1396-04-23 14:02
939
0
41437
معاون خدمات مشرکین برق استان گلستان:

نیمی از مشترکین برق استان، مصارف خانگی هستند

معاون خدمات مشرکین برق استان گلستان در همایش مدیریت مصرف برق که ویژۀ بانوان در باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد؛ گفت: 50 درصد مشرکین برق استان، را مصارف خانگی شامل می شود که اگر بتوانیم در این بخش تنها 10 درصد صرفه جویی کنیم کمک بزرگی به نیروی برق استان است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سید احمد موسوی با اشاره به با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در استان و افزایش مصرف برق اظهار کرد: استان گلستان در مصرف برق بخش کشاورزی نیز از میزان مصرف کشوری که 15درصد است جلوتر است و مصارف این بخش نیز 20 درصد می باشد.

وی همچنین گفت: بخاطر افزایش دما و تجربۀ گرمای 46 درجه در استان شاهد افزایش مصرف برق به 1500 مگاوات رسید که در حالت عادی 300 مگاوات است.

موسوی اذعان کرد: با توجه به تعرفۀگرمسیری شهرستان نیاز است که توجۀ ویژه ای در راستای صرفه جویی انجام شود چرا که این میزان مصرف در 2 ماه از سال انجام می‎شود و برای تامین چنین مصرفی باید 4 برابر ظرفیت کنونی نیروگاه راه اندازی شود.

معاون خدمات مشترکین برق استان گلستان تصریح کرد: علی رغم اینکه کشورهای اروپایی از انرژی برق برای مصارف دیگری چون گرم کردن نیز استفاده می کنند، باز هم کشور ما با داشتن ذخایر گازو نفت سه برابر میانگین مصرف جهانی در ایران برق استفاده می شود.

موسوی با اشاره به کسب رتبۀ سوم در کاهش پیک مصرف سال گذشته اضافه کرد: این مهم با همکاری مشترکان مصارف خانگی به دست آمد.

وی از اجرای طرح های تخفیف ویژه در پرداخت قبوض ادارات خبر داد و گفت: طبق تفاهم نامۀ امضا شده اگر دستگاه‌های اجرایی و ادارات از اول خردادماه سال جاری تا پایان شهریور ماه 10 درصد کاهش مصرف برق داشته باشند از تخفیفات ویژه‌ای در پرداخت قبوض خود برخوردار می شوند.

موسوس همچنین گفت: برای کاهش مصرف برق مشرکان مصارف صنعتی نیز از سال گذشته طرحی در حال اجرا است که پارسال در این طرح 02 واحد صنعتی استان با ما همکاری داشتند که برای تشویق آنها 500 میلیون تومان از سوی شرکت نیروی برق استان به بخش صنعت پرداخت شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.