1397-11-22 05:39
583
0
61123
دبیرمجمع جهانی اهل البیت(ع):

نباید به خاطر مشکلات دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفت/ وحدت مسلمانان جهان ثمرۀ انقلاب است

دبیرمجمع جهانی اهل البیت(ع) گفت: نباید به خاطر مشکلاتی که هست همه خوبی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی که عظمت و افتخاراتی برای همه ملت ها و برای جامعه بشری در دنیا به همراه داشته است را نادیده بگیریم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، آیت الله محمدحسن اختری در یادواره شهدای فجرآفرین گنبدکاووس با اشاره به این مطلب اذعان کرد: دشمن به دنبال سیاه نمایی است تا عظمتی را انقلاب اسلامی ایجاد کرده است فراموش کنیم. ما باید اینها را برای جوانانی که از گذشته خیلی اطلاعی ندارند روشن شود.

qaboosnameh 2

وی اظهار کرد: ممکن است مشکلات و نارسایی ها و اشتباهاتی در وضع معیشتی مردم انجام شده باشد و سختی هایی بر جامعه تحمیل کرده  باشند. اما ما امیدواریم راه صحیح برای برون رفت از مشکلات بر مسئولین الهام شود و همراه با مردم دست به دست هم دهند و با تاسی مسئولین از رهنمودهای مقام معظم رهبری از مشکلات عبور کنیم.

آیت الله اختری همچنین ابراز امیدواری کرد با کمک مردم غیور ، کشور ثروتمند ما آنچنان که شایسته است فعال شود و زمینه بهره مندی از نعمات خداوند بیش از پیش فراهم شود.

انقلاب اسلامی به مسلمانان جهان هویت داد

وی در ادامه اضافه کرد: وحدت مسلمانان جهان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است و وحدت مسلمین یک دستور الهی است که انقلاب اسلامی به آن تحقق بخشید.

qaboosnameh 5

دبیرمجمع جهانی اهل البیت(ع) ادامه داد: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ برای ایجاد وحدت تلاش های زیادی کردند اما این وحدت بیشتر در سخنرانی ها و کتاب ها خلاصه می شد. انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل وحدت را عملیاتی کرد و تا حدود زیادی در جامعه اسلامی، بین مذاهب مسلمانان و گروههای اسلامی وحدت ایجاد شد.

آیت الله محمدحسن اختری با اشاره به ایجاد مجمع تقریب مذاهب و کنفرانس های اسلامی به برکت انقلاب، تصریح کرد: اینها توانسته بزرگان اهل سنت و شیعه را در یک خیمه جمع کند و مسئله وحدت در بسیاری از کشورها عملیاتی شود.

qaboosnameh 6

دبیرمجمع جهانی اهل البیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی حکومتی مردمی و دینی ارائه داد که امروز ادیان دیگر به دنبال الگوگیری از این مدل حکومتی هستند. حکومتی که به مسلمانان جهان هویت و معادلات بین المللی را تغییر داد.

وی مبارزه با استکبارجهانی را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: استکبارستیزی یکی از اندیشه هایی است که انقلاب اسلامی توانست آن را توسعه دهد.

انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را احیا کرد

آیت الله اختری همچنین گفت: دشمن توطئه نابودی فلسطین را در سر داشت و انقلاب اسلامی این توطئه و نیرنگ را خنثی کرد.

وی همچنین با اشاره به تلاش دشمن برای نابودی مسئله فلسطین گفت: دشمن نقشه های زیادی برای محدود کردن و نابودی فلسطین دنبال می کند از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس که با هدف پایان دادن به مسئله فلسطین انجام شد اما می بینیم که امروز اسرائیل در بدترین وضعیت اقتصادی و نظامی است و در جنگ نظامی با جبهه مقاومت ضعبف است.

امروز به برکت انقلاب اسلامی حزب الله لبنان می تواند با تمام وجود از فلسطین دفاع کند و اسرائیل توان مقابله با آن را ندارد.

دبیرمجمع جهانی اهل البیت(ع) در بخش دیگری از سخنانش به اوصاف حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) نمونه ای است که خداوند به عنوان کوثر اوصاف ایشان را بیان کرده است.

وی تصریح کرد: امروز در سراسر دنیا چه شیعیان و چه اهل سنت هر آنکه از دوستان و فرزندان اهل بیت(ع) باشد به این نسبت افتخار می کند و شناخت ما نسبت به اهل بیت(ع)برای پیروی از آنها و فرهنگ سازی جامعه خودمان متناسب با فرهنگ اهل بیتی و عمل کردن به دستورات این بزرگواران است.

آیت الله اختری همچنین با اشاره به رشادت های شهدا در طول پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: این شهدا 16 سال در مسیر انقلاب فداکاری کردندو جان خود را دادند تا ما بتوانیم این روز را جشن بگیریم.

qaboosnameh 4

qaboosnameh 3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.