1396-11-17 09:54
848
0
50093
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبرداد:

سهم 40درصدی بخش صنعت در طرح های دهه فجر امسال

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: امسال طرح های بخش صنعت گلستان با اعتبار هزارو 170 میلیارد ریال ، 40 درصد طرح های دهه فچر استان را شامل می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، حسینقلی قوانلو در همایش اقتصاد مقاومتی ، نوآوری در کسب و کار ، تولید محصول دانش بنیان  و تفکر صادرات که در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس برگزار شد با اعلام این خبر افزود: سال گذشته هزارو پانصد میلیارد ریال در بخش صنعت سرمایه گذاری خصوصی انجام شد که این رقم در ده ماه اول امسال به 2 هزارو 500 میلیارد ریال رسیده است.

وی یادآور شد در این مدت بالغ بر 6 هزار شغل ایجاد شده است  و شامل 36 درصد اشتغال می شود که بیش از 35 درصد اشتغال در بخش بانوان است.

qaboosnameh 7

قوانلو با تاکید بر تولید صادرات محور و ایجاد اشتغال به عنوان دو ضرورت در حوزه صنعت جامعه تصریح کرد: در سالهای 83 تا 92 قدرت خرید خانواده های ایرانی اعم از روستایی و شهری کاهش یافته و در این سالها علی رغم دوبرابر شدن تولید به دلیل کاهش تقاضا با مشکل روبرو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: راهکار مناسب برای بهبود وضعیت فرهنگ سازی استفاده از تولید داخلی و گسترش آن است و باید خرید تولید داخلی را جایگزین خرید کالاهای خارجی کنیم.

qaboosnameh 11

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی میانگین تولید در بخش صنعت اذعان کرد: این عدد در زمستان تا 11 درصد رشد داشته است و ما به عنوان یک ایرانی باید تا قبل از تحقق ارتقای کیفیت اجناس ایرانی نیز همت خود را برای تبلیغ استفاده از کالای ایرانی داشته باشیم حتی اگر این کالاها کیفیت مشابه کالای خارجی نداشته باشند.

حسینقلی قوانلو همچنین با توجه به تولید بیشتر از ظرفیت مصرف اخلی بر ضرورت تقویت صادرات تاکید و اظهار کرد: باید تولیدکنندگان با تفکر صادراتی اهتمام ویژه ای در کیفیت تولید خود داشته باشند . البته بخش صادرات نیز در کشور رشد خوبی داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: هر چند در سال گذشته به دلیل بحران ترکمنستان استان گلستان دچار کاهش در بخش صادرات شد اما استان در کل 4 سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل رشدی برابر 50 تا 6 درصد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان لازمه رسیدن به میانگین رشد 8 درصدی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه کشور را استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و بالابردن بهره وری با تولیدات دانش بنیان عنوان کرد.

در ادامه این همایش معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز با اشاره به حمایت دولت در بخش اشتغال گفت: تنها در بخش صنعت شهرستان گنبد هزارو 130 شغل ایجاد شده است و 170 میلیارد ریال تسهیلات نیز در حوزه صنعت و معدن در گنبد پرداخت شده است.

عبدالقدیر کریمی همچنین به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 223 طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار 85 میلیارد و 134 میلیون ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

qaboosnameh 8

کریمی تولید بذر هیبریدی و احداث طرح 41 هکتاری گلخانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ هزارو 840 میلیارد ریال از طرح های مهم شهرستان برشمرد.

در پایان همایش از تعدادی صنعتگران نمونه شهرستان و استان تقدیر و از اطلس واحد های صنعتی و معدنی شهرستان گنبد نیز رونمایی شد.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 2

qaboosnameh 3

qaboosnameh 4

qaboosnameh 5

qaboosnameh 6

qaboosnameh 12

qaboosnameh 13

qaboosnameh 9

qaboosnameh 14

qaboosnameh 15

qaboosnameh 16

qaboosnameh 17

qaboosnameh 18

qaboosnameh 19

qaboosnameh 20

qaboosnameh 21

qaboosnameh 22

qaboosnameh 23

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.