1393-11-20 03:37
3537
1
10211
باقرزاده:با ادبیات دشمن زمین گیر می شود

با حضور سردار باقرزاده جشنواره شعر استانی گلپونه های آتش و تپش های ماندگاردر گنبد برگزار شد

جشنواره شعر استانی گلپونه های آتش و تپش های ماندگار به میزبانی گنبد و با حضور سردار”سیدمحمد باقرزاده” فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه؛ این جشنواره فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  با تاکید بر اهمیت ادبیات در انتقال شجاعت و سلحشوری یک ملت گفت: ادبیات در حکم ژنی است که هویت را به نسل بعدی انتقال می دهد.

سردار سید محمد باقر زاده اذعان کرد: اگر ما یک ملت سلحشور ، شجاع ، پا به رکاب ولایت و مدافع رهبری و پای بند ارزشهای والای انسانی هستیم بخش قابل توجهی مدیون ادبیات ماست و کسانی که توانستند در ادوار گذشته مفاخر را به نسل کنونی منتقل کنند.

???????????????????????????????
وی با اشاره به کاربرد ادبیات در جنگ در گذشته افزود: با ادبیات بود که در جنگ می توانستند با بکارگیری عبارات دشمن را زمین گیر کنند و در جنگ اعراب پیام ها و محتواها ی مورد نظر یک رزمنده از طریق شعر منتقل می شد.

باقرزاده همچنین با توجه به موضوع جشنواره که مرتبط با دفاع مقدس بود گفت: ارزشهای دفاع مقدس همان ارزشهای قرآن است و همه ارزشهای قرآن یاز جمله صداقت ، خلوص ، ایثار ، سبقت ، مجاهدت ، زهد و سکون در دفاع مقدس ظهور و بروز کرده است.

وی در پایان خطاب به شاعران استان داشتن خلوص را مایه ماندگاری اشعار خواند و افزود: اگر در کلام و اشعار شما خلوص باشد ماندگاری و نفوذ آن نیز بیشتر و عمیق تر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان نیز در سخنانی بر سهولت انتقال ارزش های دفاع مقدس با زبان هنر تاکید کرد.

سرهنگ عباس حسن نیا گفت: در مورد دفاع مقدس آثار متعددی داریم و اساس کار رزمندگان در دوران دفاع مقدس بر سه محور حماسه، شهادت طلبی و عقلانیت و تدبیر استوار بود اما در آثار هنر خلق شده بیشتر بر محور شهادت طلبی رزمندگان اشاره شده است .

IMG_7928
وی همچنین بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس را برای حل بسیاری از مشکلات ضروری خواند و اظهار کرد:  اگر روحیات دوران دفاع مقدس احیا شود ، مسوولین هم در اجرای برنامه های خود موفق خواهند شد.

سرهنگ حسن نیا با ناچیز خواندن آثار هنری در مورد دفاع مقدس اذعان کرد:  در بیرون از مرزهای ایران و بخصوص آمریکا و اروپا بیش از سه برابر ایران کتاب چاپ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان در پایان از جمع آوری تاریخ و آثار شفاهی دفاع مقدس دراستان گلستان خبر داد و گفت: این آثار پس از جمع آوری در اختیار هنرمندان قرار می گیرد تا با مطالعه آن به خلق آثار هنری در این حوزه بپردازند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این جشنواره با اشاره به روزهای ابتدای انقلاب و برخورد و مواضع امام که نشات گرفته از جامعیت شخصیت وی بود و هر گونه سخن گفتن از انقلاب و جمهوری اسلامی بدون عنایت به شخصیت شاخص و بی نظیر امام خمینی (ره) هیچ توجیهی ندارد.

???????????????????????????????
حجت الاسلام علی اصغر فضیلت همچنین گفت: اگر قرار است ثمره نظام با حفظ جمهوریت و اسلامیت آن حفظ شود باید جامعیت امام راحل هم حفظ شود والا دچار شعار خواهیم شد و با شعار نمی شود به استمرار و حفظ ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب پرداخت.

وی افزود: ما به عنوان رهروان ولایت باید شعاری را که معتقدیم در حد توان در زندگی شخصی و اجتماعی به منصه ظهور برسانیم و می توانیم رهر راستینی برای ولایت و مقام معظم رهبری باشیم به شرطی که بوی امام بدهیم امامی که جامعه بشریت مدیون ایشان است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

سردار عزيز خدا قوت

0
0
پاسخ
1393-11-20 07:19

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.