1397-10-11 11:59
490
0
60051
فرماندار گنبدکاووس:

12 دی سند افتخار گنبدکاووس در دفاع از انقلاب است/ برگزاری یادواره شهدای 12 دی با سخنرانی حجت‌الاسلام رعایتی

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه حادثه 12 دی در تارخ انقلاب جاودانه شده است، گفت: یادواره شهدای 12 دی در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان ما، عبدالقدیر کریمی در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به فرا رسیدن 12 دی و سالروز شهادت فرزندان برومند شهرستان گنبدکاووس در دفاع از مردم مظلوم «گالیکش»، اظهار کرد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سرتاسر این میهن سرشار از رشادت‌هایی است که حادثه 12 دی یکی از این رخدادهای تاریخی و غرورانگیز است.

وی با بیان اینکه 12 دی سند افتخار گنبدکاووس در دفاع از انقلاب اسلامی است، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره 4 هزار شهید استان گلستان به این نکته اشاره کردند، این حادثه در کنار حوادثی چون 5 آذر گرگان به نوعی مقدمه‌ساز انقلاب اسلامی و تحرکات مبارزاتی منتهی به پیروزی انقلاب بودند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بنده یادم هست که در آن زمان نیروهای رژیم منحوس پهلوی عصرها در گالیکش نیروهای انقلابی و جوان را با چماق مورد حمله قرار داده و کتک می‌زدند، خاطرنشان کرد: در دی ماه سال 1357 بود که خبر تدارک نیروهای دژخیم پهلوی برای حمله به دو مسجد شهرستان گالیکش در شهر پیچیده بود.

کریمی با اشاره به اینکه وقتی این خبر به مردم شریف گنبدکاووس رسید، چند جوان گنبدی برای دفاع از مردم مظلوم گالیکش به کمک آنها شتافتند، ادامه داد: این جوانان عزیز که بخش عمده‌ای از آنها در این حادثه شهید شدند موجب شدند تا دشمن به هدف خود نرسیده و رسوا شود و در ضمن برگ زرینی در تاریخ مبارزاتی مردمان گنبدکاووس نیز ثبت و درج شود.

وی از برگزاری مراسم یادواره شهدای 12 دی شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: این مراسم امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان گنبدکاووس و با سخنرانی حجت‌الاسلام رعایتی مسوول دفتر نمانیدگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان گلستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.