1396-12-15 08:05
1115
0
51247
گله ای که از سوی شهرداری گنبد عنوان شد؛

واگذاری غرفه های نوروزی به پیمانکار بدون هماهنگی با شهرداری

واگذاری غرفه های نوروزی به پیمانکار بدون هماهنگی شهرداری از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باعث گله مندی شهرداری و شورای شهر شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، در آستانه نوروز و برنامه ای که هر ساله با برپایی غرفه و آلاچیق هایی در محوطه برج قابوس اجرا می شود، این مسئله در دومین جلسه ستادهماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس مطرح شد اما پس از گزارش و انتظاراتی که سرپرست میراث فرهنگی در این جلسه ارائه کرد، شهرداری نسبت به این روند انتقاد کرد.

امیر گل چشمه سرپرست میراث فرهنگی گنبد علاوه در گزارشات خود از واگذاری نمایشگاه به پیمانکار خبر داد به کلیه اعضای ستاد خدمات سفر نیز گفت: هیچ گونه تبلیغات بنری و یا آلاچیق در محوطه انجام نشود و نهادهایی مانند هلال احمر نیز بنر های خود را طوری نصب کنند که مانع چشم انداز برج نشود.

در این جلسه معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس در واکنش به واگذاری کامل غرفه ها و آلاچیق ها به پیمانکار گفت: هر ساله در برپایی این غرفه ها تعدادی به شهرداری واگذار می شد اما امسال علی رغم اینکه قبلا این موضوع مطرح شده بود هیچ اختیاری به شهرداری داده نشده و شهرداری نمی داند پاسخ این خانواده های دارای زنان سرپرست خانوار که قول حمایت به انها داده شده بود را بدهد.

هوشنگ امیر بیگی همچنین گفت: با توجه به ثبت جهانی شهر گنبد به عنوان شهر خلاق در سازمان یونسکو شهرداری قصد اجرای جشنواره های هنری و فرهنگی در محوطه برج قابوس را در 20 اسفند دارد که مهمانانی از سازمان شهرداری ها نیز به این جشن دعوت شده اند که با برنامه ریزی های انجام شده بدون هماهنگی شهرداری این برنامه تحت الشعاع قرار می گیرد.

رئیس شورای شهر نیز هر گونه تصمیم گیری در حوزه شهری را نیازمند مشورت با شورا و شهرداری عنوان کرد و بر هماهنگی بیشتر برای ارائه خدمات در شهر با شهرداری تاکید کرد.

ناهماهنگی میراث فرهنگی به همینجا ختم نشد و نماینده نیروی انتظامی نیز از عدم دعوت نیروی انتظامی در جلسات هماهنگی انتقاد کرد.

سرهنگ حسینی از ارسال صورتجلسه ای به نیروی انتظامی خبر داد که میراث فرهنگی بدون حضور نماینده ای از نیروی انتظامی تشکیل شده است و حتی مصوباتی برای نیروی انتظامی در آن درج شده است!

پس از طرح این انتقادات فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: نیاز است برای رفع این اختلافات در جلسه ای خصوصی مسائل مطرح و حل شود و باید از ظرفیت های گنبد از جمله برج قابوس و امامزاده یحیی بن زید(ع) به خوبی استفاده شود.

عبدالقدیر کریمی در این جلسه بر لزوم میزبانی شایستۀ گنبد از گردشگران تاکید کرد و گفت: مردم شهرستان گنبد مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند و نباید با پرداختن به این حواشی تکلیف قانونی که بر دوش ما گذاشته شده تحت الشعاع قرار گیرد.

هرچند این انتقاد تند با ورود فرماندار به جلسه ای خصوصی برای حل اختلافات طی چند روز آینده موکول شد  اما مسئله مورد تامل چرایی سپردن نمایشگاهها به پیمانکاران مشخص است که هر ساله به صورت انحصاری از این امتیاز بهره مند می شوند و در واگذاری غرفه ها معمولا آنچه که مورد انتظار است دیده نمی شود.

از طرفی عمده غرفه هایی که در این نمایشگاه هر ساله می بینیم یا ارتباطی به تولیدات شهرستان ندارند و یا بیشتر حول ارائه غذا و غرفه های متعدد عکاسی است و از همه مهمتر به دلیل اختیار تام به پیمانکار بستۀ حمایتی برای برخی از جمله زنان سرپرست خانوار که توان مالی حضور در این نمایشگاهها را ندارند تعریف نمی شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.