1395-02-14 09:34
758
0
31428
در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) مطرح شد؛

اعزام تقریبی یک هزار گنبدی به مراسم سالگرد/ ضرورت تبیین گفتمان امام در دانشگاه و مدارس

یک هزار نفر گنبدی در قالب ۲۵ اتوبوس به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اعزام می شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، فرماندار ویژه گنبدکاووس در این جلسه با تاکید بر کمک تمام ارگان ها در بزرگداشت مراسم های ۱۴ و ۱۵ خرداد، تصریح کرد: بزرگداشت این مراسمات باعث زنده نگه داشتن یاد و نام انقلاب اسلامی می شود ومسئولین باید به این فعالیت ها نگاهی ارزشی و جهادی داشته باشند.

حمیدی با اشاره به در نظر گرفتن ۳ خودرو سواری و دو آمبولانس از سوی هلال احمر و شبکه بهداشت، گفت:راهیان نور، ارتحال حضرت امام(ره) از برنامه های جهادی و ارزشی است که کمک به برگزاری آن همکاری ادارات را می طلبد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس وصیت نامه حضرت امام راحل و ویژگی های شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی را منبع غنی فرهنگی برای تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان دانست و پیشنهاد کرد، مسابقه ای فرهنگی از وصیت نامه ایشان در ایام ارتحال و قیام ۱۵ خرداد بین کارکنان ادارات و نهادها و مدارس و دانشگاه ها برگزار شود.

در ادامه نماینده سپاه پاسداران گنبدکاووس نیز با اشاره به رویکردهای فرهنگی در این مراسم، از فضاسازی ورودی ها و خروجی های شهر و برگزاری مراسم های مربوط به این ایام خبر داد.

حسینی با تاکید بر برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در آذرماه و نگاه مراسمهای خردادماه به این اجلاسیه، تصریح کرد: در روز سوم خرداد، آذین بندی بازار و مغازه ها از سوی اصناف، نواختن مارش آزادسازی در مدارس و ادارات ساعت۱۱، برپایی ایستگاه صلواتی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از سوی ارتش، تقدیر و تشکر از رزمندگان و خانواده شهدا و افتتاح برخی از پروژه های عمرانی قابل برداشت برخی از برنامه این ایام است.

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف تحرکات انقلاب اسلامی است

در ادامه رئیس سازمان تبلیغات گنبدکاووس نیز با اشاره به حضور میلیونی مردم در سالگرد رحلت امام (ره)، تصریح کرد:شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای روزهای ۱۴ و ۱۵ برنامه هایی برای بزرگداشت هرچه بیشتر مقام امام راحلی(ره) و نمایش قیام مردم قم که نقطه عطف آغاز انقلاب اسلامی است در نظر گرفته است.

حجت الاسلام علی فتحی در ادامه افزود: ما باید برای این روز گفتمان حضرت امام (ره) در سطح مدارس و دانشگاهها تبیین کنیم تا دانشجویان و دانش آموزان با اهداف آن بزرگوار آشنا شوند.

وی با بیان اینکه روحانیون مستقر در روستاها  و طرح های هجرت با دهیاران و اعضای شورا در رابطه با برنامه های این روزها هماهنگی لازم را دارند، اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره چهار هزار شهید استان گلستان در آذر ماه، سعی در برگزاری برنامه ها با این رویکرد را داریم.

همچنین در این جلسه امام جمعه موقت گنبدکاووس نیز گفت: برنامه هایی که در سطح شهرستان در روز سوم خرداد  برگزار می شود باید ایمان و حضور مردم را در آن صحنه یادآور شود و همه اقشار و مردم را در بربگیرد.

حجت الاسلام علی بیات با بیان اینکه خرداد ماه در ایام امتحانات دانش آموزان قرار می گیرد، بر برنامه ریزی دقیق این روزها تاکید کرد.

وی در پایان با اشاره به رویکرد کنگره چهار هزار شهید در مراسم ها، افزود: سعی ما این باشد تا وصیت نامه شهدا نسبت به امام (ره) را جمع آوری کرده و با تبیین آنها به شناخت گفتمان و تفکر امام راحل(ره) کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.