1393-06-25 03:57
1060
0
2872
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد گلستان در جمع اصحاب رسانه در گنبد:

کار در حوزه فرهنگ و هنر مانند جنگ داخلی است

نشست مدیرکل اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی گلستان با اصحاب رسانه ظهر دیروز در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست کار در حوزه فرهنگ و هنر را مانند جنگ داخلی خواند که باید درآن همه جوانب زیر نظر باشد.

حجه الاسلام علی اصغر فضیلت با اعلام این مطلب ادامه داد: برای اجرای یک تصمیم در حوزه فرهنگ و هنر باید نه از ۷ خوان بلکه ۷۰ خوان رستم عبور کنیم .

وی در تصریح این موضوع افزود: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی گاه مخالفت هایی می شود که خود مخالفان نیز برای این مخالفت مبنایی ندارند.

فضیلت  با تاکید بر لزوم توجه به داشته ها پتانسیل های داخلی فرهنگ اظهار کرد: ما پیرو دینی هستیم که اخرین داده های وحیانی را دارد ٰوقتی به داشته ها ی خود توجه نداشته باشیم و به آنها و استعداد ها و توانائیهای خود پشت کنیم این می شود که باربی الگو می شود و تا مادامی که عشق را در ادبیات خود نادیده بگیریم ولنتاین جای آن را می گیرد.

IMG_7702

IMG_7704

برخی با نامهربانی با حوزه فرهنگ و هنر برخورد می کنند

وی همچنین با اشاره به این موضوع که برخی با نامهربانی با حوزه فرهنگ و هنر برخورد می کنند افزود: متاسفانه اگر درست تدبیر نشود از بهترین فرصت ها تهدید ایجاد می شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  ضعف اصلی را در مدیریت عنوان کرد و اظهار کرد: اگر در حوزه مدیریت بلنگیم ولو بالاترین داده های وحیانی را داشته باشیم باز هم عقب هستیم.

وی با اعلام این مطلب که کار فرهنگی در شرایط حاضر جهاد است گفت: مدیرانی را که می خواهند کار فرهنگی انجام دهند باید کار جهادی کنند.

تمرکز زدایی یکی از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان است

فضیلت در ادامه سخنانش تمرکز زدایی را یکی از برنامه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواند و اذعان کرد: این ایرادی است که ما خودمان به تهران می گیریم پس نباید خود در استان دچار ان باشیم.

علی اصغر فضیلت برای بهبود برنامه های فرهنگی در سطح استان و شهرستان ها به اجرای برنامه های مشترک ارشاد با دیگر نهادها خصوصا شهرداریها اشاره کرد و گفت: این همکاریها در قالب یک تفاهم نامه که می تواند دو جانبه یا چندجانبه باشد .

وی برگزاری جشنواره تئاتر شهروندی ٰ جشنواره شعر  شهر وندی با رویکرد طنز ،برگزاری نمایشگاههای فرهنگی هنری ؛، استفاده از سینماهای روباز ،برگزاری کارگاههای مهارت های زندگی ٰکارگاههای کاهش استرس و اختصاص بخشی از بودجه شهروندی به مطبوعات محلی را از جمله موارد همکاری با ارشاد در زمینه فرهنگ و هنر نام برد.

یکی از شاخصه های جامعه توسعه یافته و اهل فکر تعدد مطبوعات است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های جامعه توسعه یافته و اهل فکر تعدد مطبوعات است  افزود: متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم حمایت بخش دولتی از مطبوعات برخی از مطبوعات از ۱۶ صفحه به ۲ صفحه هم رسیده اند که اغلب اخبار نیز کپی است.

مسئول نیاز دارد با محوریت اخلاق ایراداتش گفته شود

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برخورد با منتقدان تندروی دولت گفت: من مسئول نیاز دارم با محوریت اخلاق ایراداتم گفته شود و اگر در توان بنده باشد از آنها تشکر و قدردانی هم میکنم ولی به برخی افراد که تندروی می کنند در همان ابتدا توصیه های لازم شده است. اینها غضنفر های خودی هستند که علاوه بر مقابله با دشمن باید مواظب آنها هم بود.

فضیلت همچنین از شهرداری خواست تا هماهنگی بیشتری با ارشاد جهت تغییر طرح محتوای تابلوهای مغازه ها و تبلیغات در شهر داشته باشند.

هنر ساختن مسجد نیست بلکه مسجد رو درست کردن است

وی با عنوان این مطلب که هنر ساختن مسجد نیست بلکه مسجد رو درست کردن است گفت با ظرفیت هنر و فرهنگ می توان در این مسیر حرکت کرد.

اعتراض به روز خبرنگار که چرا گزینشی عمل شد نیز یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه بود فضیلت در پاسخ گفت: توان ما در همین حد بود و ما در ارشاد در شرایطی هستیم که اعتبارات با بدهی های این اداره برابر است.

وی ره آورد سفر به شهرستانها را تخصیص اعتبار برنامه محور عنوان کرد و گفت: من به دنبال تمرکز زدایی از گرگان هستم و این در شرایطی است که در وضعیت مالی بد و بدهی از سال های گذشته هستیم. برنامه محور یعنی بر اساس برنامه هایی که شهرستانها ارائه می دهند بودجه اختصاص داده می شودو این در کنار اعتباراتی است که می توانند از مشارکت ها بدست آورند.

بیمه خبرنگاری ، مسکن خبرنگاران ، ارائه معیاری برای تشخیص خبرنگار واقعی و برگزاری کلاسهای خبرنگاری در گنبد از جمله درخواست های خبرنگاران بود.

همچنین فضیلت در پایان در خصوص تشکیل مجدد انجمن نمایش شهرستان گنبد گفت: انتخاباتدر کوتاه مدت تبدیل به انتصاب می شود و بهتر است بزرگانی که از صحنه دور شده اند دوباره بازگردند تا انتخابات سر فرصت و بدرستی انجام شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.