1397-04-07 13:58
669
0
54770
فرماندۀ انتظامی گنبدکاووس عنوان کرد؛

رشد کشف جرائم رایانه ای در گنبد/ آگاهی بخشی مهمترین عامل کاهش جرم است

جرائم رایانه ای که در سالهای اخیر رشد فزاینده ای داشته است عموما به دلیل عدم آگاهی عموم است که می توان با کمک رسانه ها مردم را نسبت به آن آگاه کرد.

به گزارش قابوس نامه، فرماندۀ انتظامی گنبدکاووس با عنوان این مطلب گفت: ارتباط با اصحاب رسانه مانع ایجاد چالش در جامعه می شود چرا که رسانه ها ظرفیت خوبی برای آگاهی بخشی به عموم در خصوص هشدار نسبت به برخی جرائم هستند که هر روزه جامعه را تحت الشعاع قرار داده است.

سرهنگ محمودعلی فر اذعان کرد: پلیس فتا در شهرستان گنبدکاووس طی سال های اخیر تلاش های زیادی داشته است و نتیجه این تلاش ها در سال 97 ، افزایش 38 درصدی کشف جرائم رایانه ای در سه ماه نخست است.

وی در همین راستا به دستگیری مجرمین سایبری نیز اشاره کرد که در این بخش نیز در فصل بهار نسبت به سال قبل با رشد 21 درصدی دستگیری مواجه هستیم.

کاهش 13 درصدی سرقت در گنبدکاووس

سرهنگ علی فر همچنین از کاهش 13 درصدی وقوع سرقت ها خبرداد و اذعان کرد: در این راستا همچنین با اقدامات پلیس در سه ماه نخست سال ،شاهد افزایش 19 درصد کشف سرقت ها و 9 درصد دستگیری سارقان در شهرستان هستیم.

افزایش کشف موادمخدر در گنبدکاووس

موضوع دیگری که فرماندۀ انتظامی گنبدکاووس به آن اشاره کرد افزایش 84 درصدی کشف انواع مواد مخدر در سه ما نخست امسال، این شهرسان بود و افزود: که در این راستا افزود: میزان کشفیات در این مدت بیش از 71 کیلو گرم بوده است و دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروش نیز 9 درصد افزایش داشته است.

وی با توجه به اینکه اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر اینکه یک آسیب فردی است به پیامدهای اجتماعی آن از جمله ، افزایش طلاق،  انواع بزه کاری، همسرآزاری ، فرزند آزاری و همچینین آثار این معضل اجتماعی در بهداشت جسم و روان که در جامعه نمود دارد که در درجه اول برای پیشگیری و سپس مقابله نیازمند همراهی آحاد جامعه به ویژه رسانه ها است.

سرهنگ محمود علی فر با اشاره به ارتقای فرهنگ رانندگی در مردم و توجه بیشتر به قوانین رانندگی در شهرستان ، شاهد این مسئله را آمار تصادفات درون و برون شهری گنبدکاووس که در مجموع 18 درصد کاهش داشته است عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین مجروحین تصادفات رانندگی در تصادفات درون شهری 70 درصد و در تصادفات برون شهری 11 درصد کاهش داسته است.

نبود پارکینگ مهمترین عامل ترافیک گنبد

سرهنگ علی فر در ادامه در پاسخ به خبرنگار قابوس نامه در رابطه با این مسئله که پلیس راهور برای رفع مشکل ترافیک شهرستان  چه برنامه ای دارد ، گفت: مهمترین عامل ترافیک نبود پارکینگ به ویژه پارکینگ طبقاتی و عمومی در گنبدکاووس است و تا این مشکل مرتفع نشود به دلیل اینکه در شهرستان مرکز تفریحی وجود ندارد و تردد صرف با خودرو در معابر شهر تفریح محسوب می شود ، مشکل ترافیک وجود دارد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.