1395-11-27 08:58
1871
0
35292
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس:

۱۵۰ مدرسه در شهرستان گنبدکاووس تخریبی است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان با بیان اینکه ۴۵۰ مدرسه در شهرستان وجود دارد، گفت: ۱۵۰ مدرسه در شهرستان گنبدکاووس تخریبی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، فرید عابدی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس اظهار کرد: از شش سال پیش دولت عنوان کرد که تمام پروژه‎‎های دولتی را خیرین عهده‎دار شوند و از آن زمان هزینه‎های مدارس افزایش پیدا کرده و تخصیص اعتبارات دولت فعالیت‎های مدرسه‎سازی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: به طور میانگین تا سال گذشته 50 درصد مدارس استان توسط خیرین ساخته شده که امسال این آمار به بیش از 50 درصد رسیده است.

 رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گنبدکاووس افزود: بنیان یک کشور،  آموزش و پرورش است و ما خوشبختانه خیرین خوبی در حوزه آموزش و پرورش داریم که در این امر همکاری می‎کنند.

عابدی افزود: مشکلات استان تا حدود زیادی مرتفع شده و در چهار ماه گذشته ما موفق شدیم 100 مدرسه خیرین استان را افتتاح و به بهره‎برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد بنده این است تا یک تا دو سال آینده 50 مدرسه در شهرستانی استان کلنگ‎زنی و ساخته شود، گفت: پیشنهاد من این است که هر اتحادیه موظف شود یک مدرسه سه کلاسه را با همکاری اعضا خود  کلنگ‎زنی کند و سهم مشارکتی 40 درصدی خود را ظرف مدت یکسال و تا زمان بهره‎بردا, ی پرداخت کند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر از 450 مدرسه موجود در شهرستان گنبد کاووس، 150 مدرسه سالم، 150 مدرسه تخریبی و 150 مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد و سرعت تخریب شدن مدارس بیش از سرعت مقاوم‎سازی و ساخت مدارس است.

عابدی خاطر نشان کرد: باید از توانمندی‎های بانک‎ها، سازمان‎ها و بنیاد برکت در زمینه ساخت مدرسه استفاده شود.

وی بیان داشت: در اسفندماه 19 جشنواره خیرین مدرسه‎ساز  شهرستان با رویکرد مقاوم‎سازی برگزار خواهد شد و ما باید از ظرفیت و توانایی های خیرین در این جهت استفاده کنیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: جناب آقای رحمانی از خیرین شهرستان به صورت مشارکتی با نوسازی مدارس استان مدرسه‎ای را به نام پدر خدابیامرزشان ساخته که سهم ایشان سه سال پیش به اتمام رسیده و متاسفانه هنوز نوسازی مرحله ساخت خود را انجام نداده و با توجه به اینکه در خیابان اصلی شهر قرار دارد این موضوع زیبننده شهر ما نیست و باید تدبیری صورت گیرد.

حسن امانی، مدیر دبیرستان دوره اول شاهد پسران شهرستان گنبد کاووس در این جلسه گفت: این آموزشگاه 280 نفر دانش آموز دارد که قریب به 50 درصد آنان عضو خانواده فرهنگیان و 48 نفر آنان جزو خانواده شاهد, ایثارگر و فرزند آزاده و جانباز میباشد.

حسن امانی اظهار داشت: این ساختمان از دو بخش تشکیل شده که بنا پشتی در سال 1343 از عوارض شهرداری وقت و سهم آموزش و پرورش ساخته شد و بخش دیگر که قریب به 20 سال ساخته و دارای 6 کلاس است.

وی افزود: در این آموزشگاه بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان تحصیل کردند و از آثار تاریخی شهر گنبد کاووس است  و باید حفظ شود و بنا بود تخریب شود اما کمیته سازمان نوسازی اعلام کرد هنوز قابل استفاده است.

امانی تصریح کرد: کار مرمت و بازسازی و شوفاژ کاری آن انجام شده و امیدواریم فضایی در خور شان و منزلت خانواده ایثارگران و فرهنگیان آماده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.