1398-01-12 13:06
838
0
62275
شهردار گنبدکاووس:

سیل 1800 میلیارد ریال به تاسیسات شهری گنبدکاووس خسارت زد

شهردار گنبدکاووس ، سیل روزهای پایانی سال گذشته در مجموع 1800 میلیارد ریال فقط به تاسیسات شهری این شهر خسارت وارد کرد.

به گزارش گلستان ما ، منصور طعنه گنبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها به جداول و کانال های هدایت آب های سطحی، آسفالت و زیرسازی معابر اصلی و فرعی و بوستان ها و دیگر تاسیسات شهری وارد شده است.

وی ادامه داد: با طغیان دو رودخانه چهل چای و گرگانرود در دو بخش جنوبی و شمالی شهر گنبدکاووس، برخی مناطق و محلات شهری، واحدهای مسکونی و تجاری زیادی دچار خسارت ناشی از سیلاب، آبگرفتگی و یا تخریب شدند و تاکنون 3600 مورد اعلام خسارت توسط شهروندان به شهرداری ارائه شده است.

طعنه گنبدی اظهار داشت: کارشناسان شهرداری و شرکت بیمه طرف قرارداد تاکنون 1700 واحد مسکونی و تجاری شهروندان را بررسی، ارزیابی و برای آن تشکیل پرونده داده اند که پس از تایید نهایی توسط شهرداری، پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر به شهروندان آغاز می شود.

شهردار گنبدکاووس گفت: این شهرداری در قراردادی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال با یک شرکت بیمه ای، 26 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری شهر را تحت پوشش بیمه حوادث قرار داده بود که سقف پوشش بیمه برای هر واحد 160 میلیون ریال است که 100 میلیون ریال آن برای ابنیه و ساختمان و 60 میلیون ریال نیز برای اسباب و اثاثیه است.

وی با بیان اینکه پرداخت خسارت ازسوی شرکت بیمه طرف قرارداد با شهرداری، علاوه بر کمک های بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده ازسوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: هم اکنون چند تیم ارزیاب درسطح شهر مشغول بررسی درخواست های مردمی و یک گروه نیز در محل دفتر شرکت بیمه طرف قرارداد درحال تشکیل پرونده میزان خسارت است.

طعنه گنبدی گفت: با اقدامات مدیریتی قبل و حین وقوع سیل که توسط این شهرداری با همکاری دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام شد، بیشتر واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده، تنها دچار آبگرفتگی شده و تعدادی از واحدها نیز تخریب شده و یا قابل سکونت نمی باشد.

وی اضافه کرد: تیم های اجرایی شهرداری گنبدکاووس تاکنون در چند مرحله کار پاکسازی و شست و شوی معابر اصلی و فرعی از گل و لای را انجام داده اند به گونه ای که اکنون حدود 90 درصد کار انجام شده است.

شهردار گنبدکاووس گفت: برخی شهروندان نیز که در زمان سیل در مسافرت بوده و اکنون به شهر بازگشته اند، اقدام به تخلیه گل و لای منازل خود می کنند که بلافاصله توسط تیم های شهرداری حمل و سپس شست و شو انجام می شود.

به گفته وی، در جریان سیل اواخر سال 97 افزون بر 400 هکتار معادل 25 درصد مساحت شهر گنبدکاووس بویژه در محلات سیدآباد، بدلجه، مدرسی، کوی پلیس، کمینه، رودکی، چای بویین، ملانفس و خالدنبی و دیگر مناطقی که در حاشیه رودخانه بودند، دچار آبگرفتگی شدند.

طعنه گنبدی با قدردانی از همکاری و مشارکت مردم در جریان سیل، ادامه داد: از اقدامات خوب مدیریت بحران شهرستان و این شهرداری قبل از بالا آمدن آب رودخانه ها، استقرار 6 دستگاه بیل مکانیکی در پل های سه مسیر ورودی شهر گنبدکاووس بود تا مسیر آب باز نگه داشته شود.

وی گفت: اگر این اقدام انجام نمی شد، امکان تخریب پل ها و افزایش آبگرفتگی سطح شهر گنبدکاووس وجود داشت.

شهردار گنبدکاووس همچنین با بالا خواندن حجم خسارت های وارده به منازل مسکونی و تجاری شهروندان، از دیگر ادارات و نهادهای اجرایی نیز درخواست کرد در جبران خسارت ها همکاری لازم را داشته باشند. 

شهر گنبدکاووس با افزون بر 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر پر جمعیت استان گلستان است.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.