1393-10-01 07:03
2962
0
7568
امام جمعه گنبدکاووس:

محرک مردم در سوق به حرکت عظیم عزاداری ولایت و امامت است

امام جمعه گنبد گفت: محرک مردم در سوق به حرکت عظیم عزاداری در اربعین حسینی ولایت و امامت بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه؛ دسته های سینه زنی و عزاداری بعد از تجمع در مصلی نماز جمعه امام جعفر صادق(ع) بر سوگ محبوب وجانان خود اشک ریختند و در ادامه زیارت حضرت رسول (ص) از بعید قرائت شد.

در حاشیه این مراسم امام جمعه گنبد در گفتگو با خبرنگار ما به اهمیت حضور مردم در صحنه در این برهه زمانی اشاره کرد و افزود: در حضور ۲۰ میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی علی رغم مشکلاتی که مردم با آنها مواجه بودند از کمبود امکانات تا تهدیدات گروهای تکفیری بزرگ ترین پیام بود.

حجت السالام محمدحسین سبحانی همچنین محرک مردم در سوق به این حرکت عظیم را ولایت و امامت خواند و اذعان کرد: باید خیلی مواظب بود امروزه دشمن یعنی استکبار بزرگ، مسیری را برنامه ریزی می کند تا در آینده اتفاق بیفتد.

وی برای تداوم چنین حرکت های عظیم مسلمانان نیز گفت: باید دولت عراق،دولت جمهوری اسلامی ،وهمه کسانی که دست اندرکارند باید برنامه ریزی بکنند که بالاخره سال به سال این بیشترشود ،این به یک جایی می رسد که شاید مسائل مهمی در آینده پیش بیاید که کسی نمی تواند پیش بینی کند.

سبحانی حضور گسترده اهل سنت در مراسمات عزاداری را نیز نشان از محبت و علاقه ایشان به اهل بیت دانست.

مردم دینی که به آقا اباعبدلله الحسین (ع) داشتند را ادا کردند

فرمانده پادگان شهید اسدالله پور گنبدکاووس نیز با اشاره به معنویت خاص محرم به خبرنگار ما  گفت: مردم با اجتماع معنوی قابل توجهی که داشتند رسالت خودشان و آن دینی که به آقا اباعبدلله الحسین (ع) داشتند را ادا کردند.

سرهنگ سلطانی حضور میلیونی مردم در عزاداری آقا اباعبدلله الحسین را به دلیل علاقه و ارادت این ملت نسبت به حضرت دانست که بیش از پیش و کامل تر از گذشته و مصمم تر از سنوات پیش اجرا شد.

یوسف محمودی خبرنگار افتخاری قابوس نامه

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.