1395-02-11 16:59
1217
0
31275
رئیس شورای شهر گنبد:

ما هم مثل مردم عملکرد شهردار را با شهردار گرگان مقایسه می کنیم

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در پی استعفای یکی از اعضای شورای شهر گنبد و انتقاد وی به عملکرد مدیریت شهری در گنبد گفت: شهردار به اندازه توان خود کار کرده است ولی ما هم مانند مردم عملکرد وی را با شهردار گرگان مقایسه می کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، علی پورمندی در گفتگو با خبرنگار ما با اذعان به این مطلب افزود: اکثر شهرداری ها در کشور با مشکل مالی مواجه شده اند و شهرداری گنبد نیز این مشکل را دارد .

وی اظهار کرد: ما خودمان از عملکرد خود راضی نیستیم ولی ۹۰ درصد مردمی که به ما رای داده اند، راضی هستند و ۱۰ درصد مخالف هم روشنفکران هستند که البته به آنها هم حق می دهیم ما را با شهرهایی چون گرگان مقایسه کنند.

هیچ پول و منبع درآمدی برای انجام پروژه ها نداریم

پورمندی ادامه داد: عملکرد ما در سال اول با وصول چک های ساخت و سازهای شهر که از سال های گذشته باقی مانده بود شتاب خوبی داشت ولی در حال حاضر برای حقوق پرسنل خود مانده ایم.

وی با اشاره به برخی کارهای انجا م شده در شهر از جمله پاکسازی خیابان امامزاده غربی با اعتبار ۳ میلیارد تومان از دست فروشان و گاری ها که طی چندین دوره یکی از معضلات مهم شهر بوده است، و ساخت غسالخانه  گفت: ما هر کاری که گفتیم انجام دادیم.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس اذعان کرد: در حال حاضر واقعا حتی نداریم حقوق همین خدمات شهری ها که با ۷۰۰  هزار تومان کار می کنند را بدهیم برسد به اینکه به چیزهای دیگری چون زیباسازی و المان و … فکر کنیم.

علی پورمندی یادآور شد: درآمدهای ما حاصل از تراکم فروشی، فروش طبقات و از باقی ساخت و سازهاست و وقتی امروز ساخت و ساز نمی شود کلا هیچ پول و منبع درآمدی برای انجام نداریم.

دولت باید با تزریق پول مسکن سازی را فعال کند

پورمندی همچنین با انتقاد از دولت اضافه کرد: دولت بجای دادن سوپسیت به خودروسازی باید با تزریق پول مسکن سازی را فعال کند که آن اشتغالزایی نیز ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: واقعا مردم در حال حاضر ساخت و سازی ندارند مگر بعد از فصل برداشت محصول که چند ساخت و ساز در شهر انجام شود.

شهردار گرگان جسور است و ریسک می کند

وی در پاسخ به این سوال که چرا گرگان با مشکل مواجه نشده است و مدیریت موفقی دارد، گفت: من هم میگویم خوب کار می کند و برخی هم می گویند حمایت هایی می شود ولی من مستند چیزی ندارم و نمیتوانم قضاوت کنم، فقط می دانم شهردار گرگان جسور است و ریسک می کند.

رئیس شورای شهر گنبد با اشاره به اینکه دلایل دیگری نیز هست که نمی گذارد ما کار انجام دهیم تشریح کرد: قیمت گذاریهای متفاوت بنگاههای املاک که مانع تهاتر می شود نیز سدی برای کار ماست و کار ما مانند بازی ماروپله شده است که برای انجام و اتمام کاری تا انتها می رویم دوباره سقوط می کنیم.

علی پورمندی افزود: ما از طریق نماینده نیز نتوانستیم برای گنبد بودجه ای جذب کنیم و حتی استاندار هم در جذب بودجه کمکی نکرده است، یک جای کار می لنگد و هرچه انتقادها بیشتر شود وضعیت بدتر خواهد شد.

تازه متوجه شده ایم که ۴ سال برای مسئولیت و مدیریت یک شهر خیلی کم است

وی با گلایه از برخی انتقادات مغرضانه گفت: برخی برای آماده کردن خود برای انتخابات شوراها به جای تبلیغ خود دست به تخریب ما می زنند، عده ای نیز عملکرد کندِ ما را با شتاب سال اول مقایسه می کنند و عده ای دیگر  ذاتا با ما مخالف هست.

پورمندی ادامه داد: این انتقادها درحالی است که ما علی رغم مشکلات چندین جلسه برای حل عملکرد شهردار و حل مشکلات دیگر گذاشته ایم ، جلساتی که خود یک حرکت فرسایشی است و به جای اینکه فکر انسان باز شود تا برای زمان باقی مانده از مسئولیت فکری کنیم تنها وقت گرانبهای ما را می گیرد.

رئیس شورای شهر عنوان کرد: تازه متوجه شده ایم که ۴ سال برای مسئولیت و مدیریت یک شهر خیلی کم است و انتظار معجزه هم نداریم. کاش آنها که انتقاد می کنند نیز یک دوره شورای شهر می شدند و ما حتما آنها را تشویق می کردیم.

ما ۸۰ درصد شعار توسعه متوازن را عملی کرده ایم

وی توسعه متوازن را بزرگترین دستاورد شورا و شهرداری در طول مدت مسئولیت خود عنوان کرد افزود: ما تا ۸۰ درصد به این شعار خود تحقق بخشیدیم و در زمانیکه پول داشتیم در همه نقاط را با هم کار کردیم و زمانیکه پول نیست نیز هیچ نقطه ای کار نشده است و سعی کردیم عدالت اجتماعی را که مهمترین مسئله در مدیریت شهری است را رعایت کنیم.

پورمندی حل مشکل خیابان های گنبد را منوط به حل مشکل آبهای سطحی خواند و گفت: این مشکل را گرگان ندارد و این یکی از دلایلی است که خیابان های گنبد با مشکل آبگرفتگی مواجه است و تا این مسئله به صورت ریشه ای حل نشود در دو دوره دیگر هم مشکل خیابانها حل نمی شود.

قبول داریم عملکرد ما افت دارد/ از انتقاد استقبال می کنیم به شرطی که با راهکار همراه باشد

وی با اشاره به اینکه قبول داریم عملکرد ما افت دارد بر نبود درآمد به عنوان دلیل این افت تاکید کرد و ادامه داد: این مسئله انرژی را از شهردار و شورا نیز گرفته است، ما از انتقاد استقبال می کنیم به شرطی که با راهکار همراه باشد  و انتظار ما این است که بیائید و در کنار ما قرار گیرید تا در زمان باقیمانده بتوانیم بخوبی کار کنیم.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس همچنین با عنوان این مطلب که قراردادهای ناقص از دوره های قبل نیز از بزرگترین مشکلات ماست و همچنین عوارضی که برخی چون هاوش باید بپردازند و پرداخت نمی کنند اما ما در حد توانمان در زمان باقیمانده از مسئولیت خود کار می کنیم و قطعا نمی نشینیم که این زمان بدون نتیجه بگذرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.