1396-04-07 15:02
995
0
40806
کارشناس مبارزه با مواد مخدرمطرح کرد:

رابطۀ مستقیم پدیدۀ افیونی مواد مخدر با امنیت ملی

کارشناس مبارزه با مواد مخدر گفت: پدیده افیونی موادمخدر در جهان را یکی از موضوعات تهدیدکننده جوامع انسانی دانست و اذعان کرد: این پدیده خارج از مسئله اجتماعی، در کشور ما به عنوان یک موضوع مهم با امنیت ملی رابطه مستقیم دارد .

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، رسول رحیمی که در کارنامه 30 ساله خود در مشاغل رئیس مبارزه با موادمخدر ، فرمانده یگان امداد و رییس پلیس پیشگیری و عملیات شهرستان رامیان مشغول به خدمت بوده است ؛ در گفتگو با خبرنگار ما افزود: امروزه اثرات ناگوار اعتیاد و موادمخدر بر وقوع و افزایش جرائم مهم از جمله سرقت در سطح جامعۀ ما قابل بررسی و مشاهده است.  

بنا به اظهارات رسول رحیمی، اعتیاد و مواد مخدر با توجه به تاثیری که بر وقوع و ارتکاب سایر جرایم دارد می تواند منجربه بروز سایر آسیب های اجتماعی شود و این از حساسیت های مقام معظم رهبری است که باید تدابیر و راهکارهای اساسی و محوری برای آن در نظر گرفته شود.

qaboosnameh 8

رسول رحیمی باشاره به مسئله همجواری کشور ایران با کشورهای افغانستان و پاکستان و تامین بودجه سرویس های اطلاعاتی و جریانات ترور از محل موادمخدر که تهدیدی جدی برای جامعه ملی ایران محسوب می شوند و تا زمانی که این دو کشور بی ثبات افغانستان و پاکستان با ما هم مرز مشترک داشته باشند این مسئله برای کشور ما وجود دارد .

این کارشناس با تاکید بر برخی مسائل اجتماعی که می توانند به مسئله امنیتی تبدل شوند، گفت: جدایی مادر از پدر، کودکان کار، فقر و بیکاری و جرائم مرتبط با موادمخدر از مولفه های مهم اجتماعی است و تمام اقشار جامعه از مسوولان دولتی و اقشار مردمی موظف هستند در این زمینه تلاشی دوچندان داشته باشند .

رحیمی در ادامه تصریح کرد: افراد گرفتار در دام موادمخدر در جامعه مشکلات عدیده ای را برای خانواده های خود و دیگران به وجود می آورند و این مسئله بصورت یک ایپدمی ممکن است همه افراد را در هر گروهی و سطحی به آن مبتلا شوند، حتی ممکن است فردی با مصرف مداوم یک دارو در چنگال اعتیاد محصور شود .

وی افزود: محیط هایی اعم از؛ خانواده، محله، محیط آموزشی و محیط کاری بیشترین نقش را در زمینه اجتماعی شدن امر موادمخدر ایفا می کنند که برای هرکدام به تفکیک باید برنامه ریزی شود تا با آگاهی بخشی در زمینه مقابله با موادمخدر به اهداف متعال و اثربخش برسیم .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.