1396-11-14 14:03
809
0
49953
معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور:

مهمتر از وقوع انقلاب، استمرار مسیرانقلاب اسلامی است

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور گفت: مهمتر از وقوع انقلاب استمرار مسیر انقلاب اسلامی است که برای تحقق این مسیر ما باید ناشرین و مروجین آن باشیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سید احمد زرهانی در همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعت اهل سنت گلستان با عنوان این مطلب افزود: در این مسیر نیاز است ما آفت شناسی کنیم و ببینیم چه آفاتی انقلاب را تهدید می کند و چگونه باید آنها را دفع کرد.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی ما یک عارفِ زاهد است و مرتبط با حق، لذا عالمان ما نیز می توانند منادیان حق باشند و در راستای این آفت شناسی و رفع آن اقدام کنند.

qaboosnameh1 2

زرهانی علما را زمینه ساز رشد افکار مسلمانان در سراسر دنیا دانست و در رابطه با ایام دهه فجر نیز گفت: این ایام علاوه بر اینکه ایام شادی و شکوفایی انقلاب است روزهای تفکر است. تفکر بر این موضوع که این پیروزی نور بر ظلت چگونه رخ داد؟!

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور با اشاره به اینکه در قرن بیستم و به ویژه نیمه دوم این قرن در حالیکه دو نظام فکری لیبرالیسم و نظام سرمایه داری پرچم دار بودند و جدایی دین از سیاست ترویج داشت رجلی از ذریه ائمه، پرچم جدیدی با نام تفکر اسلام ناب برافراشت و گفتمان توحید در مقابل گفتمان مارکسیسم ، امپریالیسم و نظام سرمایه داری قد علم کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی که انقلاب عدل و فضیلت است در مدت زمان کوتاهی زمینه بیداری سایر ملل اسلامی را فراهم کرد و این ناشی از وجود ایمان به احیای دین در انقلاب اسلامی است.

سیداحمد زرهانی با اشاره به تلاش های بی وقفه دشمن برای براندازی و ایجاد توطئه ها برای مقابله با انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمن دست از دشمنی بر نمی دارد و به طرق مختلف دست به تضعیف خواهد زد چیزی که در حکومت اسلامی اندولس و عثمانی شاهد بودیم.

qaboosnameh1 3

وی ادامه داد: اما امروز ما نشانه هایی از فرسایش نظام سرمایه داری غرب را بر اساس پیش بینی نظریه پرداز غربی شاهد هستیم و آنها برای برهم زدن این تفکر به دنبال روشن کردن آتش فتنه در و راه اندازی موج برادر کشی در جهان اسلام هستند.

معاون دولت و مجلس در مجمع جهانی تقریب مذاهب کشور خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در این بین به همان سبک و سیاق بعثت عنوان می کند که ما مسلمانان همه برادر هستیم و باید خود کاری برای مسلمانان کنیم چرا که آنها برای بحران های کشورهای اسلامی چون سوریه، بحرین ، یمن و فلسطین کاری نمی کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور نیز در این همایش با اشاره بعد معنوی انقلاب و رهبری معنوی حضرت امام خمینی(ره) گفت: با انقلاب اسلامی و امدادهای غیبی انقلاب ، امام خمینی (ره) توانست تمام معادلات شرق و غرب را بر هم بزند و امروز می بینیم که انقلاب اسلامی در جهان اثرگذار است.

qaboosnameh1 4

حجت الاسلام علی خیرخواه اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی در مقابل نظام سرمایه داری قرار دارد و تمام تلاش هایی که دشمنان برای محصور کردن آن در ایران داشتند بی نتیجه مانده است و افق های بلندی که امام راحل برای جهانی شدن این نهضت ترسیم کردند را امروز می بینیم.

وی اذعان کرد: اولین تحول انقلاب اسلامی احیای هویت اسلامی بود که امروز به عنوان یک امتیاز در جهان مطرح  و مورد افتخار امت اسلامی است و دفاع از آرمان مقدس فلسطین، ایجاد همبستگی اسلامی در جهان با طرح وحدت مذاهب اسلامی و همچنین طرح گفتمان پیروان ادیان از دیگر تحولاتی است که با انقلاب اسلامی ایجاد شده است

باید تحرکات دشمن بروز رصد شود

معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی در این همایش گفت: از ادم تا خاتم مبارزه حق و باطل همیشه ایام بوده است و ما ائمه جمعه و جماعت باید تحرکات دشمن را بروز رصد کنند چرا که هر حرکتی در جامعه با محوریت روحانیون بویژه ائمه جمعه انجام می شود.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام نورعلی دیلم با اشاره به این مطلب افزود: شاهد تلاش های ائمه جمعه و جماعت در جامعه هستیم و باید ادامه داشته باشد تا انقلاب ما به اهداف بالای خود برسد.

وی با عنوان این مطلب که در زمان پهلوی هیچ آزادی معنوی وجود نداشت اظهار کرد: مردم اراده کردند حکومت اسلامی داشته باشند و با رهبری حضرت امام (ره) این اتفاق به وقوع پیوست و امروز در آستانه آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام دیلم تصریح کرد: امروز مسیر عبادت و فضا برای دین و بزرگان دین به برکت انقلاب مهیا شده است و پیروزی در پایان این مبارزه از ان حزب الله است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.