1394-11-07 15:58
2358
1
26690
بفرمایید؛

بازار تند فلافل در گنبد

یکی از بازارهای داغ و تند گنبدکاووس فلافل فروشی است که هرچه می گذرد مصرف آن نیز بیشتر می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، این روزها بازار فلافل فروشی در گنبدکاووس رونق بسیاری گرفته و شاید کمتری کسی در گنبد بازار فلافل فروشی های داغ این شهرستان را ندیده باشد. بازاری که روز به روز بیشتر شده و جمعیت زیادی از مردم را مشتری خود کرده است.

شاید قیمت پایین فلافل یکی از دلایل مردمی شدن این بازار است،شب ها صف های طولانی از درست کردن ساندویچ تشکیل می شود و مردم به خرید آن مشغول می شوند. حال با آنچه درون و بیرون آن میریزند و سلامت بهداشتی فلافل فروشی ها کاری نیست و از سوی مراجع قانونی و سلامتی رسیدگی می شود. ولی باید دانست زیاده روی در خوردن هر نوع غذا و یا وعده ی غذایی به معده و تشکیلات گوارشی بدن آسیب می زند.

یکی از موضوعات که نگاه مردم به خرید را بیشتر می کند، نکات بهداشت است که اگر رعایت نشود مردم میل نمی کنند از آن مرکز خرید کنند.

تعویض روغن به صورت پیاپی، پوشیدن دستکش از سوی خدمه و پوشش مناسب از جمله نکاتی است که در خوردن غذای ساندویچی باید رعایت شود، یعنی رعایت بهداشت فردی دست اندرکاران فلافل سازی..

غذای تندی است و شاید کمی با معده ها سازگار نباشد. البته عده ای بر این عقیده اند چون این غذا فراورده های گوشتی ندارد، مانند ساندویچ های دیگر ناخالصی کمتری درون آن ریخته می شود، برای همین از سلامت بیشتری برخوردار است.

photo_2016-01-26_14-05-54

داستان از این قرار است که برای خوردن فلافل باید ابتدا نان ساندویچی در دست بگیرید و به سمت صف تولید و بهره وری آن حرکت کنید. صفی که در آن از انواع ترشیجات،سبزیجات قرار دارد. به قول رستورانچی ها : مخلفات…

پس از سیر این مراحل و انتخاب از روی ذائقه و نوع ساندویچ خودت، مرحله آخر برداشتن اصل موضوع یعنی فلافل است.

فلافل هزینه‌ی پایینی دارد و  اینکه در مغازه اجازه می دهند هرچه می خواهی برداری خود یک ازادی عمل و اختیار است.یعنی میز باز..

البته برخی از مردم شاید شرمشان شود در صف های تولید ساندویچ بایستند و غذای کم خرج فلافل را نوش جان کنند.این ذائقه غذایی را بیشتر مربوط به اهواز می دانند،‌حالا جهانی شده و در بین بیشتر جوانان در گنبدکاووس به یک وعده غذایی دورهمی و دوستانه تبدیل شده است. البته بهتر این است که با یادگیری طرز تهیه اش در خانه درست شود، به نظر کار سختی نمی آید، فقط اندکی حوصله می خواهد.

falafel mahi

البته خوردن فلافل در فصل زمستان بیشتر از فصول دیگر مرسوم است و بازار فلافل کمی در تابستان از رونق می افتد، همینطور این مسئله در وعده های شام بیشتر از ناهار مشتری جذب می کند.

حال زمستان است و بفرمایید فلافل ..

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

درنا

ی گلستان و فلافلاش

0
0
پاسخ
1397-10-11 07:20

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.