1393-11-02 17:58
3093
0
9264
با حضور مهاجر مدیر کل محیط زیست گلستان برگزار شد؛

همایش تجلیل از مقام پدر دلسوز طبیعت دکتر غلامعلی بسکی + تصاویر

همایش تجلیل از مقام پدر دلسوز طبیعت دکتر غلامعلی بسکی به همت موسسه مردم نهاد سبزگامان بسکی با حضور علاقه مندان به پدر طبیعت ایران در گنبدکاووس برگزار شد .

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ؛ در ابتدای این همایش علی خوشبین از اعضای موسسه مردم نهاد سبزگامان بسکی ضمن عرض خوش آمد گویی به حضار به برخی مشکلات زیست محیطی در جهان اشاره کرد و گفت که باید برای رفع چنین مشکلاتی از محیط زیست تلاش کنیم . زیرا که حفاظت از محیط زیست ، حفاظت از بشر است .

وی خاطر نشان کرد : آگاه سازی آحاد جامعه و برنامه ریزی اصولی در راستای حفظ محیط زیست برای هر جامعه ای یک امر حیاتی میباشد . دنیای امروز با چالش زیست محیطی رو به روست و برای رفع آن باید حرکتی دقیق صورت گیرد .

خوشبین افزود : حفظ محیط زیست باید به عنوان یک فرایند مستمر و اصولی در جامعه صورت گیرد . مدیران ، مسئولین و متولیان امر باید برای پیشبرد بهتر این هدف از نظرات عموم جامعه بهره مند شوند که سازمان های مردم نهاد در این زمینه بهترین گزینه می باشند .

اسماعیل مهاجر مدیرکل محیط زیست استان گلستان در ابتدای سخنان خود یک پیشنهاد را عنوان کرد و گفت : اعضای موسسه سبزگامان بسکی میتوانند در روز درخت کاری امسال منطقه ای را در سطح شهر گنبد در نظر بگیرند و با تجمع دوباره اعضا موسسه و علاقه مندان به دکتر بسکی ، هر یک نهالی در آنجا بکارند و با همکاری شهرداری ، نام آن بوستان را بوستان دکتر بسکی بگذارند .

مهاجردر ادامه خاطر نشان کرد : تنها مخلوقی که قادر به انجام کاری در جهت تعالی جهان می باشد ، نوع بشر است . بقیه جانداران اختیاری برای انجام امور خود ندارند و تمام کارها را بر اساس غریزه ی ذاتی خود انجام میدهند . انسان جانشین خدا بر روی زمین است و توانایی انجام کارهای بسیاری دارد .

???????????????????????????????

وی افزود : انسان قادر به تفکر کردن و صحبت کردن است . اگر برای صحبت کردن خود ، از فکرمان بهره مند شویم دیگر هیچ خشونت و اشتباه و مشکلی پیش نخواهد آمد و همگان میتواند برای توسعه جامعه خود حرکتی انجام دهند .

مدیرکل محیط زیست استان گلستان یادآور شد : انسان کارهایی را انجام میدهد که در آینده از آن پشیمان خواهد شد . وجود کارخانه های شیمیایی ، آلاینده های زیست محیطی ، ماشین های ترابری ، سوزاندن زباله های اتمی و هزاران عمل دیگر که باعث اختلال در نظم هستی می شود .

مهاجر در پایان گفت : تا زمانی که انسان به تخریب محیط زیست ادامه دهد ، باید از آینده زندگانی بشر ناامید بود . زیرا که حیات انسان وابسته به حیات گیاهان است و این امر در چرخه حیات نقش بسزایی دارد .

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.