1398-05-14 14:55
904
0
64811
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس:

بسیج کارگری با همکاری سپاه منازل مسکونی سیل‌زدگان را بازسازی می‌کند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: در راستا دستور مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به سیل‌زدگان، بسیج کارگری با همکاری سپاه شهرستان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده ناشی از سیل را احداث می‌کند.

به گزارش گلستان ما، عبدالحلیم سلاق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستا دستور مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج همه امکانات در کمک به مردم سیل‌زده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فرماندهی سپاه نینوا گلستان تفاهم‌نامه‌ای را برابر بازسازی منازل مسکونی سیل‌زده منعقد کردند.

وی تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه 90 واحد مسکونی تخریب شده با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون تومان احداث می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: این 90 پروژه به زودی بین شهرهای سیل‌زده استان تقسیم شده و سهم هر یک از شهرها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در این بازسازی دستگاه‌های اجرایی دیگر هم همکاری دارند، خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم‌نامه اداراتی مانند تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، اداره مالیات و غیره همکاری دارند و کسانیکه در این امر خیر همکاری کنند از تخفیف مالیاتی برخوردار می‌شوند.

* اختصاص 35 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از مشاغل خرد و ایجاد اشتغال بانوان گنبدکاووس

سلاق تعداد پرونده دریافت تسهیلات بانکی سال گذشته را هشت پرونده برشمرد و گفت: در سال گذشته هشت پرونده تسهیلاتی به مبلغ 192 میلیارد و 560 میلیون ریال با اشتغالزایی 32 نفر از محل اعتبارات بند «الف» و «ب» تبصره 18 توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی افزود: کل اعتبارات مشاغل خانگی 35 میلیارد ریال بود که در راستای حمایت از مشاغل خرد و ایجاد اشتغال بانوان از این مبلغ 33 میلیارد و 800 میلیون ریال برای 338 نفر و 2 میلیارد و 100 میلیون ریال در قالب طرح‌های پشتیبان برای چهار طرح از بخش مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گنبدکاووس در خصوص نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار یادآور شد: 841 مورد بازرسی ادواری و موردی در حوزه نظارت صحیح بر اجرای قانون کار و به منظور جلوگیری از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز تعداد 250 بازرسی از کارگاه‌های سطح شهرستان صورت گرفت.

* اشتغالزایی برای 716  گنبدی جویای کار از طریق کاریابی‌های شهرستان

وی درباره افراد جویای کار تاکید کرد: تعداد 716 نفر از افراد جویای کار از طریق کاریابی‌های شهرستان اشتغالزایی شده و 169 قرارداد کارورزی منعقد شده در واحدهای پذیرنده به کارآموزی مشغول شده که از این تعداد 69 نفر از مهرورزان بعد از اتمام قرارداد کارورزی در واحدهای پذیرنده جذب شدند.

سلاق در حوزه پرداخت تسهیلات روستایی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار 582 پرونده تسهیلاتی تشکیل و به بانک‌های عامل ارسال شد که از این تعداد 251 پرونده با اعتبار 321 میلیارد و 213 میلیون ریال با اشتغال 468 نفر از محل اعتبارات توسعه روستایی پرداخت و 121 پرونده در دست اقدام است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.