1396-02-01 03:02
724
0
38079
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبد:

شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در گنبدکاووس تشکیل می‌شود

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: شورای معاونت پیشگیری از جرائم انتخاباتی در شهرستان گنبدکاووس تشکیل می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ، عبدالقدیر کریمی در نشست اعضای کمیته حقوقی اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که سبب نگرانی ما در کمیته حقوقی انتخابات است، تبلیغات زودهنگام کاندیداها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: در زمان انتخابات مشاهده می‌شود نامزدها با روش‌های خاص حرفه‌ای و غیرمستقیم با تبلیغات زودهنگام می‌پردازند که این موارد رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر در انتخابات این موارد رصد نشده و مدیریت نشود قطعا در روند انتخابات مشکل ایجاد خواهد شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: کمیته حقوقی از دی ماه آغاز به فعالیت کرده و اگر در فضای مجازی نشانه‌هایی از جهت‌گیری، یا اختلاف و دامن زدن به اقوام مختلف باشد به کمیته حقوقی احضار خواهند شد.

وی اظهار کرد: با رصد فضای مجازی متوجه شدیم در زمان انتخابات 80 کانال و سایت در این حوزه فعال بوده که در چند روز گذشته آنانی که به نوعی خلاف مقرارت عمل کرده و تبلیغات زودهنگام داشته احضار و تذکر جدی داده شد که روز گذشته نیز 2 مورد در این کمیته احضار شدند.

کریمی تاکید کرد: به محض اعلام احراز صلاحیت کاندیداهای شهر و روستا، نشستی با کاندیداها در جهت توجیه موارد قانونی و حقوقی برگزار خواهد شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: نشستی نیز با صاحبان چاپخانه‌ها درباره نحوه چاپ مطلب، عکس و پوستر در گنبدکاووس انجام می‌شود.

رمضانعلی عابدی رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس هم در این نشست اظهار داشت: در ایام انتخابات شورای معاونت پیشگیری با هدف پیشگیری از موضوعات و جرائم انتخابات تشکیل می‌شود.

وی افزود: معمولا این شورا یک‌ماه قبل از برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود و با جمع‌آوری اطلاعات و اخبار، برای موضوعات چالش برانگیز تدبیر می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در انتخابات دوره‌های گذشته این شورا خوب عمل کرده و امید داریم در این دوره نیز اگر به موارد خاص برخوردیم، پیشگیری یا تدبیر کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.