1398-02-07 13:55
814
0
62826
مدیر دام جهادکشاورزی گلستان؛

40 هزار راس دام به مراتع امن گلستان منتقل شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت که بیش از 40 هزار راس دام سبک و سنگین دامداران سیل زده در مراتع مرتفع و امن مستقر شده تا خطر برطرف شده و شرایط دامپروری در مبدا به حالت عادی برگردد.

به گزارش گلستان ما، غلامعلی هلاکو شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: علاوه بر این یک هزار راس دام سنگین صنعتی نیز به دلیل آبگرفتگی محل نگهداری آن ها ناشی از سیل به شهرستان های همجوار منتقل شد.

وی گفت: از ابتدای جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی در برخی نقاط گلستان؛ جهاد کشاورزی در حمایت از دامداران سیل زده وارد عمل شد و تاکنون 165 تن نهاده های دامی و طیور و 1200 کیلوگرم مکمل دامی به صورت رایگان و با همکاری خیرین استان های تهران، خراسان رضوی، گیلان، خراسان شمالی، مازندان و زنجان توزیع شد.

وی افزود: علاوه بر این 500 تن جو، 750 تن سبوس و 100 تن کنجاله سویا با قیمت مصوب در اختیار دامداران سیل زده استان گلستان قرار گرفت.

هلاکو با قدردانی از همکاری خیرین سایر استان ها در تامین نهاده های دام و طیور سیل زدگان گلستان به تلاش نیروهای سپاه و سایر دستگاهها در انتقال نهاده ها و جابجایی دام ها اشاره و خواستار تداوم حمایت از دامداران سیل زده استان شد.

وی با بیان اینکه دامداران سیل زده گلستان به خاطر از دست دادن زندگی، تلف شدن دام ها و آبگرفتگی واحدها و نابودی نهاده های دام در انبارها دچار خسارت شده و نگران هستند، افزود: دولت برای جبران بخشی از خسارت وارده به این قشر کمک نقدی بلاعوض برای هر راس دام سبک 5 میلیون ریال و هر راس دام سنگین 30 میلیون ریال در نظر گرفت.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: سیل و آبگرفتگی دست کم 5 هزار میلیارد ریال خسارت به دامپروری استان وارد کرد.

وی خسارت به 6 هزار و 600 متر مربع جایگاه دام، تلف شدن 13 هزار راس دام سبک و سنگین و نابودی 14 هزار تن علوفه دامی را در بخش دامی استان گلستان از دیگر خسارات سیل برشمرد.

در استان گلستان، دامپروری یکی از حرفه های اصلی ساکنان منطقه به شمار می رود که از این طریق با تامین بخشی از نیاز سایر استان های کشور امرار معاش می کنند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.