1393-12-05 09:58
1268
0
10985
فرمانده سپاه گنبد:

جای برخی از دستگاه های فرهنگی در راهیان نور خالی است/ ما در جنگ منتظر اعتبار نمی ایستادیم

فرمانده سپاه گنبد بر ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور و همراهی مسئولان فرهنگی در اجرای این حرکت عظیم فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، سرهنگ رمضانعلی بادلی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرح اعزام به راهیان نور که ابتدا از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح و عملی شد یک برنامه فرهنگی ماندگار است که می تواند برای آیندگان پیام داشته باشد.

وی همچنین گفت: ایشان تاکید می کنند که باید راه و رسم از جان گذشتگی و ایثار شهدا را به آیندگان نشان دهیم که چه بسا اگر این حرکت انجام نمی شد امروز دیگر نامی از شهدا نداشتیم.

سرهنگ بادلی با اشاره به مراحل و مکانهای مختلف اعزام کاروان های راهیان نور که در راستای لبیک به ندای رهبری در خصوص پاسداشت فرهنگ شهادت انجام گرفته است از این اردوها به عنوان میراث ماندگار رهبری ، که در حال انجام کار فرهنگی است یاد کرد.

بادلی ادامه داد: شاید برای نسل بعد از دفاع مقدس، پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از جنگ تحمیلی ، پذیرفتن آن دوران و ایثارگری ها افسانه به نظر بیاید اما حقیقت این است که این روزها و این رشادت ها بوده و واقعیت دارد بنابراین باید ما که از خیل درک کنندگان آن دوران هستیم برای این نسل الگو تعریف کنیم.

فرمانده سپاه گنبد اذعان کرد: دشمنان  سعی دارند که دفاع مقدس را از رنگ و لعاب بیندازند و در این راه و مقابله با این هجمه همه ما باید نقش بپذیریم.

وی با انتقاد از از اینکه چرا برخی از مسئولین فرهنگی زیر بار مسئولیت نمی روند افزود: بنا بر اذعان خود دوستان ما بیش از ۲۸ دستگاه متولی کار فرهنگی داریم  که متاسفانه بسیاری از آنها جایشان در این حرکت عظیم فرهنگی خالی است و به بهانه های مختلف از جمله نبود اعتبار وارد این کار فرهنگی نمی شوند. من این سوال را از این دوستان دارم که آیا  ما در جنگ منتظر اعتبار می ایستادیم؟

سرهنگ رمضانعلی بادلی  اظهار کرد: در حوزه فرهنگ هم باید عزم ملی و روحیه جهادی داشت ، بعضی ها نیایند و فقط نظاره گر باشند چرا که اگر نظاره گر باشیم فرهنگ ما از دست می رود بلکه باید برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس که برای آن بهای سنگینی داده ایم همه در یک جهاد فرهنگی کمک کنند.

وی تاکید کرد: اگر عزم ملی ایجاد نشود و اگر کسی نیاید و گوشه ای از کار را نگیرد نمی توانیم برای کشورهای دیگر الگو باشیم و اگر می خواهیم مدل ارائه دهیم باید وارد میدان شویم و در این زمینه قدم برداریم.

فرمانده سپاه گنبد در ادامه بیان کرد: ما یکسری داشته هایی داریم که اگر خوب مواظبت نشود امکان دارد از دست برود و در آن زمان دیگر پشیمانی سودی ندارد ، وقتی جوان و نوجوان ما به راهیان نور اعزام می شود در آنجا الگوی خود را پیدا می کند و عهدی با شهدا می بندد و با تغییرات محسوسی به شهرستان بر می گردد.

بادلی افزود: شاید این نوجوان و جوان با نگاهی دیگر به عنوان یک تفریح و وقت گذرانی با دوستان عازم این سفر شود اما مواجهه با آن فضای روحانی تغییراتی را درآن ایجاد می کند و این چیزی که در این سالیان سال رفتن به راهیان نور خود بارها دیده ام و شاهد تغییراتی در جوانان بوده ام که باید این احساس پس از بازگشت به شهرستان نیز حفظ شود.

فرمانده سپاه گنبد با یادآوری و تاکید بر وظیفه دستگاههای فرهنگی اذعان کرد: نباید فضای فرهنگی شهرستان بر خلاف این فضای روحانی باشد و اگرغیر این باشد دوباره به گذشته بر خواهند گشت و هزینه ای که برای این حرکت عظیم فرهنگی شده است براحتی از بین می رود.

سرهنگ رمضانعلی بادلی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در شهرستان فضایی مهیا شود و این روحیه جوانان که از راهیان نور تاثیر گرفته اند حفظ شود قطعا انقلاب ما بیمه می شود و همین جوانان مانند جوانان سالهای ۵۹ و۶۰ که حماسه آفریدند خواهند شد.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.