1395-04-10 10:21
956
0
34403
مدیرکل امور استانهای خبرگزاری تسنیم عنوان کرد:

اهمیت کشاورزی و وحدت منطقه، هدف از راه اندازی دفتر خبرگزاری تسنیم در شرق گلستان + تصاویر

مدیرکل امور استانهای خبرگزاری تسنیم گفت: هدف از راه اندازی دفتر گنبدکاووس اهمیت بخش کشاورزی و وحدت مذهب شیعه و سنی دراین منطقه خصوصا در شهرستان گنبد است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سیدعلی میر رضوی درمراسم افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم درشرق گلستان به مرکزیت شهرستان گنبد، با اعلام این مطلب افزود: خبرگزاری تسنیم فعالیت خبری خود را از ۲۲ آبان ۱۳۹۱ آغاز کرد و امروز در همه استان های کشور و پنج شهرستان دفتر خبری راه اندازی کرده است.

وی همچنین گفت: این خبرگزاری توانسته در خارج از کشور نیز در پنج کشور افغانستان، پاکستان، لبنان، عراق و سوریه دفتر خبری راه اندازی کند و در نیویورکآمریکا نیز یک رابط خبری دارد.

IMG_7595

سیدعلی میررضوی با اشاره به عملکرد خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: این خبرگزاری روزانه بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ خبر و گزارش تهیه می کند که بین  ۴۰۰ تا ۴۵۰ مورد آن ، تولید استانهاست که در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی می باشد.

وی با تاکید بر دو موضوع اقتصاد مقاومتی و بیداری اسلامی به عنوان دو رویکرد این خبرگزاری در داخل و خارج کشور ، گفت: خبرنگاران این خبرگزاری نیز کاملا بر این دو موضع اشراف دارند.

در ادامه این مراسم معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در عصر حاض گفت: اکر رسانه های دارای مجوز و به درستی اطلاع رسانی نکنند قطعا فضا برای غیرحرفه ای ها و غیر مجاز ها باز می شود و از این فضا برای تاثیر بر افکار عمومی استفاده می کنند.

اطلاع رسانی بر اساس واقعات رسالت رسانه هاست

محمدحمیدی اطلاع رسانی درست و بر اساس واقعیات را رسالت رسانه ها دانست و افزود: امروز مردم به انعکاس درست واقعیات نیاز دارند و هر کس در این راستا عمل کند قطعا از جایگاه بهتری به مردم برخوردار است و مردم نیز به مرور به ماهیت و سمت و سوی آن پی می برند.

IMG_7598

وی به استفاده ابزاری از رسانه در کشورهای حامی تروریسم به عنوان مصداقی از رسانه هایی که مانع انعکاس واقعیت ها می شوند اشاره و اظهار کرد: امروز می بینیم که در سوریه و یمن صدها فر کشته می شوند ولی سکوت معنادار رسانه های جهان مجوزی برای ادامه این جنایات است هرچند برخی رسانه ها واقعیات را انعکاس مس دهند اما بسیار کم است اما از سویی اگر کوچکترین بمب گذاری و مشکلی در کشورهای اروپایی باشد انعکاس خبری بالایی انجام  می شود و این یک عمل غیر حرفه ای است.

رسانه های بدون مجوز بدون دانش حرفه ای به دنبال نشر اخبار کذب هستند

فرماندار ویژه گنبد در ادامه سخنانش به فعالیت برخی از زسانه های بدون مجوز خصوصا در فضای مجازی اشاره کرد و با ابراز گله مندی از عملکر این رسانه ها گفت: رسانه های بدون مجوز بدون دانش حرفه ای به دنبال نشر اخبار کذب هستند.

حمیدی متذکر شد: فعالیت این رسانه ها که اغلب بدون اشراف به فضای خبری و در نظرگرفتن مصالح نظام است، با انتشار اخبار کذب و با تشویش اذهان مردم بیشتر برای نظام ایجاد هزینه می کند.

گنبد قطب نانوشته شرق استان گلستان است

محمد حمیدی همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با تبریک افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم در گنبد اضافه کرد: گنبد قطب نانوشته شرق استان گلستان است و ۶ شهرستان با فاصله کمتر از ۵۰کیلومتر از این شهرستان قرار دارند که وجود این دفتر می تواند به انعکاس بهتر ظرفیت این شهرستان ها کمک کند.

اصحاب رسانه چشم نظامند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبد نیز در ادامه گفت: با توجه به حضور اصحاب رسانه در همه صحنه ها آنها چشم نظام هستند و بهترین رسانه، رسا نه ای است که هم خبرهای آن عمیق و درست باشد و هم منصفانه نوشته شود.

IMG_775603

حجه الاسلام فتحی افزود: رسانه ها باید موقعیت نظام و دولت را در انعکاس اخبار خود در نظر بگیرند در نظام جمهوری اسلامی ایران هجمه به یک مجموعه غیرمنصفانه است و برخی کشمکش های سیاسی که در رسانه ها عنوان می شود به مصلحت نظام نیست و به نوعی خودزنی است.

خروجی نهایی رسانه ها باید به نفع مردم و اقتدار نظام باشد

وی همچنین گفت:خبرگزاری دوام و بقا دارد که مخاطب دائمی داشته باشد و بتواند مخاطبان خود را حفظ کند هرچند انتقاد باید باشد چون جامعه بدون انتقاد مرده است اما باید خروجی نهایی به نفع مردم و اقتدار نظام باشد.

فتحی بر ضرورت همراهی و کمک رسانه به هر دولتی که بر سر کار می آید تاکید کرد و افزود: رسانه ها در این خصوص باید در راستای منویات رهبری عمل کنند و وقتی رهبری از مجموعه دولت و دیگر ارکان نظام حمایت می کنند رسانه ها نیز باید در این راستا حرکت کنند.

گنبد پایتخت وحدت در جهان اسلام است

وی در پایان سخنانش گنبد را پایتخت وحدت در جهان اسلام خواند و گفت: هر چقدر با کمک رسانه ها این مسئله تقویت شود باعث تقویت نظام و عملیاتی کردن منویات رهبری می شود.

در حاشیه افتتاح دفتر خبرگزاری تسنیم که با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد،فاطمه عبدی که پیش از این به عنوان خبرنگار این خبرگزاری در شرق گلستان فعال بود به عنوان سرپرست دفتر شرق استان گلستان معرفی و حکم وی اعطاء شد.

IMG_7613

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.