1393-09-25 06:59
3214
0
7297
پس از گذشت چندین ماه از پیگیری رسانه ها ؛

شرایط تطهیر اموات مسلمین در گنبد مناسب نیست / مقدمان ساخت غسالخانه گنبد فراهم شود/ آرامستان گنبد به شهرداری واگذار شد

با پیگیری هایی که طی چند ماهه گذشته از سوی رسانه های گنبد مبنی بر شرایط نامطلوب تنها غسالخانه شهرستان انجام شدٰ صبح امروز در جلسه ای در فرمانداری ویژه گنبد مصوب شد، تا پایان سال ۹۴ مدیریت غسالخانه به شهرداری انتقال یابد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس،  در این جلسه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد با اشاره به شرایط نامطلوب غسالخانه فعلی شهرستان در امامزاده یحیی بن زید(ع) و با توجه به اهمیت جایگاه امامزاده و قطب فرهنگی شرق استان تلقی شدن آن خواستار توجه بیشتر جهت بهبود این شرایط شد.

IMG_3775
علی علیاری گفت: یکی ازمشکلاتی که متوجه این امامزاده است تبدیل کتابخانه این آستان به غسالخانه می باشد که باتوجه به اینکه یکی از کاربریهای بزرگ فرهنگی این مکان کتابخانه است باید توجه بیشتری به آن داشت.

وی از سویی دیگر وجود غسالخانه با شرایط کنونی را از نواقص شهرستان خواند و با تاکید بر پیگیری ساخت غسالخانه جدید افزود: غسالخانه امامزاده یحیی بن زید(ع)پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و از لحاظ مدیریتی نیز با مشکلات زیادی روبروست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبد نیز گفت: کتابخانه آستان مقدس که بیش ۳۰ سال است به غسالخانه مبدل شده است در زمان خود از بهترین کتابخانه ها به شمار می رفته که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر قطب فرهنگی بودن امامزاده ها نیاز است که دوباره راه اندازی شود.

IMG_3774

نصرالله جعفری با ارائه پیشنهاد انتقال غسالخانه به کنار پارکینگ افزود: مهم این است که شیوه مدیریت غسالخانه قابل قبول نیست و باید اصلاح شود تا خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود.

در ادامه این جلسه عباسعلی میرحسینی رئیس هیئت امنای امامزاده یحیی بن زید (ع)نیز اذعان کرد: مدیریت غسالخانه باید به شهرداری  انتقال یابد و برای رعایت شان اموات مسلمین مکان فعلی تا ساخت غسالخانه جدید بهینه سازی شود.

وی همچنین گفت: در شان امامزاده نیست که کتابخانه به غسالخانه تبذیل شود.

احمد باقریان عضو از اعضای هیئت امنای امامزاده یحیی بن زید(ع) نیز به مصوباتی از سال ۷۶ دراین خصوص در جلسه ای مشترک با شهرداری اشاره کرد و افزود: از آن زمان تا کنون مکاتبات زیادی باشهرداری انجام گرفته ولی هنوز هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

IMG_3782

باقریان با اشاره به شرایط نامناسب غسالخانه گفت: این شرایط بهداشت و امنتیت امامزاده را تهدید می کند و هزینه های جاری زیادی را بر امامزاده تحمیل کرده است از سوی دیگر باید مرکز فرهنگی امامزاده نیز راه اندازی شود.

وی همچنین گفت: جلسات باید کاربردی باشد و اراده قوی برای به دست گیری این غسالخانه باشد و امامزاده ملزم به تامین زمین نیز نیست و شهرداری می تواند زمینی را خود از طریق دیگر خریداری کند.

در ادامه مسئول حراست شهرداری گنبد به نمایندگی از شهرداری اظهار کرد: امضاء تفاهم نامه با اداره اوقاف در خصوص احداث و مدیریت غسالخانه در دستور کار سال ۹۴ شهرداری است و پس از امضاء این تفاهم نامه شهرداری به جد پیگیر آن خواهد شد.

مرتضی سهرابی افزود: شهرداری با همت شورای شهر گنبد عزمشان را جزم کرده اند تا این غسالخانه احداث شود.

رئیس شورای شهر گنبد نیز با اعلام این مطلب که اعتبار ۲۰ میلیون تومان برای غسالخانه و ۵۰ میلیون تومان برای آرمستانها تخصیص داده شده است افزود: از سوی اهل سنت نیز درخواست هایی در این خصوص هست و ما قبول داریم که جزء وظایف شهرداری است ولی کمک همه را می طلبد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ویژه گنبد نیز خواستار تشکیل کارگروه ویژه  و تخصیص اعتبار ویژه برای آرامستانها و مصلی های شیعه و سنی و غسالخانه در گنبد شد.

IMG_3778

نورمحمد جعفری ادامه داد: با توجه به رشد آپارتمان نشینی نیاز به غسالخانه برای اهل سنت نیز مهم است و البته باید با علماء در این خصوص مشورت شود.

در این جلسه مصوب شد نشست مشترکی با حضور فرماندار و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع و هیئت امناء مصلی و آرامستانها برگزار شود همچنین شهرداری امامزاده و آرامستانها را به عنوان مناطق ویژه مورد بررسی قرار دهد.

گفتنی است پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی امامزاده ٰانجام هماهنگی های لازم برای انتقال مدیرت غسالخانه تا پایان سال ۹۴ به شهرداری ٰارائه گزارش از بودجه غسالخانه ها به فرمانداری و اماده سازی فضای امامزاده برای مراسم ۲۸ صفر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مطالب مرتبط؛

 

اوقاف هشدار داد / تنها غسالخانه شهر ۳۲۵ هزار نفری گنبد در آستانه تعطیلی

 

ساخت غسالخانه گنبدکاووس بزودی آغاز می شود

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.