1396-08-29 15:59
1118
0
46778
به پاس 30 سال تلاش؛

بانوی گنبدی مهریه‌اش را به عنوان هدیه بازنشستگی به شوهرش بخشید + تصویر

بانوی گنبدی به مناسبت بازنشستگی همسرش و به پاس 30 سال تلاش وی مهریه‌اش را به عنوان هدیه به همسرش بخشید.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، براساس فلسفهٔ انسانی تعیین مهریه، نوعی هدیه، پیشکش، نحله، اعطای بدون عوض و از روی صداقت یا صداق به صورت نقدی با تاکید بر معادل و ویژگی معنوی و فرامادی آن بوده است.

برخی منابع مانند تفسیر نمونه نتیجه می‌گیرند «صدُقاتهن» از ماده «صداق» است و بدان جهت به مهر «صداق» یا «صدُقه» گفته می‌شود که نشانه راستین بودن علاقه مرد و محبت او به زن است. همچنین کلمه «نحله» به گفتهٔ راغب اصفهانی از «نحل» به معنای زنبور عسل است؛ چون زنبورعسل بدون توقعی عسل خود را می‌بخشد، کلمه «نحله» دلالت دارد که فلسفهٔ مهریه، تقدیمی، پیش‌کشی، عطیه و هدیه است.

اما این بار «طیبه حسینی» که خود فرهنگی و معاون آموزشگاه بیگ‌زاده شهرستان گنبدکاووس است در اقدامی شایسته و کم‌نظیر پس از آن همسرش بعد از 30 سال تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر به افتخار بازنشستگی نائل شد با هدیه‌ای ویژه از زحمات وی تقدیر و تشکر کرد.

این بانوی گنبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در این سال‌ها زحمات بی‌وقفه همسرم را برای خدمت به مردم به وضوح مشاهده کردم، افزود: پس از آنکه با عزت و سربلندی و با روسفیدی در مقابل مردم و خداوند متعال همسرم بازنشست شده است، دوست داشتم با هدیه‌ای ناقابل بخشی از خستگی‌‌های این سال‌ها را از دوشش بردارم.

طیبه حسینی با بیان اینکه هرچند این هدیه بسیار ناچیز و شاید از نظر مادی کم ارزش باشد، خاطرنشان کرد: دوست داشتم یک هدیه متفاوت به همسرم بدهم و قطعا می‌دانم که فراتر از ارزش مادی این هدیه، نوع انتخاب این هدیه و نفس این اقدام موجب خوشحالی همسرم شده است.

وی با تاکید بر اینکه از همه زوج‌های جوان می‌خواهم که یقین داشته باشند آنچه به زندگی استحکام می‌بخشد درک متقابل و فهم مشترک است نه مهریه و مسائل مادی، اضافه کرد: در طی این سال‌ها که از زندگی مشترک ما می‌گذرد حتی یک بار به مهریه به عنوان یک مساله مادی و یا مولفه‌ای استحکام‌بخش به زندگی نگاه نکردم.

بانوی فرهنگی گنبدی با اشاره به اینکه 22 سال از آغاز زندگی مشترک وی با همسرش می‌گذرد، ادامه داد: همسرم کارمند اداره آب و فاضلاب بودند و در نخستین روز آبان ماه سال جاری به صورت رسمی به افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند.

بدون تردید این گونه رخدادهای زیبا و دل‌نشین که تجلی‌دهنده عشق، محبت و اعتماد میان زوجین است می‌تواند در تحکیم بنیان خانواده و افزایش مهر و عاطفه در درون این جامعه کوچک اما حیات‌بخش نقش موثری را ایفا کرده و انعکاس و اطلاع‌رسانی آن می‌تواند مروج این گونه اقدامات باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.