1393-12-22 19:36
1685
0
11865
به همت دانشگاهی علمی کاربردی گنبدکاووس ۲؛

اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی گلستان راه اندازی شد + تصاویر

اولین فروشگاه آنلاین صنایع دستی در استان گلستان به همت دانشگاهی علمی کاربردی گنبدکاووس ۲ افتتاح شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، در آئین افتتاح وب سایت این فروشگاه ، فرماندار ویژه گنبد کاووس ابتدا گفت: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد را دارای پیام روشنی برای تمام مدیران دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارزشهایی دارد که از آن یک قدم هم کوتاه نخواهد آمد  ارزشهایی که خون های زیادی برای آن ریخته شده است.

محمد حمیدی اقتصاد صنایع دستی و استفاده از هنر را برای کسب درآمد یک علم و فن دانست که در کنار تمام علوم اقتصادی دارای ارزش و جایگاه خاص است.

وی با اشاره به اینکه بحث اشتغال یکی از معضلات و چالش های جدی است که با توجه به تحریم های ناجوانمردانه و بی انصافانه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ما را از راه اندازی کارگاه و کارخانه های پیچیده با مشکل مواجه کرده است ، صنایع دستی و بکارگیری خانواده ها در این صنایع بستر و ظرفیتی مناسبی برای تقویت اقتصاد است.

حمیدی با توجه به رویکرد فنی و عملی دانشگاه علمی کاربردی گفت: این دانشگاه می تواند محلی برای اتصال کلاس درس به بازار تولید و عمل باشد.

???????????????????????????????

وی همچنین به تغییر رویکرد آموزشی کشور به به سمت رشته های فنی اشاره کرد و این مسئله را در تقویت امر اشتغالزایی موثر خواند.

معاون استاندار گلستان با اعلام این خبر که بزودی در گنبد برای حمایت بیشتر از صنایع دستی دومین  بازارچه صنایع دستی با ظرفیت ۶۰ غرفه در طبقه فوقانی بازار روسها راه اندازی خواهد شد ابراز امیدواری کرد این تعامل و هفکری در ادامه کار برای معرفی به کل کشور و حتی جهان باشد و از تکنولوژی روز با هزینه کم و باسود بالا توفیق نمونه شدن گنبد در سطح ایران کسب شود.

خاندوزی معاون صنایع دستی اداره کل گردشگری استان گلستان نیز در این مراسم  گفت: در راه اندازی این وبسایت رویکرد اقتصادی و فرهنگی را به هم پیوند خورده است .

خاندوزی از تشکیل کمیته ای استانی برای حمایت از این وبسایت در آینده ای نزدیک خبر داد و همچنین گفت: اقداماتی نیز برای معرفی آن از طریق وسایل ارتباط جمعی به هنرمندان انجام خواهد شد.

???????????????????????????????
وی با اشاره به نیاز استفاده از فن آوری روز جهت فروش صنایع دستی  به عنوان یکی از ضروریات  برای حمایت از دانشگاهها جهت رسیدن این قبیل طرح ها به اشتغالزایی اعلام آمادگی کرد.

محمد رحیم زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی گنبدکاووس۲ نیز در سخنانی صنایع دستی را هویت ملی و آینه تمدن کشور دانست  که  می تواند  مقوله ای برای تقویت تقویت بخش فرهنگی  در مقابل تهاجم فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: در حمایت های اینچنینی نیاز به تکنولوژی بالا و استفاده از مستشاران خارجی نیست  و در بحث استقلال و عدم وابستگی به ما کمک می کند و پرداختن به آن ساده است و برای جوامع چه شهری ، چه روستایی و چه عشایری  جاذبه ایجاد می کند و به نوعی ایجاد زیر ساخت برای گردشگری است و نیاز به اتکا به سرمایه بالا ندارد.

گفتنی است این فروشگاه آنلان به آدرس DARNIA.IRبا هدف کمک به معرفی و فروش صنایع دستی برای اولین بار در استان گلستان راه اندازی شده است.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.