1397-10-18 09:58
569
0
60192
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس:

۸۶ میلیارد ریال زکات در گنبدکاووس جمع‌آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته مبلغ جمع‌آوری شده زکات ۳۶ میلیارد ریال بود که امسال با ۱۵۳ درصد رشد به ۸۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ، محمد باقرپور در سومین جلسه زکات این شهرستان اظهار کرد: پیش‌بینی ظرفیت امسال برای جمع‌آوری زکات 195 میلیارد ریال بود که با پیش بینی میانگین این مبلغ به 99 میلیارد ریال تخمین زده شد و توانستیم 86 میلیارد ریال در نهایت جمع آوری کنیم.

وی افزود: در مصوبه امسال تعیین شده بود 80 درصد مبلغ جمع‌آوری شده در حوزه محرومین صرف شده و 20 درصد در پروژه های عمرانی هزینه شود.

مدیر کمیته امداد گنبدکاووس بیان داشت: از مبلغ 86 میلیارد ریال جمع آوری شده 99.7 درصد برای محرومان و 3 درصد در راستای پروژه‌های عمرانی هزینه شد.

پرداخت و مصارف زکات آذربایجان غربی شفاف سازی شود

وی ادامه داد: شورای زکات روستاها و بخش داشلی برون با توجه به دستورالعمل شورای زکات کشور و استان باید فعال شود. تاکنون در بیش از 80 درصد روستاهای گنبدکاووس از 176 روستا پوشش شهرستان شورای زکات تشکیل شده است.

رحیم تیموری مدیر کمیته امداد داشلی برون گنبدکاووس اظهارداشت: تقریبا در شهرستان گنبدکاووس 25 هزار مددجو کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که 14 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد.

وی افزود: از مبلغ 86 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده،مبلغ 40 میلیارد ریال مربوط به بخش داشلی برون است. 60 درصد این مبلغ می تواند مشکل مسکن 48 خانوار و مشکل جهیزیه 480 نو عروس مددجو را حل نماید،به شرط اینکه این کمک ها به صورت متمرکز هزینه شده و از پراکندگی هزینه ها پرهیز شود.

مدیر کمیته امداد بخش داشلی برون گنبدکاووس بیان داشت: باید افراد نیازمند در روستاها شناسایی شده و توزیع زکات به صورت مودی محور مدیریت شود.

حجت الاسلام محمود ترابی رئیس شورای زکات شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: تکالیف و گزارشات حوزه زکات به صورت شفاف ارائه شود. جشنواره زکات در شهرستان برگزار شده و فعالان این حوزه مورد تجلیل قرار گیرند.

وی افزود: فعالیت‌های انجام شده در روستاها و بخش‌های شهرستان گنبدکاووس به صورت کارشناسی انجام شود و همایش تبلیغی برای پرداخت زکات بیشتر کار شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.