1396-04-18 08:58
1160
0
41209
با حضور رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور؛

8 طرح خدماتی حوزۀ بهزیستی در گنبدکاووس افتتاح شد + تصاویر

8 طرح خدماتی حوزۀ بهزیستی با حضور رئیس مرکز توسعۀ پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان شهرستان در گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در تشریح این طرح ها گفت: این طرح ها شامل یک مرکز ترک اعتیاد و بازتوانی زنان، سه مرکز مشاوره تحصیلی، ازدواج و مشاوره تخصصی اختلالات روانی و همچنین 4 پایگاه اجتماعی و سلامت  در مناطق آسیب پذیر و در راستای طرح شهید شوشتری است.

qaboosnameh 7

محمدرضا شهمرادی افزود:  مرکز ترک اعتیاد زنان و سه مرکز مشاوره از اعتبار بخش خصوصی راه اندازی شده است و 4 پایگاه اجتماعی و سلامت نیز در قالب طرح شهید شوشتری یک پایگاه خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت اجتماعی در محله اسلام آباد امامزاده، یک پایگاه سلامت اجتماعی در بدلجه و و یک پایگاه خدمات اجتماعی سیدآباد با اعتبار 400 میلیون ریال از اعتبارات بخش دولتی برای پیشگیری از اعتیاد در این مناطق آسیب پذیر راه اندازی شده است.

qaboosnameh 6

وی تصریح کرد: در پایگاه خدمات اجتماعی برخی نیاز های عمومی مرتبط با دستگاههای دولتی از جمله روشنایی معابر، دفع زباله ها و آسفالت و ... احصاء و در راستای رفع آن اقداماتی انجام می شود و در پایگاههای سلامت نیز اقداماتی در استای کاهش خشونت نسبت به زنان و کودکان، آموزش سبک زندگی سالم،و شناسایی افراد نیازمند خدمات سلامت روان و در صورت نیاز ارجاع به به مراکز تخصصی ، کلینیک ها و مراکز مشاوره انجام می شود.

شهمرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح شهید شوشتری همچنین گفت: سال گذشته در  قالب این طرح 60 کودک بازمانده از تحصیل  توسط بهزیستی شناسایی و به آموزش و پرورش معرفی شدند.

وی دررابطه با مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زنان نیز گفت: این مرکز نیز از سوی بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی راه اندازی شده است و با ظرفیت 30 نفر به بانوان بالای 18 مبتلا به اعتیاد، خدمات ارائه می دهد.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 4

رئیس بهزیستی گنبد تصریح کرد : زمان مورد نیاز برای درمان و بستری در این مرکز یک تا 3 ماه است و افرادی که فاقد بضاعت مالی برای مراجعه به این مراکز هستند با توجه به میزان نیاز از 50، 70  و تا 100 درصد یارانه بهزیستی می توانند استفاده کنند.

qaboosnameh 5

گفتنی است تا کنون سه مرکز ترک اعتیاد بانوان،31مشاوره تخصصی ، 11پایگاه اجتماعی و 16 پایگاه سلامت روان در استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.