1393-10-05 18:59
2583
0
7801
به مناسبت هفته وقف؛

همایش یاوران وقف در گنبد برگزار شد + تصاویر

در ششمین روز از هفته وقف ، همایش یاوران وقف باحضور اعضاء هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه ، بعضی از واقفان ، حوزه های علمیه ، و اصحاب وقف در سالن شهیدئ مطهری کانون بسیج برگزار شد.

به گزارش  گلستان ما به نقل از  قابوس نامه، در ابتدای این همایش حجت الاسلام  نصرت الله جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبد گزارشی از موقوفات و بقاع متبرکه ارائه کرد.

وقفیات بر اساس نیاز های روز جامعه انجام شود

سپس ،امام جمعه شهرستان  در سخنانی خطاب به حاضرین گفت: باید فرهنگ وقف در بین مردم به درستی تبیین شود و سعی شود وقفیات را براساس نیازهای روز جامعه انجام داد.

qaboosnameh (4)

وی به نقش بانوان در وقف اشاره کرد و افزود: موقوفات تنها مختص آقایان نیست بلکه بانوان نیز میتوانند واقف باشند همچنان که بسیاری از موقوفات شاخص کشور را بانوان واقف تشکیل می دهند.

امام جمعه گنبد در پایان از تمامی دست اندرکاران و متولیان عرصه وقف تشکر و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

در موضوع وقف باید آگاهی بخشی قانونی و شرعی انجام شود

نماینده مردم گنبد در مجلس نیز در این همایش ضمن تبریک این ایام به واقفین خواستار آگاهی بخشی قانونی و شرعی به مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف شد چرا که بسیاری از کوتاهی هایی که از سوی مستاجرین مکان های وقف شده است به دلیل عدم اگاهی با این قوانین و شرع است.

qaboosnameh (6)

سلیمان عباسی لازمه قرار گرفتن وقف در جایگاه واقعی خود را بکارگیری خرد جمعی در کنار اقدام فردی دانست.

عضو فراکسیون وقف همچنین بر بر تشکیل جمع خیرین و دوستداران و حامیان وقف یا همان انجمن یاوران وقف تاکید کرد و اذعان کرد: گفت ما و دیگر نمایندگان نیز سعی می کنیم سهمی را در حوزه وقف و بقاع  متبرکه داشته باشیم.
qaboosnameh (5)

در پایان مراسم نیز احکام تعدادی از هیئت امنا امامزادگان و بقاع متبرکه مساجد اعطاء شد و از تعدادی از مستاجران و واقفان و خادمان نمونه با اهداء تقدیرنام تقدیر شد.

گفتنی است معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد ، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی و و تنی چند از دیگر مسئولان شهرستان گنبد از دیگر مهمانان این همایش بودند.

qaboosnameh (1)

qaboosnameh (2)

qaboosnameh (3)
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.