1397-01-23 14:58
928
0
52514
گزارشی از عشق یک نیکوکار اهل سنت به نظام و مردم؛

با عشق و اعتقاد پایگاه بسیج را ساختم/ آرزویم دیدار رهبر معظم انقلاب است

یک خیر اهل سنت گنبدی با عشق و علاقه وافر به نظام، انقلاب، رهبری و مردم ثروت خود را در مسیر کمک به فرهنگ و سلامت مردم هزینه کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، این روزها، چه اشک‌هایی که از سر نداری و رنج، بر زمین آرزو ریخته می‌شود و چه دل‌های نازکی که از سر اضطرار و ناراحتی شکسته می‌شود! دست‌های بی‌نیرو، چشم‌های پر اشک، قلب‌های آزرده، پاهای ناتوان، سینه‌های خسته، دل‌های مضطرب، اتاق‌های سرد، محله‌های تاریک، شهرهای بی‌روح، غروب‌های غمگین؛ همه و همه در آرزوی یک تکان فکر و اندیشه و به امید یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه از سوی نیکوکاران، در همه زمان‌ها، به ویژه روز احسان و نیکوکاری است.

نیکوکاری نه یک لطف که توفیقی از سوی خداست که در وجود انسان‌های نیکوکار شکل می‌گیرد برای خط زدن فاصله‌ها و به یاد آوردن احساس‌ها تا انسانیت جان بگیرد با عاطفه باران مادی و معنوی. این مفهوم آسمانی در وجود خیرین شکل می‌گیرد تا با حضور بخشنده‌شان راهی بهشت شوند که رسول خدا (ص) بخشندگی را یکی از درختان بهشت دانست.

ای انسانی که دلواپس و دلتنگ احسانی با قلبی آکنده از احساس؛ احسان به کودکان، بیماران، پیران روزگار، مادران، پدران و مستمندان؛ نه تنها آنان، که همه هستی چشم انتظار نو شدن تو هستند؛ تویی که انتخاب شده‌ای تا با نسیم همدلی و همراهی حرکت کنی و شادی را با هم نوعانت شریک شوی و بی‌شک نو شدن تو این است که به شکرانه سلامتی و سربلندی‌ات، سر تواضع فرو آوری و با همسایه‌ات هم سفره و هم درد شوی و آغوشی از باور باشی برای آنان که ناباورانه در کام تلخ حزن گرفتارند.

گفت‌و‌گویی صورت داده‌ایم با آنه محمد آق‌پور یکی از نیکوکاران و خیرین اهل سنت شهرستان گنبدکاووس است که با عشق به نظام اسلامی، مردم و میهن خود آستین همت و بخشندگی را بالا زده تا در کنار مردم و مسوولین برای توسعه و آبادانی این سرزمین نورانی گامهایی از جنس عاطفه و عشق به هم نوع بردارد.

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

آق‌پور: آنه محمد آق‌پور هستم یکی از شهروندان شهرستان گنبدکاووس که توفیق داشته‌ام مردم و مسوولان شهرستان گنبدکاووس به بنده اعتماد کرده و اجازه داده‌اند سهم کوچکی در توسعه شهرستان به اندازه وسع و توانم داشته باشم.

فارس: تاکنون چه پروژه‌هایی را به صورت خیریه در گنبدکاووس ساخته‌اید؟

آق‌پور: خداوند متعال لطف کرده است با حمایت و اعتماد مسوولان و مردم  گنبدکاووس اقدامات بسیار خوبی را به سرانجام رسانده‌ایم که اهدای زمین و ساخت بخش اورژانس بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، چندین خانه بهداشت، چند مدرسه، مرکز فیزیوتراپی و تخت مداوای سرپایی در هلال احمر، خریداری ست نجات و ...  بخشی از این توفیقات الهی برای حقیر در مسیر خدمت به مردم عزیز بوده است.

فارس: هدف و انگیزه شما از اقدامات خیریه چیست؟

آق‌پور: خداوند متعال همان طور که در قرآن وعده داده است پاسخ کار نیکو و خیر با به صورت مضاعف می‌دهد، از زمانی که پدر مرحوم و بنده کمک به نیازمندان و کارهای خیریه را در پیش گرفته‌ایم هیچ‌گاه نشده است که در اجرای کاری خداوند به ما کمک نکرده باشد و برکت و نعمت خود را به زندگی ما عطا نکرده باشد.

بنده معتقدم کارهای خیر و نیکو تا به ابد برای انسان به یادگار و ثوابی حسنه باقی خواهند ماند، افزود: تمام تلاش من در این سالها این بوده است که در حد وسع و توان خودم هر جا رنگ و بویی از محرومیت و استضعاف را ببینم در صورت توان و امکان کمکی کنم.

فارس: عمده کارهای شما بیشتر در حوزه سلامت و مدرسه متمرکز شده است، دلیل خاصی دارد؟

آق‌پور: بله. بنده با مشاوره‌هایی که با مدیران و مسوولان شهرستان و چند نفر از دوستانم داشتم مشکلات و نیازمندی‌های اساسی شهرمان را احصا کرده و اولویت‌بندی کردیم و به نظر ما این‌گونه رسید که به دلیل جامعیت حوزه تعلیم و تربیت و سلامت باید عمده فعالیت خود را در این حوزه متمرکز کنیم.

فارس: یک پایگاه مقاومت بسیج نیز ساخته‌اید، چه هدفی از این اقدام داشتید؟

آق‌پور: شاید باورش برای خیلی از افراد سخت باشد، اما من همواره به بسیج و بسیجیان به عنوان خادمان بی‌ادعای کشور عشق ورزیده‌ام و بسیاری از دوستانم از بسیجیان عزیز شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان هستند.

من با عشق و تمام وجود تلاش کردم تا در روستایی که زادگاه من و خانواده‌ام بوده برای اعتلای فرهنگ و توسعه امنیت اجتماعی و فرهنگی پایگاه بسیج بسازم که با همکاری سپاه نینوا استان گلستان در دو طبقه یک ساختمان 90 متری برای پایگاه روستای آق‌قایه در جنب دهیاری ساختیم که کلنگ آن نیز در یادواره شهدای اهل سنت گنبدکاووس خورده بود.

فارس: بزرگترین آرزوی شما در زندگی چیست؟

آق‌پور: بدون شک بزرگترین آرزویم در زندگی دیدار با رهبر معظم انقلاب و زیارت ایشان از نزدیک است که سالهاست این آرزو را در دل دارم و امیدواریم بالاخره روزی این موهبت و نعمت نیز نصیب بنده شده و با ارائه گزارشی از خدمات ناچیز حقیر به مردم لبخندی را بر لبان ایشان بنشانم.

فارس: همسرتان نیز از جمله خیرین شهرستان گنبدکاووس هستند، تاثیر این اقدامات بر زندگی شما چیست؟

آق‌پور: بله ایشان هم از آنجا که خودشان شاغل بوده و درآمد مستقلی نیز دارند همواره در حد وسع و توان در اقدامات خیریه همکاری می‌کنند و هر دوی ما از این کار لذت می‌بریم و احساس می‌کنیم که به دلیل دعای خیر مردم که بدرقه زندگی ماست هر روز زندگی‌مان شیرین‌تر و شیرین‌تر می‌شود.

فارس: برنامه‌های آتی شما در حوزه اقدامات خیریه چیست؟

آق‌پور: به لطف خدا و حمایت‌های مسوولان در حال حاضر چندین برنامه را با راهنمایی امام جمعه محترم و سایر مسوولان در دستور کار داریم و امیدواریم بتوانیم با انتخاب بهترین پروژه اقدامی ماندگار برای شهرستان انجام دهیم و بخشی هرچند کوچک از مشکلات مردم را حل کنیم تا مشمول دعای خیر آنها شویم.

فارس: اگر مطلبی مد نظرتان هست که بیان نشده، بفرمائید؟

آق‌پور: ضمن تشکر از خبرگزاری فارس و مدیران این خبرگزاری در استان گلستان و خبرنگاران تلاشگر این رسانه، امیدوارم بیان این مطالب حمل بر خودستایی و یا ریاکاری قلمداد نشده و از باب تذکر و یادآوری کار نیکو برای اشاعه و گسترش آن بوده باشد که خداوند از نیات و دل‌های همه ما آگاه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.