1396-09-07 08:02
1150
0
47120
امام جمعه موقت مشهدمقدس در مراسم ترحیم امام جمعه سابق گنبدکاووس؛

حجت الاسلام سبحانی در مسیرانقلابی گری ثابت قدم بود

امام جمعه موقت مشهد مقدس در مراسم سومین روزدرگذشت حجت الاسلام سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس گفت: حجت الاسلام سبحانی چیزی از دنیا برای خود ذخیره نکرد و گله ای نداشت، یک عمر مجاهدانه زندگی کرد و یک عمر درگیر با دشمن بود، همیشه در این مسیرثابت قدم بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه با بیان این مطلب درجمعی ازمردم و مسئولین درمصلی نمازجمعه گنبدکاووس، افزود: حجت الاسلام سبحانی از همراهان مقام معظم رهبری از سال 1346 بود، زمانی که شرایط بسیار سخت قبل از پیروزی انقلاب وجود داشت ایشان با مقام معظم رهبری و جریان انقلاب همراهی می کرد، او انسانی ساده زیست به معنی واقعی کلمه بود.

وی  با بیان اینکه روند زندگی حجت الاسلام سبحانی به گونه ای بود که مسیرحرکتی زندگی او دشمن را ناراضی و ناراحت می کرد،  گفت: او از همان ابتدا هیچ گاه انحرافی از مسیر انقلاب و ولایت نداشت و با روحیه انقلابی گری و مبارزه از ابتدای نهضت تا آخرین روز عمرش، سپری کرد و با روحیه انقلابی زندگی می کرد، او خوب زندگی کرد و با روی سفید از دنیا رفت.

رئیس دانشگاه رضوی در ادامه با تاکید براینکه ما باید قدردان حکومت و نظام و رهبری باشیم، تصریح کرد: اسلام غیر سیاست، اسلام نیست، این اسلام ما را به بهشت که نمی برد و هیچ دردی هم از پیروان خود دوا نمی کند، خداوند قدرت حرکت در صراط مستقیم را به ما داده و 38 سال است که در این انقلاب حرکت می کنیم و خداوند با ماست و همراه است.

وی با اشاره به اینکه صراط مستقیم راهی برای عبودیت پروردگار است، گفت: صراط مستقیم در اختیار ملت ایران قرار دارد، بندگی خدا یعنی قدم گذاشتن در صراط مستقیم ، به اصول انقلابی پایبندبودن و حرکت در این مسیر عزت، اقتدار و موفقیت ها را رقم زده  که به برکت مسیر ترسیم شده توسط امام راحل است.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه تدین و پایبندی به معارف اهل بیت(ع)، ولایت مداری، عدالت خواهی و رفع و دفع تبعیض از جامعه و تلاش برای ریشه کردن فقرو فساد را از اصول های صراط مستقیم برشمرد، افزود: اجتناب از اشرافی گری، آزادی فلسطین، تلاش برای نابودی صهیونیست واتحاد و همبستگی ملت و توجه به جایگاه مردم و تلاش برای ایجاد خودکفایی همه جانبه کشور ازدیگر اصول حرکت در صراط مستقیمی است که در انقلاب حرکت  میکنیم.

گفتنی است امام جمعه سابق گنبدکاووس حدود 23 سال امامت جمعه این شهرستان را برعهده داشت،ایشان بامداد جمعه دوم آذر پس از تحمل یک دوره چند ماهه بیماری تنفسی و ریوی، درسن 74 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.