1393-08-07 17:56
3264
0
5040

جانی دوباره در ورزش بوکس گنبد دمیده می شود / تلاش هیئت بوکس گنبد برای بازگشت به نقطه اوج

نشست هیئت رئیسه ورزش بوکس گنبد با حضور معاون عمرانی فرماندار ، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از اصحاب رسانه در فرمانداری گنبد برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، شهرام غراوی رئیس هیئت بوکس گنبد هدف از این نشست را ارتقاء سطح توانمندیها و جایگاه بوکس شهرستان دانست و افزود: بوکس گنبد هنوز مانند هواپیمای پهن پیکری است که بر زمین نشسته و باید به نقطه اوج برسد و باید کاری در خور آن در شخهرستان انجام شود.

وی با ابراز گله مندی از عدم همراهی و مساعدت تربیت بدنی و فدراسیون با این رشته گفت: باید انرژی ها مضاعف شود تا نتیجه نیز مضاعف گردد.

غراوی اذعان کرد: ورزش بوکس جزء ورزشهای غریب است چرا که به واسطه خشن بودن حتی در رسانه ها هم کمتر به ان پرداخته می شود این در حالی است که جزء کم خطرترین ورزشها است و در بینورزش های خطرساز در ردۀ ۲۳ قرار دارد.

IMG_0991

وی همچنین به تجهیز سالن بوکس اشاره کرد که در این خصوص نیز مساعدتی نشده و بیان کرد: شاید در ابتدای اینکه مسئولیت هیئت را بر عهده گرفتم متاسفانه تصور اینکه فقط بعد مدیریتی می تواند ما را کمک کند اشتباه بود و کمک هایی که باید در این زمینه می شد انجام نشد.

رئیس هیئت بوکس گنبد : شاید در بحث کمک مسائل مالی زیاد هم اهمیت نداشته باشد اما هدف ایجاد انگیزه است که متاسفانه تا کنون نبوده است.

غروای در پایان سخنانش این نوید را به نوجوانانو جوانان گنبدی داد که در صورت قهرمانی در کشور به ترتیب ۳میلیون ، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جایزه نقدی از سوی هیئت به آنها اهداء خواهد شد.

نیازی ساعی یکی از فعالان ورزش بوکس در گنبد در این جلسه اظهار کرد : هر منطقه ای مهد ورزشی است و در یک ورزش مستعد است . در منطقه نیز جسارت در رزم بسیار زیاد است که باید به واسطه این هیئت استعداد های بالقوه ای وجود دارد بالفعل شود.

IMG_0998

وی با توجه به اینکه سالن کنونی بوکس گنبد کوچک است و جایی برای مانور تماشاچی ندارد همچنین به قول مساعدت رئیس فدراسیون در ساخت سالن بوکس در گنبد اشاره کرد و خواستار پیگیری این امر از طریق شورای شهر و مسئولین تربیت بدنی شد.

عبیدالله درخشان (ارمشی) مربی و  و از قهرمانان اسبق بوکس  نیز گفت: در شهرستان گنبد پتانسیل هایی بالایی وجود دارد اما به دلیل عدم مدیریت درست نتوانستیم از آن درست استفاده کنیم .

IMG_0995

وی با اشاره به سابقه ۲۰ سال گذشته گنید و برگزاری ۱۰ بازی در هر سال و همجنین دعوت از یک تیم خارجی در دهه فجر به گنبد افزود: عملکرد را بیشتر با قهرمانی می شناسند که در همین راستا یک بازی با تیم کرج یا تهران در ۲۴ آبان ماه خواهیم داشت  و در مراحل بعدی نیز استانهای سمنان ، مازندران و خراسان اعلام آمادگی کرده اند.

درخشان با عنوان این مطلب که در گذشته مسابقه جایزه بزرگ در شهرستان برگزار شده است خواستاربرگزاری هرسالۀ این مسابقات  شد.

معاون عمرانی فرماندارگنبد نیز در این جلسه با اشاره به جایگاه ورزش و توصیه مقام معظم رهبری به ورزش ، این توصیه ها را نشان از اهمیت ورزش در کنار تحصیل و تهذیب نفس دانست و با ورزش و تقویت بعد جسمانی از بعد روحانی دفاع کرد.

IMG_0989

نورمحمد جعفری به بیان کارکرد های ورزش در گذشته پرداخت و افزود: امروزه ورزش کارکرد های دیگری جز دفاع از خود پیدا کرده است که یکی از آنها کارکرد اقتصادی آن است.

وی با اشاره به ورزش بوکس اذعان کرد: بوکس به عنوان یک ورزش انفرادی شناخته می شود که می تواند در بعد همگانی نیز معرفی شود.

معاون فرماندار گنبد ادامه داد: گنبد را با ورزش والیبال و سوارکاری می سناسند اما در بحث تماشاچی بوکس یکی از ورزش هایی است که جذب تماشاچی بالایی دارد و به جهت جذب جوانان می توان با پایداری این ورزش گامی در تامین امنیت اجتماعی برداشت.

وی افزود: شرایط رقابتی و اقتصادی باعث می شود به این ورزش با رویکرد دیگری توجه شود و به نوعی فقط علاقه نباشد و یک چهره ورزشی می تواند علاقه مندان زیادی را به شهر بکشاند و شهر را جهانی کند ، چیزی که در بحث والیبال با فرهاد قائمی تجربه کرده ایم.

جعفری نیز  با تاکید بر نقش رسانه در مثبت یا منفی جلوه دادن یک رشته ورزشی از اصحاب رسانه خواست تا در کنار سایر رشته های ورزشی به این ورزش نیز توجه داشته باشند تا ان شاالله با مدیریتت یم جدید در هیئت بوکس ، گنبد به نقطه اوج خود بازگردد.

وی ضمن اشاره به تخصیص اعتبارات برای آکادمی بوکس ابراز امیدواری کرد امسال ۸۰ درصد بوجۀ اختصاص یافته محقق شود .

نومحمد جعفری همچنین در خصوص اهداء زمین جهت ساخت سالن گفت: زمینی در بلوار دانشجو برای این امر در نظر گرفته شده که البته از شورای شهر می خواهیم در راستای شعار توسعه متوازن شهر ، زمین دیگری در غرب شهر در نظر گرفته شود.

وی در پایان سخنانش گفت: حضور من به عنوان عضو هیئت رئیسه بوکس شهرستان در این جلسه در جایگاه نمایده فرمانداری قلمداد نشود چرا که نظر بنده تنها توجه بیشتر به ورزش هایی است که تماشاچی بیشتری جذب می کنند و نیاز به حمایت بیشتری دارد که امیدواریم این رشته به عنوان یک رشته عادی  و نه خشن موفق تر شود به نقطه اوج خود برسد.

IMG_0992

مجید نیازی آتابای به عنوان دبیر هیئت بوکس گنبد نیز در این جلسه به بخشی از عملکرد هیئت در یکساله گذشته اشاره کرد که می توانبه برگزاری ۴ بازی و دعوت از تیم گرگان ، اعزام ۵ نفر به مسابقات ، اعزام نوجوانان به مسابقات اراک ، اعزام تیم به مسابقات بزرگسالان کشور ، اعزام به مسابقات انتخابی جوانان کشور و شرکت در جلسات گرگان اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این نشست حکم اعضای هیئت رئیسه بوکس گنبد اهداء شد.

IMG_1001

IMG_1000

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.