1393-06-24 10:59
1015
0
2841
فرماندار ویژه گنبد در اجلاسیه مجمع بسیج گنبد؛

اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با جنگ امروز است

فرماندار ویژه گنبدکاووس در اجلاسیه مجمع بسیج شهرستان ، موضوع اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد را دارای برکاتی دانست که تفکری پشت آن است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، محمد حمیدی با اشاره به دلاورمردیهای جوانان بسیجی، سپاهی ، ارتشی و عشایر در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: آن روزها یک جنگ بود و امروز هم جنگ دیگری است ، جنگ ارزشها .

وی ادامه داد امروز جنگ نابرابر در تهی کردن ارزشهای جمهوری اسلامی ایران بخصوص در جهت به زانو درآوردن ملت از نظر رفاه اجتماعی و اقتصادی به راه افتاده است.

معاون استاندار گلستان نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را پر معنا خواند چرا که جنگ امروز یک جنگ اقتصادی و فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه باید ما در حال حاضر در جنگی نابرابر هستیم ،اذعان کرد: ما در زمینه های مختلف تحریم هستیم و جنگ شروع شده است و تنها راه مقابله با این جنگ اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

حمیدی همچنین اظهار کرد استفاده از دانش تخصصی و منابع انسانی و منابع مادی ،معدنی و طبیعی برای رشد و شکوفایی کشور ، استفاده از تمام پتانسیل داخلی برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور و بطور خلاصه اقتصاد مقاومتی لازم است و تا این فرض برای ما ایجاد نشود که در جنگ اقتصادی هستیم نمی توانیم اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما چاره نداریم و باید روی پاهای خود بایستیم تا تحریم های فلج کنندۀ دشمن نتیجه ای عکس بدهد خطاب به بسیجیان بیان کرد: استفاده از فکر و ایدۀ بسیجیان در اقتصاد مقاومتی به مانند زمان جنگ تحمیلی راهگشا خواهد بود و استفاده از همت و تلاش شما در کنار سایر هموطنان این موضوع را عملی می کند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خصوصی در کنار استفاده از سایر ظرفیت ها را در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد مهم دانست و افزود: این موضع در اولویت اول دولت نیز قرار دارد.

محمد حمیدی به اجرایی شدن طرح مشاغل دانش بنیان در استان گلستان نیز به عنوان یکی از موارد اجرای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: با استفاده از فضای مجازی که اشتغال بی حد و مرزی را به وجود می آورد این موضوع باید نهادینه شود و این اقتصاد، مردم محور است و از تمام ظرفیت های موجود در جامعه استفاده می کند.

وی با عنوان این مطلب که تمام اشتغال ما اشتغال دولتی است ، این نوع اشتغال را مغایر با آنچه اقتصاد علمی و مقاومتی می خواهد معرفی کرد.

حمیدی اضافه کرد: دولت باید کار راهبردی و ستادی انجام دهد و چرخ تولید و بازار کسب و کار به مردم سپرده شود و اگر انرژی به حرکت درآوردن اشتغال در بین مردم توزیع شود مردم خود دست به تولید می زنند و وابستگیهای اقتصادی به نفت کاهش می یابد.

معاون استاندارگلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در پایان با تاکید بر این موضوع که اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است و تهدیدات دشمن برعلیه ما راکاهش می دهد یادآور شد وقتی کشورهایی چون چین می توانند در این مسیر قدم بردارند کشور ما که پشتوانۀ ارزشی و هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد قطعا می تواند در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کند.

گفتنی است در این اجلاسیه مسئولان کارگروههای تخصصی نیز به ارائه گزارش عملکرد و پیشنهادات خود پرداختند.

IMG_7688

IMG_7690

IMG_7691

IMG_7692

IMG_7693 IMG_7698

IMG_7701

IMG_7700

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.