به روستاییان در مناطق دوردست بخش دیگری از خدمات دولت یازدهم به مناطق محروم و روستایی است.

دکتر واعظی؛ هدف از ارائه این خدمات را ماندگاری جوانان و نسل های آینده در روستاهای خود و خدمت رسانی آنان در این مناطق عنوان کرد.

لازم به ذکر است وزای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فن آوری اطلاعات، ساعاتی پیش با استقبال رسمی استاندار گلستان و دیگر مقامات استانی وارد فرودگاه بین المللی گرگان شدند.

طرح اینترنت پرسرعت در 669 روستای استان به بهره برداری رسید

طرح اینترنت پرسرعت در 669 روستای استان به بهره برداری رسید

طرح اینترنت پرسرعت در 669 روستای استان به بهره برداری رسیدانتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.