1396-09-03 21:34
857
0
46974
کریمیان نائب رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان آمنه(س):

یکی ازعلل افت دانش آموزان عدم مطالعه است / دانش آموزان را برای تحقیق علمی به سوی کتابخانه ها راهنمایی کنید

مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس گفت: بنده با طرح تحقیق های اینترنتی دانش آموزان زیاد موافق نیستم معلمین واولیا باید دانش آموزان و فرزندان خود را در امر تحقیق های علمی به سوی کتاب و کتابخانه ها راهنمایی کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ سیدعلی کریمیان نائب رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان آمنه(س) طی نشستی تحت عنوان "راه های توانمند سازی مدرسه" با اولیاء دانش آموزان در این مدرسه گفت: یکی ازعلل افت دانش آموزان عدم مطالعه است، بخصوص اینکه مطالعه ی کتاب های غیر درسی در بین دانش آموزان ما بسیار پائین است.

کریمیان در ادامه گفت: برنامه های کتابخوانی باید در بین دانش آموزان ترویج شود، نه تنها دانش آموزان باید کتاب های غیر درسی مطالعه کنند بلکه خانواده آنان نیز باید تشویق به خواندن کتاب های مفید شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده با طرح تحقیق های اینترنتی دانش آموزان زیاد موافق نیستم معلمین واولیا باید دانش آموزان و فرزندان خود را در امر تحقیق های علمی به سوی کتاب و کتابخانه ها راهنمایی کنند زیرا منبعی مستند تر از کتاب نمیشناسم.

مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس در خصوص تحقیقات اینترنتی دانش آموزان چنین گفت: تحقیق اینترنتی برای یک دانش آموز باید در آخرین مرحله باشد، آن هم زمانی که به کتابخانه ها مراجعه کرده باشد و مطلب خود را نیافته باشد.

وی به معلمین و اولیا توصیه نمود : اگر از تحقیق اینترنتی هم استفاده کردند نگذارید کپی پیس انجام دهند و معلمان تحقیق تایپی را تا حدالامکان نپذیرند ، تحقیق های دست نویس برای دانش آموزان مفیدتر خواهد بود و کمترین فایده آن اینست که در حین نوشتن در واقع یک بار حداقل مطالب آن را خواهد خواند ولی در کپی پیس اینطور نخواهد بود.

سید علپی کریمیان در خصوص آسیب های اجتماعی نیز چنین بیان داشت: که دشمن با جنگ نرمی که علیه ما برپا کرده خانواده ها و بخصوص مادران و دختران ما رو هدف قرار داده زیرا به این نتیجه رسیده اند که برای از هم پاشاندن کانون خانواده ابتدا باید مادر خانواده و دختران یک خانواده را تحت سیطره خود در بیاورد تا بتواند آن خانواده را به تباهی بکشاند.

وی در خصوص توانمندی مدارس گفت: برای توانمند کردن یک مدرسه اولیا و مربیان باید پشتیبان هم باشند قطعا هیچ مدرسه ای نمیتواند با بودجه های اندکی که در اختیار دارد به امورات مدرسه رسیدگی کند.پس ما بعنوان اولیا دانش آموزان باید به کمک مربیان و مدیران مدارس بشتابیم

نائب رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه آمنه(س)در پایان گفت: ما در هر سطحی که از لحاظ مالی باشیم میتوانیم بایک برنامه ریزی کوچک ، بحث کمک و مساعدت برای مدرسه را مدیریت نمائیم ومربیان فرزندانمان را کمک کنیم، هرکدام از ما در هر زمینه ای که تخصص داریم میتوانیم از همان تخصص برای توانمند سازی مدرسه فرزندان خودمان استفاده کنیم.

در ادامه خانم مقدم مشاور مدرسه آمنه(س) در خصوص بحث آسیب های اجتماعی فرزندان و دانش آموزان به اولیا آنان چنین گفت: همه ما باید با فرزندان خودمان دوست باشیم، برای فرزندانمان باید وقت بگذاریم همانطوری چند ساعت وقت صرف پخت غذا برای جسم آنان میکنیم باید به فکر روح ونیازهای روحی فرزندانمان نیز باشیم

این استاد مشاور در ادامه سخنان به این نکته اشاره نمودند که: امروز فضای مجازی و موبایل ها بیشترین وقت فرزندان مارا پر کرده که خانواده ها باید به این امر توجه داشته باشند و فرزندان را در این خصوص کنترل کنند.

وی گفت: حتما با فرزندان خود برنامه ریزی برای تفریح و بیرون رفتن داشته باشید. وگرنه این برنامه ریزی را با کسانی خواهد داشت که باعث آسیب و خدای نکرده سقوط او خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.