1393-12-02 07:58
3171
1
10800

پاسخ شهردار گنبد به ۲۲سوال طرح شده توسط شورای شهر

پاسخ شهردار گنبد به 22 سوال شورای شهر ضمن حضور در جلسه فوق العاده مورخه 93/4/7 شورای شهر پاسخ و دلائل خود را طی نامه شماره 100-40324 مورخه 93/11/18 در 22 بند بشرح موارد ذیل ارائه نموده، که مقرر گردید پس از بررسی مستندات ارائه شده توسط شهردار در رابطه با عملکرد ایشان اظهار نظر و اتخاذ تصمیم نمایند.

به گزارش گلستان ما به نقل از ترکمن نیوز،  پاسخ حاج قوجق قلي آق به ۲۲سوال طرح شده توسط شورای شهر گنبد کاووس

پاسخ سؤال شماره 1)

همانطور که مستحضرید محلات رفت و روب و خدمات شهری ازقبیل تنظیف و نگهداری و ... در سطح شهر در چهار منطقه بصورت شبانه روزی انجام می گردد و هر 24 ساعت بالغ بر 150 تن زباله از طریق سیستم حمل و نقل شهر و پیمانکاران جمع آوری و به خارج از شهر منتقل می گردد و علاوه بر عملیات فوریتهایی که طی روز توسط پیمانکاران صورت می گیرد ، تمامی انهار نیز نظافت می گردد که در آخر ماه صورت وضعیت پیمانکاران بعد از بررسی دقیق توسط مسئولین مربوطه و چک نمودن اخطارات و تائید نهایی ونیز تائید نماینده محترم شورای شهر نسبت به پرداخت آن اقدام می گردد و ضمن ارائه دلایل مسئولان خدمات شهری شهرداری که تصویر آن به پیوست تقدیم می گردد. دلیل عمده آن را می توان عدم توانایی کافی و امکانات مناسب پیمانکاران در اجراء پیمان دانست که آن هم به دلیل سیاست اولیه شورای محترم بوده است که باید حتماً از پیمانکاران بومی برای عقد قرارداد استفاده شود و در نهایت در سطح شهر گنبد بدلیل عدم وجود پیمانکار با امکانات مناسب که در خور توان تنظیف شهر باشد منجر به شرکت کردن شرکتهایی با توان پایین شده که آن هم بر اثر رقابت با اعلام پائین ترین قیمت که فقط کسب قرارداد را به دنبال داشته است را دلیل ضعف عملیات فنی خدمات شهری دانسته و پیشنهاد می گردد ضمن دعوت از مشاوران باتجربه از شهرهای هم سطح گنبد در سال 94 نیز از پیمانکاران با امکانات در خور گنبدکاووس استفاده گردیده تا شاهد تنظیف بهتر شهر باشیم.

پاسخ سؤال شماره 2)

الف: در خصوص سؤال مربوط به تبصره 1 بند 2 ماده55 قانون شهرداری به استحضار می رساند که طی پیگیری های متعدد واحد بازرسی شهرداری و تشکیل جلسات و نهایتاً تصمیم شورای تأمین شهرستان مقرر گردیده است که تا مشخص کردن مکان مناسب همچنان آن افراد به فعالیت خود در آن مکان ادامه دهند و در خصوص ارابه های تقاطع میهن و حافظ جنوبی که غریب چندین سال در آنجا مستقر می باشد، واحد بازرسی شهرداری تاجایی پیش رفت که حتی موجب درگیری و ضرب و شتم نیروهای شهرداری شده و این امر نیز به اطلاع مراجع قضایی نیز رسیده و در نهایت شهرداری ضمن بررسی موارد فوق و همچنین پیگیری واحدهای حقوقی و املاک در خصوص مکانیابی مناسب در سطح شهر نسبت به احداث و ساماندهی موقت دست فروشان در برنامه خود قرار داده ، در حال حاضر مذاکره با صاحبان بعضی از املاک مد نظر می باشند . ضمناً تصویر و یک نسخه از فیلم تقدیم حضور می گردد.

ب: در خصوص ساماندهی وضعیت خیابان امامزاده غربی و خرید ملک آقای بای مراد دریایی به استحضار می رساند که شهرداری بعد از ابلاغ مصوبه شورای محترم اقدام به تشکیل جلسه با مالک و بعد از اخذ درخواست نامبرده اقدام به کسب نظر کارشناس رسمی دادگستری در خصوص تعیین قیمت ملک مورد نظر شده که بعد از اعلام مبلغ توسط کارشناس و اطلاع به مالک منجر به عدم پذیرش مالک گردیده و نهایتاً به کارشناس سه نفره ارجاع شده که متأسفانه قیمت کارشناسی مجدد نیز کمتر از کارشناسی اول بوده و عدم موافقت مالک را به دنبال داشته که مراتب طی نامه شماره 27-13791 مورخه 23 /4 /93 جهت استحضار به شورای محترم ارسال گردیده و در نهایت شهرداری طی نامه شماره 27-134586 مورخه 9 /10 /93 مراتب را جهت کسب تکلیف خود به حضور اعضاء ارسال نموده که تاکنون پاسخی از طرف شورای اسلامی شهر به این شهرداری واصل نگردیده است.

پاسخ سؤال شماره 3)

همانطوری که مستحضرید با توجه به عدم اتمام ساختمان واقع در محور گنبد –آزادشهر که از منابع اعتبارات استانی در حال ساخت می باشد و برای نگهداری متکدیان بوده و در نهایت شهرداری طی چند مرحله اقدام به جمع آوری گدایان نموده که حتی دو مرحله در باشگاه ورزشی واقع در زابل آباد صورت پذیرفته و با نظارت مسئولین مربوطه از کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرمانداری و بهزیستی با اخذ تعهد کتبی مجدداً آزاد گردیده اند و همچنین نیز آمار آنها توسط شهرداری به صورت ماهیانه به استان گزارش می گردد که تصویر مکاتبات آن به پیوست تقدیم می گردد.

4-بند الف- با توجه به اعتبار مصوب برنامه بهبود عبور و مرور در بودجه عمرانی سال 93 شهرداری ، در ردیفهای زیرسازی،جدول گذاری و آسفالت معابر شهر ،عملیات اجرائی آن صورت گرفته است و ریز پروژه های آن نیز طی CD به شورا ارائه گردید که در لیست مذکور اجرای آسفالت خیابان بخارائیان با توجه به اینکه جزء تعهدات قبلی شهرداری بوده آورده شده بود و قبل از اجرا نیز به اتفاق چند تن از اعضای شورای محترم از محل بازدید و ضرورت اجرای آن چون باعث روان شدن ترافیک نیز می گردید تلویحاً اعلام گردید و با توجه به مراجعات ارباب رجوع به شورای شهر و شهرداری ، مراحل اخذ مجوز از شورا ی شهر و اجرای کار همزمان انجام گردید. در خصوص جدول گذاری خیابان رسالت،نهر اقدم و سی متری جرجان نیز به استحضار می رساند با توجه به ضرورت اجرای طرح و تکمیل عملیات جدول گذاری آن منطقه که باعث بروز مشکلات در هنگام بارندگی و عبور و مرور شهروندان نگردد کار به پیمانکاران پس از قیمت گیری واگذار شد که عملیات مالی آن پس از تصویب اسناد علی الحساب توسط شورای شهر انجام گردید و هیچگونه انحراف بودجه مالی صورت نگرفته است.

4-بند 2-در خصوص پروژه پیاده رو و موزائیک فرش خیابان (بلوار امامزاده) با توجه به اینکه پروژه موصوف از پروژه های استانی بوده و موافقتنامه از طریق استانی به شهرداری ابلاغ می گردد که قبل از انعقاد موافقتنامه کارشناسان محترم استانداری از محل پروژه به لحاظ توجیه اقتصادی ،فرهنگی و مذهبی بازدید نموده و نسبت به انعقاد موافقتنامه اقدام شده است که پس از ابلاغ موافقتنامه شهرداری نسبت به انجام تشریفات مناقصه اقدام و پیمانکار در کمیسیون معاملات با حضور نماینده شورای شهر انتخاب گردید و جهت انتخاب نوع موزائیک مورد نیاز نیز با هماهنگی نماینده شورای محترم شهر اقدام شده است.

پاسخ سؤال شماره 5)

به استحضار می رساند کوچه فوق بیش از چندین سال است که بنام انوری نامگذاری شده که تصویر نقشه ممیزی سال 1349 که صحت مطلب را می رساند بشرح ذیل تقدیم می گردد که فقط بادرخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبد، شهرداری نسبت به نوسازی تابلو کوچه و نصب آن اقدام نموده است.

پاسخ سؤال شماره 6)

شهرداری بلافاصله پس از مصوبه شورای محترم نسبت به شروع مطالعات فاز اول پروژه اقدام و مشاور نیز انتخاب گردید.

با توجه به اینکه مقرر شد علاوه بر تأمین و احداث پارکینگ طبقاتی واحدهای تجاری نیز در همکف پیش بینی گردد که مشاور فرمتهای مختلفی را برای پلان معماری پیشنهاد داد که نهایتاً پس از بررسی های فنی و اقتصادی یکی از طرح ها انتخاب شد. پس از آن مشاور نسبت به تهیه نقشه های فاز 2 اجرایی معماری و سازه و تأسیسات اقدام که برای نقشه های سازه نیاز به آزمایشات مکانیک خاک و شناسایی خاک محل می باشد.

با توجه به اینکه در مرحله اول گزارش مکانیک خاک مقاومت مجاز خاک بسیار پائین حدود 57 /4 کیلوگرم به سانتی مترمربع بود با توجه به اینکه هزینه اجرای شمع و میکرو پایل بارمالی زیادی را به شهرداری تحمیل می نمود مقرر گردید که مجدداً آزمایشات تکرار شود که باعث طولانی شدن زمان تهیه نقشه های سازه گردید. 

ضمناً، به جهت طراحی سازه پارکینگ خیابان دانش با توجه به گمانه زنی (آزمایش ژئوتکنیک) انجام شده میزان تنش خاک اعلام شده که حدود 3 هفته به طول انجامید مورد شبهه بوده، لذا به تعیین رسیدن پاسخ آزمایشگاه مقرر گردید دوباره توسط آزمایشگاه بار دیگر آزمایشات مورد نظر انجام پذیرد که این امر نیز به دو هفته به طول انجامید تا نتیجه آزمایش به محاسب ابلاغ و نسبت به جوابیه ارائه شده طراحی گردد.

پاسخ سؤال شماره 7)

به استحضار می رساند با توجه به اینکه طرح ارائه شده توسط آقای محمدیان که باعث می گردید کلیه جداول و درختهای موجود پارک تخریب و برچیده شود لذا تصمیم به طراحی مجدد گردید که توسط طراح جدید طرح تهیه و آماده ارائه به شورای محترم می باشد که پس از بررسی و تصویب عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

پاسخ سؤال شماره8)

در خصوص انتهای خیابان امامزاده (محل تغییر مسیر رودخانه جهت اجرای طرحهای ماندگار شهرداری) درخواست اجاره بستر رودخانه از اداره آب شهرستان گنبد را داشته که موضوع با موافقت امور آب به کارشناسی ارجاع و پس از اخذ نظریه کارشناس رسمی دادگستری و تنظیم موافقتنامه فی مابین جهت انعقاد قرارداد نهایی پرونده به امور آب استان ارسال و پس از تصویب و پرداخت اجاره بهاء از سوی شهردار آماده اجرای طرح می باشد . ضمناً تصویر مکاتبات صورت گرفته به پیوست تقدیم می گردد.

ضمناً با توجه به اینکه زمین تصرفی که مورد اجاره این شهرداری بوده بصورت نواری بوده و جهت اجرای پارک هیچگونه توجیهی نداشته، لذا اعضاء محترم شورا پیشنهاد خرید زمین مزروعی حدود 4 هکتار داخل رینگ را نمودند به همین منظور نماینده ای از طرف شهرداری به جهت مذاکره و خرید زمین تعیین تا مقدمات کار را فراهم نمایند که پس از مشخص شدن ورثه ملک مزبور قیمت پیشنهادی وراث حدود 000 /000 /000 /70 ریال بوده که به لحاظ اقتصادی و احداث پارک هیچگونه توجیهی نداشته لذا طرح متوقف و فقط برای نوار آن طراحی گردیده که در صورت صلاحدید شورای محترم نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد. بدیهی است در این مدت شهرداری نیز برای این موضوع پیگیر پرنمودن و مسطح کردن زمین در اختیار بوده که تسطیح و آماده هرگونه پروژه عمرانی می باشد.

پاسخ سؤال شماره 9)

پیرو درخواست شماره 1496 /59 مورخه 16 /7 /93 اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبد و نامه فرمانداری مبنی بر تهیه و واگذاری زمین در داخل شهر و ترجیحاً در ضلع غرب شهر مبنی بر کلنگ زنی پروژه خانه بوکس خطاب آن شورای محترم بوده و شورای شهر نیز با طرح موضوع در جلسه و حسب تصمیمات متخذه در اجرای مفاد بند یک از یکصد و شصت و یکمین صورتجلسه مورخه 20 /7 /93 جهت اقدام به شهرداری ارسال گردیده است و شهرداری نیز باهماهنگی اعضاء محترم شورا قرارداد واگذاری با اداره تربیت بدنی منعقد و سپس نماینده معرفی شده اعلام نمودند که عرصه مصوب و آماده تحویل بدلیل عدم انطباق با استانداردهای لازم در خصوص پروژه فوق الذکر درخواست انصراف و واگذاری عرصه دیگری از شهرداری داشته است.

پاسخ سؤال شماره 10)

به استحضار می رساند که شهرداری براساس متن مندرج در صفحه32 دفترچه عوارض مصوب شورای اسلامی شهر برای سال 93، اقدام نموده است که به صراحت در آن نحوه عمل به مبلغ حذف پارکینگ قید شده است ،حتی بعد از اخذ نظریه کارشناس رسمی شهرداری مراتب را طی نامه شماره 26-4621 مورخه 15 /2 /93 جهت استحضار به شورای محترم ارسال نموده است.

پاسخ سؤال شماره11 بند 1)

به استحضار می رساند این شهرداری قبل هرگونه عملیات اجرائی نسبت به اخذ استعلام از ادارات مربوطه اقدام می نماید که در خصوص این پروژه نیز صورت گرفته است . ضمناً در هنگام اجرای پروژه حدود 100 متر جلوتر در محلهای مشکوک عملیات سونداژ توسط پیمانکار انجام می گردد که در این پروژه پس از انجام سونداژ مشخص شد که استعلامهای اخذ شده با واقعیت مغایرت دارد و قبل از هرگونه عملیات اضافه، باعث تغییر مسیر شد که این امر خوشبختانه باعث دفع آبهای سطحی چهار مسیر دیگر (کوی پلیس، مقداد،امام محمد غزالی و بخشی از خیابان جرجان) و پیش بینی اجرای لوله گذاری در خیابان مقداد نیز که در آینده نیاز به احداث آن می باشد لحاظ گردید و از لحاظ مالی نیز با توجه به قیمت مناسب و تجربه پیمانکار شهرداری صرفه و صلاح رابا افزایش مبلغ 25% پیمان تشخیص داد که این امر باعث افزایش میزان کار از 795 متر طول به 1172 متر طول گردید . ضمناً با توجه به صورت وضعیت ارائه شده توسط پیمانکار که اختلاف فاحشی نسبت به بررسی انجام شده توسط ناظر شهرداری ندارد ضرر و زیانی متوجه نامبرده نگردیده و هیچگونه طلب یا ادعایی از طرف پیمانکار به شهرداری ارائه نشده است.(پیوست، مقدار اولیه و مبلغ براوردی ، صورت وضعیت پیمانکار) 

پاسخ سؤال شماره11 بند 2)

شهرداری به شرکت گاز طی نامه شماره 24 /38298 مورخه 16 /11 /92 در خصوص احداث جایگاه CNG با فشار 250 PSI در دونقطه شهر : 1)زمین خالی نزدیک تپه راهنمایی و رانندگی واقع در جاده آزادشهر –گنبد 

2)پارک هفت هکتاری (پارک داریوش) واقع در خیابان بلال حبشی معرفی نموده و پیگیری لازم و قانونی از سوی شهرداری صورت گرفته ، متأسفانه فی النهایه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی طی نامه شماره 747 /894 مورخه 14 /5 /93 اعلام داشته که در سبد سوخت استان هیچگونه سهمیه ای به منطقه گلستان تخصیص نیافته است و پیگیریهای صورت گرفته متأسفانه منتج به نتیجه نگردیده است. ضمناً تصویر استنادی بپیوست تقدیم می گردد.

پاسخ سؤال شماره 12)

برآورد کارشناسی که طی نامه شماره 26-4621 مورخه 15 /2 /93 به شورای محترم ارائه شده در ابتدای سال 1393 و در زمین خیابان دانش جنوبی که در آن زمان قیمت هر مترمربع آن 000 /500 /11 ریال بوده انجام شده است.و همچنین براساس شاخص های سه ماهه چهارم سال 1393برآورد عملیات احداث آن انجام شده است و کارشناسی یکنفره بوده است.

برآورد کارشناسی انجام شده که فقط بعنوان لایحه تقدیم آن شورای محترم شده ، در زمین خیابان خیام جنوبی که در زمان برآورد قیمت هر مترمربع آن 000 /000 /30 ریال بوده انجام شده است و هزینه احداث نیز براساس شاخص های سه ماهه دوم سال 1393 انجام شده است و کارشناسی آن سه نفره بوده است.

پاسخ سؤال شماره 13)

به استحضار می رساند با توجه به اینکه سقف معاملات متوسط شهرداری که بایستی با حداقل سه شرکت کننده در قالب استعلام بهاء انجام گیرد، که تاکنون هیچ پروژه ای هم بصورت ترک تشریفات واگذار نگردیده است به استحضار می رساند طی مصوبه شماره 760 مورخه 24 /10 /92 تا سقف یک میلیارد ریال به شهردار تفویض شده است .ضمناً از دلایل عمده اجرای جدول گذاری توسط چند پیمانکار تسریع در جهت انجام کارها و ایجاد رقابت لازم می باشد . از بعد نظارتی شورای محترم نیز ، علیرغم اینکه کمیسیون تحویل در سطح معاملات متوسط (موضوع ماده 11 آئین نامه مالی شهرداری) فاقد نماینده ای از شورای شهر می باشد ولی این شهرداری تمامی صورت وضعیت ها و فاکتورهای خرید در سطح این معاملات را نیز پس از تائید نماینده محترم شورای شهر پرداخت می نماید که این عمل ضمن اطلاع رسانی نشانگر شفافیت لازم همراه با تائیدیه می باشد.(پیوست : مصوبه تفویض اختیار شهردار)

پاسخ سؤال شماره 14)

شهرداری جهت احداث ایستگاه آتش نشانی در نواحی شمال بدلیل نداشتن عرصه پیگیری لازم معمول ودرصدد خرید عرصه آقای نفسی بوده که بعداً ایشان منصرف شدند و از طرفی یک قطعه عرصه به مساحت 181 مترمربع از اراضی اعتصامی به مدیرعامل آتش نشانی جهت احداث دستورلازم معمول و ایشان عنوان نمودند که مساحت آن با استاندارد قانونی مغایرت داشته و ممکن نمی باشد. علیهذا شهرداری با آقای اعتصامی رایزنیهای لازم معمول و با جابجایی عرصه و خرید یک قطعه توافقاتی معمول داشته که موضوع جهت هماهنگی و دستور مقتضی به استحضار شورای محترم خواهد رسید.

پاسخ سؤال شماره 15)

به استحضار می رساند هیچگونه مجوزی جهت احداث بنا برای ملک مورد نظر صادر نشده و فعالیت در آن غیرمجاز بوده و طی 5 مرحله اخطار، کار متوقف و توسط واحد بازرسی پلمپ شده است و عملیات ساختمانی فقط در مرحله خاکبرداری می باشد.

پاسخ سؤال شماره 16)

با توجه به اینکه آقای مهندس صالح بازیار کارشناس معتمد شورای محترم و شهرداری موضوع ماده6 آئین نامه مالی شهرداری ها می باشد که این کمیسیون بعنوان هیئت عالی معاملات شهرداری بوده که بررسی کننده مناقصات معاملات عمده است و این در حالی است که نامبرده تاکنون در هیچ یک از مناقصات معاملات عمده بعنوان فرد پیشنهاد دهنده شرکت هم ننموده است و فقط در چند مورد نامبرده در معاملات متوسط پس از اخذ استعلام بهاء برنده اعلام شده است که کارهای انجام شده نامبرده مانند تمامی پروژه، به تائید نماینده شورا رسیده است.(پیوست: نامه شهرداری بعنوان پیشنهاد سه مهندس و مصوب انتخاب آقای بازیار). 

پاسخ سؤال شماره 17)

همانطوریکه مستحضرید کمیسیون ماده صد و 77 دارای اختیارات در چارچوب مشخص و مستقل بوده و هرکدام دارای دبیرخانه مجزا می باشد و طرح هر پرونده با درخواست طرفین پرونده (شهرداری یا مالک) صورت می پذیرد و شهرداری نیز چنانچه درخواستی مبنی بر طرح پرونده به کمیسیون 77 دریافت کند اقدام به ارسال آن می نماید که در خصوص پرونده آقای بهرامی می توان گفت که تفاوت پرداخت حاصل از محاسبه با دفترچه در سال 92 و دفترچه مصوب شورا در سال 93 می باشد که با عدم پرداخت مالک مواجه شده و هیچ گونه درخواستی مبنی بر طرح در کمیسیون ماده77 تسلیم شهرداری نشده است و مالک مستقیماً ادعای خود را به فرماندار و مراجع استانی ارائه نموده است و درخصوص پرونده رحمت اله احمدی به عرض می رساند که پرونده فوق در کمیسیون ماده 77 مطرح و نظریه اعضاء محترم کمیسیون اعلام و نتیجه آن کتباً به آن شورای محترم ارسال گردیده است.

ضمناً معرو ض می دارد که تمامی عوارض محاسبه شده برای پروژه مورد نظر توسط مالک مورد قبول بوده و نسبت به پرداخت و قسط بندی آن با رأی کمیسیون ماده 77 اقدام نموده و پروانه ساختمانی نیز صادر شده است که پس از پرداخت عوارض و صدور پروانه ساختمانی طرح در کمیسیون ماده 77 موضوعیت ندارد.

پاسخ سؤال شماره18)

به استحضار می رساند در طی چندین ماه گذشته موارد ارسالی طرح تفصیلی از قبیل تدقیق محدوده و بازنگری مواردی از طرح تفصیلی باهماهنگی و تصویب اعضاء محترم شورای شهر انجام شده است فقط مواردی مثل تغییر کاربری و افزایش تراکم طبقات که بصورت موردی و خاص بوده است که با کمیته فنی و کمیسیون ماده5 مکاتبه صورت گرفته که در آنجا نیز نماینده محترم شورای شهر حضور داشته و با نظر ایشان صورتجلسات و حتی موافقتها صورت گرفته و به شهرداری اعلام گردیده است و لازم به ذکر است که لیست معابر اصلی که مد نظر شهرداری برای افزایش طبقات می باشد نیز طی نامه شماره 26-15536 مورخه 6 /5 /93 جهت کسب تکلیف و ارائه طریق به شورای شهر ارسال شده است. لذا طبق دلایل ذکر شده، هیچ یک از مکاتبات و اقدامات شهرداری بدون اطلاع شورای محترم نبوده است.

توضیحاً اینکه نحوه عملکرد تمامی شهرداریهای استان در خصوص مکاتبه با کمیسیون ماده 5 بصورت فوق الذکر می باشد. 

پاسخ سؤال شماره 19)

به استحضار می رساند از ابتداء قرارداد تا حال حاضر بیش از 4 مرحله اخطار طی نامه های مورخه 2 / 6 /91 و 30 / 10 / 91 و 19 /6 /92 و 26 /12 /92 از طرف شهرداری صادر گردیده که منجر به پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در سال جاری شده که براساس قرارداد ، بدلیل عدم اتمام کار، شهرداری از صدور پایانکار مجتمع هایی که پارکینگ آنها مرتبط با این پرونده می باشد خودداری نموده است . ضمناً تصویر مکاتبات و اخطاریه های صادره به پیوست تقدیم حضور می گردد.

پاسخ سؤال شماره 20)

به استحضار می رساند که شهرداری درصدد انتقال کارخانه آسفالت اقدامات لازم و قانونی را انجام و جهت اخذ پروانه فعالیت نیاز به نقشه برداری دقیق موقعیت مکانی و حدود اربعه بوده که متأسفانه مطابق نقشه و کروکی پیوست زمین های مشاعی متصرفی شهرداری قسمتی در محدوده پلاک ثبتی 51 /16 و قسمتی دیگر در محدوده پلاک ثبتی 53 /16 قرار گرفته و حدوداً 20 هکتار از عرصه های مجاور نقشه برداری و تدقیق وضع موجود و حدود اربعه اسناد مالکیت مجاور و پیاده کردن آن درصدد توافق باملک مجاور آقای تهذیب و تنظیم اقرار نامه در دفترخانه می باشیم که حداکثر تا 25 /11 /93 به اتمام می رسد. ضمناً تصویر مکاتبات و پیگیریهای صورت گرفته به پیوست تقدیم می گردد.

پاسخ سؤال شماره 21)

به استحضار می رساند که از زمان حضور اینجانب بعنوان شهردار گنبد و آغاز کار در شهرداری نسبت به بررسی وضعیت قراردادهای منعقده در حوزه سرمایه گذاری اقدام نموده و همانطور که اعضاء محترم مستحضر می باشند دارای مشکلاتی از قبیل عدم اجراء قراردادها و کندی پیشرفت فیزیکی پروژه ها بوده که اینجانب باهمکاری شورای محترم اقدام به پیگیری نموده که حاصل آن پیشرفت فیزیکی 90درصدی پروژه بلوار آزادی و تعیین قیمت کارشناسی اجاره بهاء هایپر هاوش که هم اکنون در مرحله کارشناسی 5نفره می باشد و همچنین آغاز به کار ساخت هتل و این مجموعه را به دنبال داشته و در خصوص احداث پل عابرپیاده با کاربری تجاری در ورودی شهر به استحضار میرساند که طرح فوق در مرحله عقد قرارداد تهیه نقشه های اجرایی و حتی گفتگو با سرمایه گذار قرار گرفته است که امیدوارم در سه ماهه نخسته سال جدید واگذاری آن به بخش خصوصی باعنایت شورای محترم صورت پذیرد. ولی در خصوص کسب درآمد پایدار می توان به پیگیری احداث فروشگاه شهروند و همچنین گفتگو با سرمایه گذار (مالک هتل قصر مینودشت) در خصوص سرمایه گذاری در گنبدکاووس، اقدام نموده و امیدوارم تاپایان سال نتایج قابل قبولی را به دنبال داشته باشد.

پاسخ سؤال شماره 22)

1)پروژه میدان مرکزی با شماره نوسازی 30-50-13-3 که عوارض کل زیربنایی آن 522 /896 /947 /1 ریال که با رأی کمیسیون ماده 77 تقسیط و دو سوم آن پرداخت و الباقی چکهای صادره که تاریخ آنها بعد از مصوبه شورای اسلامی شهر بوده اند با زمین مورد مصوب تهاتر گردیده است و پروانه ساختمانی صادر شده است.

2)پروژه طالقانی شرقی روبروی تعاون و روستایی پلاک200 به شماره نوسازی 1-8-32-12-4 که جمع کل عوارض زیربنایی آن 192 /721 /315 /5 ریال بوده که رأی کمیسیون 77 تقسیط و یک سوم نقداً پرداخت شده و الباقی چکهای صادره آن با باقیمانده قیمت زمین مصوب شورای شهر تهاتر گردیده است و پروانه ساختمانی آن صادر شده است.

3)پروژه خیابان شهید باهنر ( دارایی)بین مختوم و فردوسی با شماره نوسازی 30-32-13-3 عوارض کل زیربنای تجاری آن 630 /335 /413 ریال که با رأی کمیسیون 77 تقسیط و یک سوم آن پرداخت والباقی چکهای صادره وصول گردیده است و پروانه ساختمانی آن صادر شده است.

4)در خصوص وضعیت پارکینگ پروژه های فوق به استحضار می رساند که ضمن اخذ تعهد مبنی بر احداث پارکینگ پروژه ها ی فوق در پارکینگ طبقاتی در خیابان خیام که جزئیات آن با تصویب شورای شهر به شماره 256-1556 مورخه 22 /5 /93 مصوب شده است تأمین می گردد.ضمناً شرح وضعیت اسناد مالی تهاتر و مستندات آن به پیوست تقدیم می گردد.

به استحضار می رساند در خصوص ملک آقای محمدرضا سنجری بعد از مراحل قانونی یعنی اخذ مجوز از شورای شهر در خصوص تهاتر با بهای خدمات و عوارض ناشی از صدور پروانه ساختمان و تفکیک پروژه های معرفی شده آقای شهرام احمدی طی مصوبه شماره 21مورخه 5 /3 /93 و انجام کارشناسی جهت بهای ملک مذکور به مبلغ 000 /600 /336 /5 ریال و تائیدیه قیمت کارشناسی طی مصوبه 2468 مورخه 28 /7 /93 این شهرداری نسبت به معرفی نماینده شهرداری جهت انتقال سند در تاریخ 14 /8 /93(16 روز بعد از مصوبه) اقدام و انتقال انجام گردیده که مبلغ 606 /997 /213 /4 ریال بهای زمین انتقال یافته به شهرداری پس از تهاتر مبلغ 396 /602 /122 /1 ریال بابت ملک خیابان میهن به پلاک ثبتی 2624 /1 و 2625 /1 به حساب بستانکاری آقای شهرام احمدی لحاظ گردید و در تاریخ 28 /8 /93 ،هشت فقره چک آقای احمدی بابت ملکهای خیابان طالقانی شرقی روبروی انبار تعاون و ضلع شمال غرب میدان انقلاب به مبلغ کل 000 /000 /442 /3 ریال به نامبرده عودت و از محل حساب بستانکاری فوق کسر گردید.

در خصوص ملک آقای فرهاد قائمی به وکالت آقای احمدی نیز به استحضار می رساند در تاریخ 5 /3 /93کلیات تهاتر به تصویب شورای محترم رسید و تائید قیمت کارشناسی آن به مبلغ 000 /500 /605 /1 ریال نیز طی مصوبه 2469 مورخه 28 /7 /93 به شهرداری اعلام شده است و در تاریخ 14 /8 /93 نماینده شهرداری (16 روز بعد) جهت انتقال سند معرفی و انتقال انجام گردیده و در تاریخ 27 /10 /93 مبلغ فوق به حساب بستانکاری آقای احمدی لحاظ گردید و نامبرده در حال حاضر مبلغ (606 /497 /377 /2 ریال)از شهرداری بستانکار می باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

صفا

پاسخها بسیار منطقی ست حالا چرا شورا قانع نشدند برای ما جای سوال دارد

0
0
پاسخ
1393-12-22 06:25

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.